joi, 27 decembrie 2018

Noi comasari de şcoli din 2019


 Se anunta noi comasari de scoli. Spre exemplu, in judetul Braila, scoala Gimnaziala "Mihail Kogalniceanu" va fuziona prin absorbtie cu scoala Gimnaziala "Al. Puskin" incepand cu anul scolar viitor, ca urmare a scaderii populatiei scolare si a finantarii scolilor per elev.

Decizia a fost luata deoarece scoala "Mihail Kogalniceanu" isi va pierde personalitatea juridica pentru ca functioneaza cu un efectiv sub 300 de elevi. Totusi, conducerea Inspectoratului Scolar Judetean da asigurari ca aceasta schimbare nu ii va afecta pe elevi si profesori, acestia urmand sa lucreze tot in cladirea de pe strada Costache Negruzzi.

"Incepand cu luna octombrie, prin metodologia privind fundamentarea cifrei de scolarizare pentru invatamantul preuniversitar de stat, am inceput construirea planului de scolarizare pentru 2019-2020. si am constat ca la scoala «M. Kogalniceanu» este aceasta problema. Da, este o scoala care functioneaza de 120 de ani, o scoala cu traditie, dar in ultimii sase ani numarul de elevi a scazut cu o treime. in prezent, unitatea de invatamant are 274 de elevi si nu mai pot functiona pentru anul scolar viitor cu mai putin de 300 de elevi. si nu vor avea anul viitor acest numar. Noi am cautat cele mai bune solutii sa nu afectam elevii si cadrele didactice, sa nu bulversam situatia.

Nu-mi doresc si nu am de ce sa imi doresc sa inchidem, sa permutam scoli, sa le transformam. Sub nicio forma! Dar suntem contemporani cu o scadere drastica a numarului de elevi si trebuie sa intelegem ca si cheltuielile sau partea financiara este importanta pentru scoala. Din punct de vedere al metodologiei, intotdeauna scoala care are sub efectiv este absorbita de o alta scoala cu efective peste sau cel putin de 300 de elevi. si cand am luat aceasta decizie ne-am raportat si la factorul geografic", a declarat prof. Catalin Canciu, inspectorul scolar general.

Seful ISJ Braila a subliniat faptul ca mutarea va fi una doar pe hartie, in sensul in care elevii, profesorii si toti ceilalti angajati ai scolii “M. Kogalniceanu” vor ramane in cladirea situata pe strada Costache Negruzii nr. 102. De asemenea, nu se pune problema nici de pierderea vreunui loc de munca, cu exceptia postului de directorul al unitatii si a postului de secretar al scolii.

In ultimii 8 ani, populatia scolara din Romania a scazut continuu, de la 4,2 mil. persoane in anul 2010, la 3,5 mil. in prezent. Cauza principala este direct legata de sporul natural negativ din ultimele doua decenii, dar si de migratia internationala.



Autor: Gavrila Cristina

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu