Anul 2019 a reprezentat pentru Inspectoratul de
Jandarmi Judeţean Maramureş o perioadă de adaptare la dinamica
accentuată a fenomenelor social - politice, vizând concomitent eficientizarea
activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă al
cetăţenilor precum și
aspectele aferente asigurării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene
și a alegerilor europarlamentare și prezidențiale care au avut loc în acest an.
Activitatea desfăşurată a avut la bază direcţiile de
acţiune şi obiectivele fundamentale stabilite prin „Programele de Guvernare”, „ Planul de management al Jandarmeriei Române
pentru anul 2019”, „Planul
de Acțiuni al Jandarmeriei Române în anul 2019” şi „Planul
de Acţiuni al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi „Pintea Viteazul”
Maramureş pentru anul 2019”.
1 . CREŞTEREA PERFORMANŢEI STRUCTURILOR
OPERATIVE ÎN ÎNDEPLINIREA MISIUNILOR
1.1.
Ordine şi siguranţă publică
Asigurarea
şi restabilirea ordinii publice
Structurile operative din cadrul inspectoratului şi-au
direcţionat efortul pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă
publică, prevenirea criminalităţii stradale, vizând creşterea performanţei acestora
în îndeplinirea misiunilor specifice.
Priorităţile care au stat la baza
executării misiunilor au fost întrebuinţarea judicioasă a forțelor şi
asigurarea capabilităţilor de intervenţie la evenimentele semnalate atât prin
SNUAU 112 cât şi prin alte mijloace.
Activitatea desfăşurată de către structurile de ordine
publică ale inspectoratului s-a materializat în executarea a 5.915 misiuni specifice cu un efectiv
total de 22. 513 jandarmi.
Pentru asigurarea unui climat de normalitate cu ocazia
desfăşurării unor manifestări şi adunări cu public numeros, în perioada de referinţă au fost
executate 580 misiuni de
asigurare a ordinii publice, cu 55
misiuni mai mult decât în 2018. Din totalul acestora, un număr de
153 manifestări, reprezentând 26,37 %, au fost avizate în cadrul comisiilor
de specialitate. Deasemenea, prin asigurarea
unei reacţii imediate şi oportune au fost gestionate 94 acţiuni de restabilire a ordinii publice,
constând în 14 de
intervenţii pentru aplanarea unor conflicte, 78 intervenţii la alte solicitări şi 15 intervenţii de salvare-evacuare a unor
persoane care au suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele
montane.
În îndeplinirea
misiunilor specifice am fost sprijiniți de către colegii din cadrul Grupării de
Jandarmi Mobile Cluj Napoca pentru 6
misiuni de asigurare a ordinii publice și care au preluat integral un număr de 25 misiuni în zona de competență.
Participarea la menţinerea
ordinii publice.
În
ceea ce privește executarea
activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, la nivelul inspectoratului
au fost planificate și organizate 3.826 misiuni de menţinere a ordinii publice cu
un total de 14.115 jandarmi.
Posturile de jandarmi montane au executat 1.394 misiuni specifice de menţinere a
ordinii publice însumând 1.643 patrule de jandarmi în staţiunile montane Borşa,
Şuior–Mogoşa, Cavnic şi Valea Vaserului, cu un total de 3.321 jandarmi, desfăşurând activităţi de informare şi îndrumare a
turiştilor, de prevenire a producerii accidentelor pe traseele turistice
adiacente şi în zona locurilor de agrement, dar şi 16 participări la acţiuni de salvare, ocazie cu care au fost
evacuate/salvate 54 persoane care au
suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele montane.
Pentru creşterea
siguranţei în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar, au fost
desfăşurate 54 de acţiuni în
colaborare cu reprezentanţii acestora, cu un efectiv de 84 jandarmi.
Pe timpul executării misiunilor de menţinere a ordinii
publice au fost constatate 270 fapte
de natură penală, săvârşite de 285
făptuitori, fiind aplicate 1.700 sancţiuni
contravenţionale.
Prevenirea şi combaterea
faptelor antisociale
Aspectele importante ce au vizat această linie de
muncă au fost cele referitoare la coordonarea activităţii de întocmire a
actelor de constatare pentru faptele de natură penală, gestionarea activităţii
de înregistrare, urmărire şi îndeplinire a procedurilor pe linie de constatare a
contravenţiilor, cameră de corpuri delicte şi executare a mandatelor de aducere,
precum şi executarea activităţilor preventiv-educative şi de informare în
instituţiile de învăţământ sau cu ocazia desfăşurării unor competiţii sportive.
Personalul inspectoratului şi-a adus contribuţia la
prevenirea şi combaterea infracţionalităţii în zona de competenţă, prin
constatarea şi întocmirea actelor de constatare pentru 40 fapte de natură penală săvârşite de 51 făptuitori.
Urmare a
intensificării activităților pentru prevenirea şi combaterea faptelor
antisociale în domeniul silvic, au
fost organizate, coordonate și/sau desfășurate un număr de 143 astfel
de acțiuni, pe parcursul cărora au fost constatate 4 fapte de natură penală și un număr de 44 de contravenții sancționate.
În
ceea ce priveşte finalitatea şi executarea sancţiunilor contravenţionale cu
amendă, se constată faptul că au fost
achitate amenzi contravenţionale, procent
de 1,16%
din totalul celor aplicate, celelalte fiind trimise în debit organelor de
executare silită.
În cursul anului s-au
primit spre executare un număr de 726 mandate de
aducere în 20 de localităţi, toate
îndeplinite conform prevederilor legale, inspectoratul neînregistrând sancţiuni
judiciare pentru neexecutare.
În ceea ce priveşte activităţile preventiv-educative,
acestea s-au desfăşurat prin participarea la un număr de 107 astfel de activităţi, la care au
participat peste 4.100 de persoane în instituţiile de învăţământ preuniversitar, cu
ocazia desfăşurării unor competiţii sportive sau în cooperare cu organele
administraţiei publice locale, ocazie cu care au fost abordate teme privind
violenţa şi cauzele care generează comportamente violente în rândul tinerilor,
prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi jocurilor
sportive.
Acțiuni speciale și
antiteroriste.
Pe această linie s-au organizat, coordonat
şi condus 3 misiuni specifice cu 40 jandarmi în cooperare cu structurile
teritoriale ale D.I.I.C.O.T., B.C.C.O. și Serviciul Județean Anticorupție
Maramureș.
Având
în vedere specificul fenomenului radicalizării, pentru prevenirea şi
descurajarea actelor teroriste menite a produce evenimente cu puternic impact
social, mediatic şi psihologic, s-au organizat și executat 204 acţiuni cu 1.037
jandarmi din cadrul grupei AT şi AS, 64
rezerve de intervenţie antiteroristă integrate în misiunile de asigurare a
ordinii publice cu 294 jandarmi și 157 patrulări în zona Aeroportului
Internaţional Maramureş.
1.2. Paza şi protecţia obiectivelor,
bunurilor şi valorilor
În perioada supusă evaluării,
activitatea de pază a fost direcționată pentru coordonarea și îmbunătățirea
misiunilor permanente și temporare, în scopul asigurării securității
obiectivelor și a cetățenilor precum și pentru asigurarea climatului de
normalitate civică necesar desfășurării în siguranță a activităților
instituțiilor fundamentale ale statului la nivel local.
O prioritate
a inspectoratului pe linia executării acestui tip de misiuni a fost operaționalizarea Dispeceratului de
Monitorizare Recepţie şi Evaluare a Alarmelor în scopul îmbunătăţirii modului
de organizare şi executare a misiunii de pază, precum şi pentru o acoperire cât
mai bună a zonelor de interes operativ.
Prin
operaționalizarea Dispeceratului de monitorizare, recepție și evaluare a
alarmelor s-au creat condițiile necesare luării în pază, în viitor, a unor noi
obiective de importanță deosebită, prin procedeul
de monitorizare și intervenție, reducându-se costurile executării acestui
tip de misiuni, nefiind necesară alocarea unor indicatori suplimentari în statul
de organizare al unității.
În prezent inspectoratul asigură paza
unui număr de 20 obiective, cu un
efectiv mediu zilnic de 45 jandarmi.
În perioada de referinţă s-a asigurat
paza a 45 transporturi de produse cu
caracter special cu 90 jandarmi în
beneficiul propriu și al 5
beneficiari de pază cu care Inspectoratul a avut încheiate contracte de
prestări servicii, 73
transporturi de bunuri şi valori cu 146
jandarmi şi s-a participat la asigurarea protecţiei a 420 transporturi
de corespondenţă clasificată cu o medie de 4
jandarmi zilnic.
1.3.
Cercetare şi documentare
Prin asigurarea suportului informaţional de către
structura de profil, ca prim rezultat al valorificării activităţii desfăşurate,
s-a reuşit cunoaşterea din timp a tuturor situaţiilor care ar putea crea
premisele unor acte de natură a aduce atingere ordinii şi siguranţei publice şi
care ar fi condus la surprinderea forţelor de ordine, din punct de vedere al
planificării misiunilor.
1.4. Management
operaţional
Documentele operative şi de suport
existente la nivelul inspectoratului sunt adaptate la particularităţile zonei de responsabilitate,
asigurând în timp operativ şi organizat, realizarea capacităţii operaţionale a
structurilor din organică.
Viabilitatea şi eficienţa documentelor
operative şi de suport întocmite precum şi modul de punere în aplicare a
acestora a fost verificată periodic, cu ocazia executării exerciţii de
alertare, a antrenamentelor de mobilizare, a exerciţiilor interne pe linie de ordine
publică, pază şi situații de urgență, precum și pe timpul executării misiunilor
specifice în zona de competenţă.
Cu ocazia antrenamentelor privind
realizarea capacităţii operative a structurilor inspectoratului au fost
organizate şi desfăşurate exerciţii de conducere fără acţiune în teren, care au
avut ca scop antrenarea personalului grupei operative care se constituie la
nivelul unităţii în situaţii deosebite, precum şi a comandanţilor în executarea
activităţilor pentru pregătirea şi desfăşurarea
acţiunilor specifice pe de o parte şi pe de altă parte omogenizarea acţiunilor personalului subunităţilor pentru rezolvarea
unor situaţii operative.
În ceea ce privește monitorizarea
misiunilor și evenimentelor, permanent
s-a realizat centralizarea şi evaluarea informaţiilor primite care au vizat
evoluția situaţiei operative din zona de competenţă, estimând influenţa acestora
asupra modului de executare a misiunilor, precum și asigurarea timpului de
reacție necesar pentru soluționarea aspectelor de interes operative nou
apărute.
Cooperarea
interinstituţională
Între inspectorat şi structurile
sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, alte instituţii
şi autorităţi ale administraţiei publice locale, reprezentanţi ai societăţii
civile sunt dezvoltate relaţii de cooperare/colaborare/acţiune/intervenţie, pe
probleme de specialitate, conform actelor normative în vigoare, pe domenii de
interes public clar determinate şi în limitele legii.
Astfel, în
anul 2019 din analizele efectuate pe
linia desfăşurării activităţilor de cooperare/colaborare rezultă faptul că pe segmentul de ordine publică au fost
planificate şi executate 480 acţiuni
comune, în domeniul executării misiunilor de pază au fost desfășurate un număr
de 13 exerciții de intervenție și 5 acțiuni comune, iar în ceea ce
privește situaţiile de urgenţă, s-a participat la 9 exerciţii comune şi la 16 misiuni
de intervenţie.
2 . EFICIENTIZAREA
MANAGEMENTULUI STRUCTURILOR DE SUPORT ȘI DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII ADMINISTRATIVE
ȘI OPERAȚIONALE
2.1. Resurse umane
Evoluţia
proiecţiei structurale
În ceea ce priveşte evoluţia
proiecţiei structurale la nivelul inspectoratului, în anul 2019, pentru
asigurarea pazei și protecției Serviciului de Probațiune Maramureș, structura
organizatorică a Detașamentului 2 Jandarmi Baia Mare a fost suplimentată cu 5 indicatori.
Gradul de încadrare cu personal
La data de 31.12.2019 încadrarea cu personal a inspectoratului este de 96, 67%, iar în ceea ce privește
structurile de misiuni:
-
ordine publică, în proporţie de 96,61 %.
- pază, în proporţie de 97,72 %.
Dinamica
de personal
În ceea ce priveşte dinamica de
personal la nivelul inspectoratului în anul 2019, am avut 14 cazuri de pierderi de personal și 30 cazuri de personal nou încadrat în unitate.
Recrutarea
şi încadrarea personalului
Activitatea de recrutare, încadrare şi promovare personal ,
la nivelul unităţii s-a axat pe asigurarea personalului corespunzător în
vederea ocupării funcţiilor vacante din cadrul unităţii şi recrutarea
candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
În perioada analizată s-au desfăşurat
un număr de 13 activităţi de
selecţie și 3 examene de concurs, în
vederea ocupării a 54 posturi
vacante.
Recrutarea şi
selecţionarea candidaţilor, pentru instituţiile de învăţământ, a avut în
vederea desfăşurarea în ritm susţinut a activităţilor de orientare a tinerilor
spre instituţiile militare de învăţământ ale Ministerul Afacerilor. Activităţile
desfăşurate în anul 2019 au avut ca rezultat creşterea numărului de candidaţi
recrutaţi şi candidaţi admişi la instituţiile de învăţământ în comparaţie cu
anul trecut.
Starea
şi practica disciplinară
Ca urmare a măsurilor întreprinse la
nivelul inspectoratului, în anul 2019 a fost aplicată o singură sancțiune
disciplinară.
Pentru obţinerea de rezultate bune şi
foarte bune în îndeplinirea misiunilor şi desfăşurarea activităţilor la nivelul
inspectoratului au fost recompensate
un număr de 86 cadre militare.
Pregătirea
personalului
În ceea ce privește pregătirea
personalului, aceasta s-a desfășurat în conformitate cu precizările și
reglementările în vigoare existente, în cursul anului un număr de 44 cadre militare au participat la
cursurile şi stagiile de pregătire, organizate în instituţiile de învăţământ
specializate ale M.A.I.
Deasemenea tutela profesională s-a
organizat şi desfăşurat conform programelor întocmite având ca scop integrarea
socio-profesională a cadrelor militare, precum şi integrarea în activitatea
practică a elevilor şi studenţilor care au efectuat stagiul de practică în
unitatea noastră.
Securitatea şi sănătatea
în muncă.
În vederea îndeplinirii obiectivelor
stabilite, la nivelul inspectoratului au fost planificate şi desfăşurate
activităţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, având ca scop
prevenirea şi combaterea factorilor de risc inerenţi specifici activităţilor şi
misiunilor inspectoratului, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi menţinerea
stării de sănătate a personalului.
2.2. Logistică.
În anul 2019 s-a urmărit realizarea
unui sistem logistic adaptat conceptual, structural şi acţional cu
dimensiunile, configuraţia şi misiunile structurilor operative care să asigure
o capacitate adecvată de gestionare a resurselor necesare îndeplinirii
misiunilor. În acest sens au fost
efectuate achiziţii în valoare de 74,50
% din necesarul de fonduri conform planurilor tehnico-materiale întocmite, 94,03% din totalul acestora fiind
efectuate prin intermediul SEAP.
Pe linie auto, activitatea
a urmărit creşterea capacităţii de intervenţie a structurilor, şi a gradului de
înzestrare a unităţii şi menţinerea în stare de operativitate a tehnicii auto
din dotare. Astfel, au fost introduse în înzestrare 8 autovehicule, iar 12
autovehicule au urmat procedurile legale
privind transmiterea fără plată, scoaterea din funcţiune şi casarea
directă.
Pe
linie de A.G.Ch, s-a urmărit asigurarea condiţiilor pentru executarea
şedinţelor de pregătire şi tragere atât pentru structurile proprii, cât şi
pentru alte structuri M.A.I.
Pe
linie de administrare patrimoniu imobiliar și protecția mediului, activitatea s-a concentrat pe
asigurarea unui climat optim de muncă şi menţinerea construcţiilor cu
instalaţiile aferente, la parametri funcţionali proiectaţi. În acest sens în
perioada evaluată au fost achizitionate bunuri materiale necesare desfășurări în
regie proprie a lucrărilor de intervenţie şi reparaţii asupra construcţiilor
aflate în administrare.
Pe
linia protecţiei mediului şi PSI, au fost îndeplinite măsurile prevăzute în Programul de conformare pe linia protecţiei mediului şi
minimizarea impactului negativ asupra mediului. În anul 2019, unitatea nu s-a înregistrat cu accidente ecologice
sau evenimente pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor.
Pe
linie de intendență,
în limita fondurilor alocate, au fost asigurate prin achiziţii, materialele
specifice pentru structurile operative, aprovizionarea şi distribuirea
echipamentului sau acordarea drepturilor de echipare ale personalului,
asiguraea hrăniri acestuia, precum și a animalelor de serviciu, conform
normelor legale.
2.3. Comunicaţii şi
tehnologia informaţiei
Pe linie de comunicaţii s-a reușit
completarea dotării cu mijloace de legătură, precum și modernizarea şi
completarea sistemului de radiocomunicaţii digitale de ultimă generaţie. Modernizarea centrului de comunicaţii
mobil şi asigurarea întregii game de servicii de comunicaţii pe timpul
misiunilor inspectoratului a fost unul
din obiectivele prioritare atinse în anul 2019.
Pe linie de tehnologia informaţiei eforturile au fost
direcționate pentru întreţinerea şi menţinerea în stare bună de funcţionare a
tuturor sistemelor de calcul precum şi a perifericelor aferente acestora,
pentru modernizarea şi înnoirea dotării unităţii cu tehnică însă principalele
obiective au fost eficientizarea sistemului informaţional şi utilizarea
acestuia pentru debirocratizarea şi creşterea fluxului documentelor la nivelul
inspectoratului respectiv eficientizarea
şi asigurarea interoperabilităţii şi securităţii structurii IT&C prin
adaptarea conceptuală, structurală şi acţională cu dimensiunile şi atribuţiile
specifice.
2.4. Asigurare financiară
Întreaga activitate financiar – contabilă pentru
perioada evaluată a fost destinată să asigure sprijinul cu resurse financiare a
activităţilor inspectoratului, în scopul realizării obiectivelor propuse. Creditele
bugetare deschise în acest an, au fost cheltuite integral conform destinaţiei
aprobate. În perioada analizată, unitatea a fost auditată de către Direcția de
Audit Public Intern – Sector 5 Audit Public Intern Cluj-Napoca, în urma căruia
a rezultat faptul că Sistemul Contabil al Inspectoratului este unul fiabil.
2.5.
Asigurarea juridică și asigurarea psihologică
Activitatea juridică și cea psihologică în cadrul
inspectoratului s-au desfășurat în conformitate cu actele normative care
reglementează activitatea în aceste domenii de muncă, nu au fost întâmpinate
disfuncționalități în activitate.
2.6.
Activitatea de control şi control managerial intern.
Activitatea
proprie de control: În
scopul cunoaşterii şi evaluării situaţiei reale din subunităţi, a stadiului
îndeplinirii unor activităţi, identificării cauzelor şi modalităţilor de
manifestare a disfuncţionalităţilor, a abaterilor disciplinare şi evenimentelor
negative sau pentru stabilirea corectitudinii executării atribuţiilor de
serviciu de către personalul din subordine, în perioada analizată au fost
executate 8 controale tematice şi
peste 390 controale ierarhice în
dispozitivele de misiuni. De asemenea, au fost executate, 12 controale pe linia respectării
regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor, 12 controale la locurile de muncă cu potenţial impact negativ
asupra mediului, 19 controale pe linia protecţiei informaţiilor clasificate
şi 24 controale pe linie de
securitate şi sănătate în muncă.
Pe
linia controlului managerial intern: La nivelul inspectoratului este constituită
şi îşi desfăşoară activitatea comisia de
monitorizare, structură
care asigură monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a
implementării şi/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial al
unităţii. În anul 2019 la nivelul inspectoratului s-a urmărit implementarea
programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial și
monitorizarea stadiului realizării
obiectivelor şi activităţilor cuprinse în acesta.
2.8.
Secretariat şi prevenirea incidentelor de securitate
În anul 2019 s-a urmărit gestionarea
eficientă a activităților de primire și transmitere a documentelor fie ele
clasificate sau neclasificate, menţinerea unui mediu sigur de
protecţie a informaţiilor clasificate gestionate, precum şi consolidarea
culturii de securitate a personalului în vederea prevenirii incidentelor de
securitate. Astfel, în perioada analizată nu ne-am înregistrat cu incidente pe
această linie.
2.9. Relaţii cu publicul
Pe
linie de relaţii cu publicul, la nivelul
inspectoratului, pe parcursul anului 2019, au fost înregistrate un număr de 5 solicitări de acces la informaţiile
de interes public și un număr de 70 de
petiţii, cereri și petiții care au fost soluţionate în termenele legale. Deasemenea un număr de 16 cetățeni au solicitat și au fost primiți în audiență de către
comanda inspectoratului, conform programului stabilit.
În
ceea ce priveşte imaginea publică, în
perioada supusă evaluării, efortul principal a fost informarea în timp real a
cetățenilor cu privire la anumite activități organizate și executate de către
jandarmi maramureșeni, precum și cu privire la unele aspecte care vizează siguranța
acestora sau aspecte rezultate în urma misiunilor. În acest sens au fost
folosite toate canalele de comunicare existente, atât în mediul on-lain, audio
video cât și în presa scrisă.
În
baza parteneriatelor și proiectelor încheiate, au fost organizate și derulate 52
campanii media sau alte acţiuni comune dintre care amintim doar câteva:
1. ,,Camarazi cu suflet pentru Ştefania şi Daniel”.
2. ,,Porţi deschise la Jandarmeria Maramureş”.
3. ,,Jandarmii maramureşeni alături de elevi”.
4. „Siguranţă
în vacanţă”.
5. „100 de ani de la înfiinţarea Jandarmeriei Ardelene”.
6. „Jandarmi cu
spirit civic”.
7. „Vine Moș
Nicolae”.
8. „Vine Moș
Craciun”.
3 . PRIORITĂȚILE ANULUI 2020
Principiile lecțiilor
învățate precum și dezvoltarea controlului intern managerial, instrumente care
să garanteze un standard la nivel european al instituției noastre, dar și
feed-backul furnizat de către societate sunt fundamentale pentru determinarea
și realizarea priorităților anului 2020.
Anul
2019 a arătat în continuare cât de importantă este imaginea instituției și cât
de ușor poate aceasta să fie lezată prin acțiuni rău intenționate. În acest
sens se impune ca o prioritate protejarea și imbunătățirea imaginii instituției
și a Jandarmeriei Române ca element fundamental în realizarea atribuțiilor,
acesta trebuind să reiasă din toate activitățile desfășurate.
În concluzie ne
propunem ca, față de prioritățile ce vor reieși din documentele programatice de
nivel superior, să avem în vedere ca prioritățile intituției noastre să asigurare
performanţa și calitatea activităţilor operative și de suport, ca fundament în
protejarea și imbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române
pentru realizarea atribuțiilor stabilite de către legiuitor.
3.1.
Asigurarea performanţei activităţilor operative
Pentru asigurarea performanţei
activităţilor operative, vom avea ca prioritate creşterea gradului de siguranţă
a cetăţeanului, prin gestionarea corespunzătoare a situației operative din zona
de responsabilitate, dezvoltarea schimbului de date și informații
interinstituțional, sprijinul instituțiilor statului care au nevoie de
siguranță și protecție în realizarea atribuțiilor precum și prezența cu ocazia
desfăşurării de acţiuni cu public numeros, în zonele cu potențial de risc sau
criminogen dar și în stațiunile turistice în zona montană și alte locuri unde
putem desfășura activități preventive.
3.2. Asigurarea
performanţei activităţilor de suport
Realizările
anului 2019 pe linia asigurării cu resursă umană vor trebui continuate și în 2020
inclusiv prin valorificarea activității de recrutare a candidaților pentru
instituțiile de învățamânt, dar și prin activitățile ce vor viza asigurarea
calității gradului de pregătire profesională.
În ceea ce privește resursele
materiale și financiare se va urmări în continuare asigurarea unui sistem logistic adaptat
conceptual, structural şi acţional cu dimensiunile, configuraţia şi misiunile
structurilor operative care să asigure o capacitate adecvată de gestionare a
resurselor necesare îndeplinirii misiunilor.
3.3. Protejarea și
îmbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române
Protejarea și imbunătățirea imaginii instituției și a
Jandarmeriei Române ca element fundamental în realizarea atribuțiilor va reieși
din activități organizate în paralel cu toate demersurile efectuate pentru
asigurarea performanţei și calității activităţilor operative precum și de
suport.
CONCLUZII
Anul 2019 a fost un an cu evoluţii
complexe la nivel social, marcat de interese divergente și o scindare tot mai
evidentă între diferite segmente ale societății. Societatea civilă a criticat
aplicat și în mod repetat acțiunile structurilor statului român, Jandarmeria
Română nefăcând excepție. Aceste elemente ce relevă gradul de satisfacție a
populației față de serviciul public prestat de instituția noastră vor trebui să
fie avute în vedere în realizarea atribuțiilor, printr-o activitate proactivă
și o abordare deschisă, eficientă și modernă.
Perspectiva anului 2020 va adăuga la
aceste aspecte și cele aferente asigurării în bune condiții a misiunilor
ocazionate de alegerile locale și cele parlamentare, cu provocări noi și
multiple la adresa climatului de siguranță și ordine publică.
Realizarea priorităților
instituționale va avea în vedere toate aceste elemente, iar pentru aceasta
dialogul, cooperarea și colaborarea interinstituțională, coroborate cu acţiunea
fermă şi profesionistă vor fi esențiale pentru menţinerea stării de normalitate
la nivelul judeţului și dezvoltarea gradului de siguranță a cetățeanului.
INSPECTOR
ŞEF AL INSPECTORATULUI
DE
JANDARMI JUDEŢEAN MARAMUREŞ
Locotenent
colonel,
FLORIŞTEANU
Petru Marcel
D:\SECRETARIAT\2 0 2 0/F.P.M. 17.02.2020/3 ex./4 file
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu