miercuri, 26 februarie 2020

Activităţile desfăşurate şi rezultatele obţinute de Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş în anul - 2019




Anul 2019 a reprezentat pentru Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Maramureş o perioadă de adaptare la dinamica accentuată a fenomenelor social - politice, vizând concomitent eficientizarea activităţilor şi misiunilor destinate creşterii gradului de siguranţă al cetăţenilor precum și aspectele aferente asigurării Președinției României la Consiliul Uniunii Europene și a alegerilor europarlamentare și prezidențiale care au avut loc în acest an.
Activitatea desfăşurată a avut la bază direcţiile de acţiune şi obiectivele fundamentale stabilite prin Programele de Guvernare”,Planul de management al Jandarmeriei Române pentru anul 2019”, Planul de Acțiuni al Jandarmeriei Române în anul 2019” şi Planul de Acţiuni al Inspectoratului Judeţean de Jandarmi „Pintea Viteazul” Maramureş  pentru anul 2019”.  

1 . CREŞTEREA PERFORMANŢEI STRUCTURILOR OPERATIVE ÎN ÎNDEPLINIREA MISIUNILOR

1.1.         Ordine şi siguranţă publică
Asigurarea şi restabilirea ordinii publice
Structurile operative din cadrul inspectoratului şi-au direcţionat efortul pentru asigurarea climatului de ordine şi siguranţă publică, prevenirea criminalităţii stradale, vizând creşterea performanţei acestora în îndeplinirea misiunilor specifice.
Priorităţile care au stat la baza executării misiunilor au fost întrebuinţarea judicioasă a forțelor şi asigurarea capabilităţilor de intervenţie la evenimentele semnalate atât prin SNUAU 112 cât şi prin alte mijloace.
Activitatea desfăşurată de către structurile de ordine publică ale inspectoratului s-a materializat în executarea a  5.915 misiuni specifice cu un efectiv total de 22. 513 jandarmi.
Pentru asigurarea unui climat de normalitate cu ocazia desfăşurării unor manifestări şi adunări cu public numeros, în perioada de referinţă au fost executate 580 misiuni de asigurare a ordinii publice, cu 55 misiuni mai mult decât în 2018. Din totalul acestora, un număr de 153 manifestări, reprezentând 26,37 %, au fost avizate în cadrul comisiilor de specialitate. Deasemenea, prin asigurarea unei reacţii imediate şi oportune au fost gestionate 94 acţiuni de restabilire a ordinii publice, constând în 14 de intervenţii pentru aplanarea unor conflicte, 78 intervenţii la alte solicitări şi 15 intervenţii de salvare-evacuare a unor persoane care au suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele montane.
În îndeplinirea misiunilor specifice am fost sprijiniți de către colegii din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Cluj Napoca pentru 6 misiuni de asigurare a ordinii publice și care au preluat integral un număr de 25 misiuni în zona de competență.
Participarea la menţinerea ordinii publice.
În ceea ce privește executarea activităţilor de menţinere a ordinii şi siguranţei publice, la nivelul inspectoratului au fost planificate și organizate 3.826 misiuni de menţinere a ordinii publice cu un total de 14.115 jandarmi.
Posturile de jandarmi montane au executat 1.394 misiuni specifice de menţinere a ordinii publice însumând 1.643 patrule de jandarmi în staţiunile montane Borşa, Şuior–Mogoşa, Cavnic şi Valea Vaserului, cu un total de 3.321 jandarmi, desfăşurând activităţi de informare şi îndrumare a turiştilor, de prevenire a producerii accidentelor pe traseele turistice adiacente şi în zona locurilor de agrement, dar şi 16 participări la acţiuni de salvare, ocazie cu care au fost evacuate/salvate 54 persoane care au suferit accidente ori s-au aflat în dificultate în zonele montane.
Pentru creşterea siguranţei în zona instituţiilor de învăţământ preuniversitar, au fost desfăşurate 54 de acţiuni în colaborare cu reprezentanţii acestora, cu un efectiv de 84 jandarmi.
Pe timpul executării misiunilor de menţinere a ordinii publice au fost constatate 270 fapte de natură penală, săvârşite de 285 făptuitori, fiind aplicate 1.700 sancţiuni contravenţionale.
Prevenirea şi combaterea faptelor antisociale
Aspectele importante ce au vizat această linie de muncă au fost cele referitoare la coordonarea activităţii de întocmire a actelor de constatare pentru faptele de natură penală, gestionarea activităţii de înregistrare, urmărire şi îndeplinire a procedurilor pe linie de constatare a contravenţiilor, cameră de corpuri delicte şi executare a mandatelor de aducere, precum şi executarea activităţilor preventiv-educative şi de informare în instituţiile de învăţământ sau cu ocazia desfăşurării unor competiţii sportive.
Personalul inspectoratului şi-a adus contribuţia la prevenirea şi combaterea infracţionalităţii în zona de competenţă, prin constatarea şi întocmirea actelor de constatare pentru 40 fapte de natură penală săvârşite de 51 făptuitori.
Urmare a intensificării activităților pentru prevenirea şi combaterea faptelor antisociale în domeniul silvic, au fost organizate, coordonate și/sau desfășurate un număr de 143 astfel de acțiuni, pe parcursul cărora au fost constatate 4 fapte de natură penală și un număr de 44 de contravenții sancționate.
În ceea ce priveşte finalitatea şi executarea sancţiunilor contravenţionale cu amendă, se constată faptul că au fost achitate amenzi contravenţionale, procent de 1,16% din totalul celor aplicate, celelalte fiind trimise în debit organelor de executare silită.
În cursul anului s-au primit spre executare un număr de 726 mandate de aducere în 20 de localităţi, toate îndeplinite conform prevederilor legale, inspectoratul neînregistrând sancţiuni judiciare pentru neexecutare.
În ceea ce priveşte activităţile preventiv-educative, acestea s-au desfăşurat prin participarea la un număr de 107 astfel de activităţi, la care au participat peste 4.100 de persoane în instituţiile de învăţământ preuniversitar, cu ocazia desfăşurării unor competiţii sportive sau în cooperare cu organele administraţiei publice locale, ocazie cu care au fost abordate teme privind violenţa şi cauzele care generează comportamente violente în rândul tinerilor, prevenirea şi combaterea violenţei cu ocazia competiţiilor şi jocurilor sportive.
Acțiuni speciale și antiteroriste.
         Pe această linie s-au organizat, coordonat şi condus 3 misiuni specifice cu 40 jandarmi în cooperare cu structurile teritoriale ale D.I.I.C.O.T., B.C.C.O. și Serviciul Județean Anticorupție Maramureș.
         Având în vedere specificul fenomenului radicalizării, pentru prevenirea şi descurajarea actelor teroriste menite a produce evenimente cu puternic impact social, mediatic şi psihologic, s-au organizat și executat 204 acţiuni cu 1.037 jandarmi din cadrul grupei AT şi AS, 64 rezerve de intervenţie antiteroristă integrate în misiunile de asigurare a ordinii publice cu 294 jandarmi și 157 patrulări în zona Aeroportului Internaţional Maramureş.

1.2. Paza şi protecţia obiectivelor, bunurilor şi valorilor
În perioada supusă evaluării, activitatea de pază a fost direcționată pentru coordonarea și îmbunătățirea misiunilor permanente și temporare, în scopul asigurării securității obiectivelor și a cetățenilor precum și pentru asigurarea climatului de normalitate civică necesar desfășurării în siguranță a activităților instituțiilor fundamentale ale statului la nivel local.
O prioritate a inspectoratului pe linia executării acestui tip de misiuni a fost  operaționalizarea Dispeceratului de Monitorizare Recepţie şi Evaluare a Alarmelor în scopul îmbunătăţirii modului de organizare şi executare a misiunii de pază, precum şi pentru o acoperire cât mai bună a zonelor de interes operativ.
Prin operaționalizarea Dispeceratului de monitorizare, recepție și evaluare a alarmelor s-au creat condițiile necesare luării în pază, în viitor, a unor noi obiective de importanță deosebită, prin procedeul de monitorizare și intervenție, reducându-se costurile executării acestui tip de misiuni, nefiind necesară alocarea unor indicatori suplimentari în statul de organizare al unității. 
În prezent inspectoratul asigură paza unui număr de 20 obiective, cu un efectiv mediu zilnic de 45 jandarmi.
În perioada de referinţă s-a asigurat paza a 45 transporturi de produse cu caracter special cu 90 jandarmi în beneficiul propriu și al 5 beneficiari de pază cu care Inspectoratul a avut încheiate contracte de prestări servicii, 73 transporturi de bunuri şi valori cu 146 jandarmi şi s-a participat la asigurarea protecţiei a 420 transporturi de corespondenţă clasificată cu o medie de 4 jandarmi zilnic.

1.3. Cercetare şi documentare
Prin asigurarea suportului informaţional de către structura de profil, ca prim rezultat al valorificării activităţii desfăşurate, s-a reuşit cunoaşterea din timp a tuturor situaţiilor care ar putea crea premisele unor acte de natură a aduce atingere ordinii şi siguranţei publice şi care ar fi condus la surprinderea forţelor de ordine, din punct de vedere al planificării misiunilor.

1.4. Management operaţional
Documentele operative şi de suport existente la nivelul inspectoratului sunt adaptate la particularităţile zonei de responsabilitate, asigurând în timp operativ şi organizat, realizarea capacităţii operaţionale a structurilor din organică.
         Viabilitatea şi eficienţa documentelor operative şi de suport întocmite precum şi modul de punere în aplicare a acestora a fost verificată periodic, cu ocazia executării exerciţii de alertare, a antrenamentelor de mobilizare, a exerciţiilor interne pe linie de ordine publică, pază şi situații de urgență, precum și pe timpul executării misiunilor specifice în zona de competenţă.
Cu ocazia antrenamentelor privind realizarea capacităţii operative a structurilor inspectoratului au fost organizate şi desfăşurate exerciţii de conducere fără acţiune în teren, care au avut ca scop antrenarea personalului grupei operative care se constituie la nivelul unităţii în situaţii deosebite, precum şi a comandanţilor în executarea activităţilor pentru pregătirea şi desfăşurarea acţiunilor specifice pe de o parte şi pe de altă parte omogenizarea acţiunilor personalului subunităţilor pentru rezolvarea unor situaţii operative.
În ceea ce privește monitorizarea misiunilor și evenimentelor, permanent s-a realizat centralizarea şi evaluarea informaţiilor primite care au vizat evoluția situaţiei operative din zona de competenţă, estimând influenţa acestora asupra modului de executare a misiunilor, precum și asigurarea timpului de reacție necesar pentru soluționarea aspectelor de interes operative nou apărute.
Cooperarea interinstituţională
Între inspectorat şi structurile sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, alte instituţii şi autorităţi ale administraţiei publice locale, reprezentanţi ai societăţii civile sunt dezvoltate relaţii de cooperare/colaborare/acţiune/intervenţie, pe probleme de specialitate, conform actelor normative în vigoare, pe domenii de interes public clar determinate şi în limitele legii.
Astfel, în anul 2019 din analizele efectuate pe linia desfăşurării activităţilor de cooperare/colaborare rezultă faptul că pe segmentul de ordine publică au fost planificate şi executate 480 acţiuni comune, în domeniul executării misiunilor de pază au fost desfășurate un număr de 13 exerciții de intervenție și 5 acțiuni comune, iar în ceea ce privește situaţiile de urgenţă, s-a participat la 9 exerciţii comune şi la 16 misiuni de intervenţie.

2 . EFICIENTIZAREA MANAGEMENTULUI STRUCTURILOR DE SUPORT ȘI DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII ADMINISTRATIVE ȘI OPERAȚIONALE

            2.1. Resurse umane
Evoluţia proiecţiei structurale
În ceea ce priveşte evoluţia proiecţiei structurale la nivelul inspectoratului, în anul 2019, pentru asigurarea pazei și protecției Serviciului de Probațiune Maramureș, structura organizatorică a Detașamentului 2 Jandarmi Baia Mare a fost suplimentată cu 5 indicatori.
 Gradul de încadrare cu personal
La data de 31.12.2019 încadrarea cu personal a inspectoratului este de 96, 67%, iar în ceea ce privește structurile de misiuni:
          - ordine publică, în proporţie de 96,61 %.
- pază, în proporţie de 97,72 %.
Dinamica de personal
În ceea ce priveşte dinamica de personal la nivelul inspectoratului în anul 2019, am avut 14 cazuri de pierderi de personal și 30 cazuri de personal nou încadrat în unitate.
Recrutarea şi încadrarea personalului
Activitatea de recrutare, încadrare şi promovare personal , la nivelul unităţii s-a axat pe asigurarea personalului corespunzător în vederea ocupării funcţiilor vacante din cadrul unităţii şi recrutarea candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ ale M.A.I.
În perioada analizată s-au desfăşurat un număr de 13 activităţi de selecţie și 3 examene de concurs, în vederea ocupării a 54 posturi vacante.
Recrutarea şi selecţionarea candidaţilor, pentru instituţiile de învăţământ, a avut în vederea desfăşurarea în ritm susţinut a activităţilor de orientare a tinerilor spre instituţiile militare de învăţământ ale Ministerul Afacerilor. Activităţile desfăşurate în anul 2019 au avut ca rezultat creşterea numărului de candidaţi recrutaţi şi candidaţi admişi la instituţiile de învăţământ în comparaţie cu anul trecut.


Starea şi practica disciplinară
Ca urmare a măsurilor întreprinse la nivelul inspectoratului, în anul 2019 a fost aplicată o singură sancțiune disciplinară.
Pentru obţinerea de rezultate bune şi foarte bune în îndeplinirea misiunilor şi desfăşurarea activităţilor la nivelul inspectoratului au fost recompensate un număr de 86  cadre militare.  
Pregătirea personalului
În ceea ce privește pregătirea personalului, aceasta s-a desfășurat în conformitate cu precizările și reglementările în vigoare existente, în cursul anului un număr de 44 cadre militare au participat la cursurile şi stagiile de pregătire, organizate în instituţiile de învăţământ specializate ale M.A.I.
Deasemenea tutela profesională s-a organizat şi desfăşurat conform programelor întocmite având ca scop integrarea socio-profesională a cadrelor militare, precum şi integrarea în activitatea practică a elevilor şi studenţilor care au efectuat stagiul de practică în unitatea noastră.
Securitatea şi sănătatea în muncă.
În vederea îndeplinirii obiectivelor stabilite, la nivelul inspectoratului au fost planificate şi desfăşurate activităţi în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, având ca scop prevenirea şi combaterea factorilor de risc inerenţi specifici activităţilor şi misiunilor inspectoratului, îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi menţinerea stării de sănătate a personalului.

2.2. Logistică.
În anul 2019 s-a urmărit realizarea unui sistem logistic adaptat conceptual, structural şi acţional cu dimensiunile, configuraţia şi misiunile structurilor operative care să asigure o capacitate adecvată de gestionare a resurselor necesare îndeplinirii misiunilor. În acest sens au fost efectuate achiziţii în valoare de 74,50 % din necesarul de fonduri conform planurilor tehnico-materiale întocmite, 94,03% din totalul acestora fiind efectuate prin intermediul SEAP.
Pe linie auto, activitatea a urmărit creşterea capacităţii de intervenţie a structurilor, şi a gradului de înzestrare a unităţii şi menţinerea în stare de operativitate a tehnicii auto din dotare. Astfel, au fost introduse în înzestrare 8 autovehicule, iar 12 autovehicule au urmat procedurile legale  privind transmiterea fără plată, scoaterea din funcţiune şi casarea directă.
Pe linie de A.G.Ch, s-a urmărit asigurarea condiţiilor pentru executarea şedinţelor de pregătire şi tragere atât pentru structurile proprii, cât şi pentru alte structuri M.A.I.
Pe linie de administrare patrimoniu imobiliar și protecția mediului, activitatea s-a concentrat pe asigurarea unui climat optim de muncă şi menţinerea construcţiilor cu instalaţiile aferente, la parametri funcţionali proiectaţi. În acest sens în perioada evaluată au fost achizitionate bunuri materiale necesare desfășurări în regie proprie a lucrărilor de intervenţie şi reparaţii asupra construcţiilor aflate în administrare.
Pe linia protecţiei mediului şi PSI, au fost îndeplinite măsurile prevăzute în Programul de conformare pe linia protecţiei mediului şi minimizarea impactului negativ asupra mediului. În anul 2019, unitatea nu s-a înregistrat cu accidente ecologice sau evenimente pe linia prevenirii şi stingerii incendiilor.
Pe linie de intendență, în limita fondurilor alocate, au fost asigurate prin achiziţii, materialele specifice pentru structurile operative, aprovizionarea şi distribuirea echipamentului sau acordarea drepturilor de echipare ale personalului, asiguraea hrăniri acestuia, precum și a animalelor de serviciu, conform normelor legale.

            2.3. Comunicaţii şi tehnologia informaţiei
Pe linie de comunicaţii s-a reușit completarea dotării cu mijloace de legătură, precum și modernizarea şi completarea sistemului de radiocomunicaţii digitale de ultimă generaţie. Modernizarea centrului de comunicaţii mobil şi asigurarea întregii game de servicii de comunicaţii pe timpul misiunilor inspectoratului a fost unul din obiectivele prioritare atinse în anul 2019.
Pe linie de tehnologia informaţiei eforturile au fost direcționate pentru întreţinerea şi menţinerea în stare bună de funcţionare a tuturor sistemelor de calcul precum şi a perifericelor aferente acestora, pentru modernizarea şi înnoirea dotării unităţii cu tehnică însă principalele obiective au fost eficientizarea sistemului informaţional şi utilizarea acestuia pentru debirocratizarea şi creşterea fluxului documentelor la nivelul inspectoratului respectiv eficientizarea şi asigurarea interoperabilităţii şi securităţii structurii IT&C prin adaptarea conceptuală, structurală şi acţională cu dimensiunile şi atribuţiile specifice.

            2.4. Asigurare financiară
Întreaga activitate financiar – contabilă pentru perioada evaluată a fost destinată să asigure sprijinul cu resurse financiare a activităţilor inspectoratului, în scopul realizării obiectivelor propuse. Creditele bugetare deschise în acest an, au fost cheltuite integral conform destinaţiei aprobate. În perioada analizată, unitatea a fost auditată de către Direcția de Audit Public Intern – Sector 5 Audit Public Intern Cluj-Napoca, în urma căruia a rezultat faptul că Sistemul Contabil al Inspectoratului este unul fiabil.

            2.5. Asigurarea juridică și asigurarea psihologică
Activitatea juridică și cea psihologică în cadrul inspectoratului s-au desfășurat în conformitate cu actele normative care reglementează activitatea în aceste domenii de muncă, nu au fost întâmpinate disfuncționalități în activitate.

2.6. Activitatea de control şi control managerial intern.
Activitatea proprie de control: În scopul cunoaşterii şi evaluării situaţiei reale din subunităţi, a stadiului îndeplinirii unor activităţi, identificării cauzelor şi modalităţilor de manifestare a disfuncţionalităţilor, a abaterilor disciplinare şi evenimentelor negative sau pentru stabilirea corectitudinii executării atribuţiilor de serviciu de către personalul din subordine, în perioada analizată au fost executate 8 controale tematice şi peste 390 controale ierarhice în dispozitivele de misiuni. De asemenea, au fost executate, 12 controale pe linia respectării regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor, 12 controale la locurile de muncă cu potenţial impact negativ asupra mediului, 19 controale pe linia protecţiei informaţiilor clasificate şi 24 controale pe linie de securitate şi sănătate în muncă.
Pe linia controlului managerial intern: La nivelul inspectoratului este constituită şi îşi desfăşoară activitatea comisia de monitorizare, structură care asigură monitorizarea, coordonarea şi îndrumarea metodologică a implementării şi/sau dezvoltării sistemului de control intern/managerial al unităţii. În anul 2019 la nivelul inspectoratului s-a urmărit implementarea programului de dezvoltare a sistemului de control intern/managerial și monitorizarea stadiului realizării obiectivelor şi activităţilor cuprinse în acesta.
            2.8. Secretariat şi prevenirea incidentelor de securitate
În anul 2019 s-a urmărit gestionarea eficientă a activităților de primire și transmitere a documentelor fie ele clasificate sau neclasificate, menţinerea unui mediu sigur de protecţie a informaţiilor clasificate gestionate, precum şi consolidarea culturii de securitate a personalului în vederea prevenirii incidentelor de securitate. Astfel, în perioada analizată nu ne-am înregistrat cu incidente pe această linie.

            2.9. Relaţii cu publicul
Pe linie de relaţii cu publicul, la nivelul inspectoratului, pe parcursul anului 2019, au fost înregistrate un număr de 5 solicitări de acces la informaţiile de interes public și un număr de 70 de petiţii, cereri și petiții care au fost soluţionate în termenele legale.   Deasemenea un număr de 16 cetățeni au solicitat și au fost primiți în audiență de către comanda inspectoratului, conform programului stabilit.
În ceea ce priveşte imaginea publică, în perioada supusă evaluării, efortul principal a fost informarea în timp real a cetățenilor cu privire la anumite activități organizate și executate de către jandarmi maramureșeni, precum și cu privire la unele aspecte care vizează siguranța acestora sau aspecte rezultate în urma misiunilor. În acest sens au fost folosite toate canalele de comunicare existente, atât în mediul on-lain, audio video cât și în presa scrisă.
         În baza parteneriatelor și proiectelor încheiate, au fost organizate și derulate 52 campanii media sau alte acţiuni comune dintre care amintim doar câteva:
1. ,,Camarazi cu suflet pentru Ştefania şi Daniel”.
2. ,,Porţi deschise la Jandarmeria Maramureş”. 
3. ,,Jandarmii maramureşeni alături de elevi”.
4. „Siguranţă în vacanţă”.
5. 100 de ani de la  înfiinţarea Jandarmeriei Ardelene”.
6. „Jandarmi cu spirit civic”.
7. „Vine Moș Nicolae”.
8. „Vine Moș Craciun”.

3 . PRIORITĂȚILE ANULUI 2020
Principiile lecțiilor învățate precum și dezvoltarea controlului intern managerial, instrumente care să garanteze un standard la nivel european al instituției noastre, dar și feed-backul furnizat de către societate sunt fundamentale pentru determinarea și realizarea priorităților anului 2020.
Anul 2019 a arătat în continuare cât de importantă este imaginea instituției și cât de ușor poate aceasta să fie lezată prin acțiuni rău intenționate. În acest sens se impune ca o prioritate protejarea și imbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române ca element fundamental în realizarea atribuțiilor, acesta trebuind să reiasă din toate activitățile desfășurate.
În concluzie ne propunem ca, față de prioritățile ce vor reieși din documentele programatice de nivel superior, să avem în vedere ca prioritățile intituției noastre să asigurare performanţa și calitatea activităţilor operative și de suport, ca fundament în protejarea și imbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române pentru realizarea atribuțiilor stabilite de către legiuitor.
 3.1. Asigurarea performanţei activităţilor operative
Pentru asigurarea performanţei activităţilor operative, vom avea ca prioritate creşterea gradului de siguranţă a cetăţeanului, prin gestionarea corespunzătoare a situației operative din zona de responsabilitate, dezvoltarea schimbului de date și informații interinstituțional, sprijinul instituțiilor statului care au nevoie de siguranță și protecție în realizarea atribuțiilor precum și prezența cu ocazia desfăşurării de acţiuni cu public numeros, în zonele cu potențial de risc sau criminogen dar și în stațiunile turistice în zona montană și alte locuri unde putem desfășura activități preventive.


3.2. Asigurarea performanţei activităţilor de suport
          Realizările anului 2019 pe linia asigurării cu resursă umană vor trebui continuate și în 2020 inclusiv prin valorificarea activității de recrutare a candidaților pentru instituțiile de învățamânt, dar și prin activitățile ce vor viza asigurarea calității gradului de pregătire profesională.
În ceea ce privește resursele materiale și financiare se va urmări în continuare asigurarea unui sistem logistic adaptat conceptual, structural şi acţional cu dimensiunile, configuraţia şi misiunile structurilor operative care să asigure o capacitate adecvată de gestionare a resurselor necesare îndeplinirii misiunilor.
3.3. Protejarea și îmbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române
Protejarea și imbunătățirea imaginii instituției și a Jandarmeriei Române ca element fundamental în realizarea atribuțiilor va reieși din activități organizate în paralel cu toate demersurile efectuate pentru asigurarea performanţei și calității activităţilor operative precum și de suport.

CONCLUZII
Anul 2019 a fost un an cu evoluţii complexe la nivel social, marcat de interese divergente și o scindare tot mai evidentă între diferite segmente ale societății. Societatea civilă a criticat aplicat și în mod repetat acțiunile structurilor statului român, Jandarmeria Română nefăcând excepție. Aceste elemente ce relevă gradul de satisfacție a populației față de serviciul public prestat de instituția noastră vor trebui să fie avute în vedere în realizarea atribuțiilor, printr-o activitate proactivă și o abordare deschisă, eficientă și modernă.
Perspectiva anului 2020 va adăuga la aceste aspecte și cele aferente asigurării în bune condiții a misiunilor ocazionate de alegerile locale și cele parlamentare, cu provocări noi și multiple la adresa climatului de siguranță și ordine publică.
Realizarea priorităților instituționale va avea în vedere toate aceste elemente, iar pentru aceasta dialogul, cooperarea și colaborarea interinstituțională, coroborate cu acţiunea fermă şi profesionistă vor fi esențiale pentru menţinerea stării de normalitate la nivelul judeţului și dezvoltarea gradului de siguranță a cetățeanului.



INSPECTOR ŞEF AL INSPECTORATULUI
DE JANDARMI JUDEŢEAN MARAMUREŞ

Locotenent colonel,


FLORIŞTEANU Petru Marcel       














D:\SECRETARIAT\2 0 2 0/F.P.M. 17.02.2020/3 ex./4 file

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu