Multe dintre schimbările suferite de elevii și profesorii din România ultimilor ani au
fost gândite de Ecaterina Andronescu. Planurile sale pe 2019 sunt însă mai
radicale decât s-ar fi așteptat cineva.
În mod interesant, cele mai multe vizează cadrele didactice, mai mult decât
elevii.
Andronescu are o misiune. Vrea neapărat să crească
semnificativ nivelul de performanță al
profesorilor care ajung în fața
elevilor. Primul pas în acest scop este să elimine din sistem persoanele care
nu au absolvit examenul de titularizare. Ministrul Educației vrea să găsească ”o formulă” ca persoanele care nu au luat
o notă de trecere la examenul cu pricina să nu mai fie activi în școli nici măcar din poziția de suplinitori.
„Este greu să fii în faţa elevilor dacă eşti tu un profesor
de nota 5. Şi, de aceea, probabil că vom găsi o formulă în aşa fel încât cei
care nu promovează examenul de titularizare să nu mai poată fi cuprinşi în
învăţământ nici măcar suplinitori”, a spus Ecaterina Andronescu, duminică, la
Digi 24.
În același set de
circumstanțe, ministrul a făcut câteva
afirmații despre noua lege a educației, pe care speră să o aducă în parlament
până la finele lunii martie. La sfârșitul
lunii ianuarie, un proiect al respectivei legi va fi supus dezbaterii.
Potrivit Ecaterinei Andronescu, viitoarea lege a educaţiei
trebuie să dea „viziune de dezvoltare” învăţământului, iar elevii trebuie să
înveţe să se adapteze la schimbările din viaţa lor. Pe lista priorităților pe care le mai are în mandatul de
ministru, Andronescu și-a propus să
aducă o tablă inteligentă în fiecare clasă și
să adoptarea de către profesori a practicilor de învățare digitală. În acest scop, 55.000 de profesori vor trece
printr-un proces de formare profesională.
Autor: Puiu Alexandru
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu