luni, 24 februarie 2020

EMIL I. BOZGA - POEME DINTR-UN VOLUM AFLAT IN CURS DE PREGATIRE


Visul de platină

O sclipire de iubire,
Mărul dalb al ocrotiri,
Te-am visat în nestemate
Și-n simbolul nemuriri.

Platină și pietre scumpe,
Atârnau la gâtul tău,
Ce vroiam a ți le rupe,
Ca să pot atârna eu.

Și captiv ca într-o plasă,
Adâncit eram în somn,
Tu erai ca o crăiasă,
Nu-mi doream decât să dorm.

Cu sărutul de pe frunte,
Buimăcit peste măsură,
Ca să fac, vroiam, o punte
Și un semn de legătură.

Și în volbura cuprinsă,
Te vedeam ca pe-un tezaur,
De năluce parcă linsă,
Îmbrăcată toată-n aur.

Și cuprins precum în clește,
Nu vroiam să mă trezesc,
Chipul tău mă umilește,
Dar îmi place să-l privesc.

Se apropie sfârșitul,
Nopții lungi de nedescris,
Parc-am atins infinitul,
Sufletului tău în vis …

*        *        *        *        *        *        *        *        *        *

Fluier de vânt

Alină-mă, dor,
Pe soare cobor,
Pe lună mă urc,
Cu tine mă culc …

Alină-mă, dor,
Pe frunze de nuc,
Cu tine mă duc,
Să dorm mai uşor …

Alină-mă, frunză,
Ce-i pusă pe buză,
Va scoate uşor,
Un cântec de dor …

Un fluier de vânt,
Se-aude cântând,
Mirosul de fân,
Aş vrea să-l îngân …

Un cântec din flori
Se aude-n zori
Şi dorul de joc,
Mă prinde pe loc …

Cu frunze de dud,
Mă duc şi mă ud,
Mă usc pe-un Arțar,
Bătrân şi hoinar …

Şi-n leagăn, agale,
Aud pe cărare,
Cântându-mi de dor,
Un nor călător ...

*        *        *        *        *        *        *        *        *                 

Sfinți și bolovani

Certați sunteți cu viața,
Ce-i drept, dar plini de bani,
Din calendarul sfânt,
Cu toți vă sunt dușmani.

Și nu iubiți în sine,
Voi, trup de bolovani,
În ură duceți traiul
Și vă-nchinați la bani …

Vă doare frumusețea,
Când ceialalți o poartă,
Oglindă vi-i tristețea
Și ura, o broboadă.

Afară e lumină,
În lumea noastră-i soare,
Din beciul vostru vine,
Sporadic, o duhoare …

Mirosul de bacnote
Și taleri puși în saci,
Iar la intrare-n grotă,
Păzescu-i mii de draci.

Acolo vă e viața
Și gradul, de fosile,
Încojurați de greață
Și sprijiniți de pile …

Dar toate-s trecătoare,
Rămâne peste ani,
În clipele cuminți,
Să nu uităm un lucru:
În calendar, sunt Sfinți,
În grotă, bolovani ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu