RECHIZITELE SOCIO-EMOȚIONALE, pe care un părinte responsabil, la început de an școlar, le pune în ghiozdanul copilului său:
1. CURIOZITATEA
Sporesc curiozitatea copilului meu,
explorând natura și deschizând cât mai des ușa unei librării;
2. UIMIREA
Printr-o autonomie exersată consecvent,
copilul poate să descopere și să facă SINGUR lucruri noi;
3. EFICIENȚA
Este capabil să…POATĂ, fiind suficient
de bun pentru sine, pentru părinți, pentru ceilalți;
4. AUTOVALORIZAREA
Se raporteazâ rațional la NOTĂ, fiind
reper pentru progres, nu achiziție total dependentă de persoana sa;
5. ÎNCREDEREA
Modelul copilului este DASCĂLUL, așa că
părintele ,,se îngrijește” să nu-i știrbească încrederea copilului și nici să
ia din strălucirea modelului;
6. UȘURAREA
Școala și Casa sunt cele două medii ce-i
oferă educație, protecție, confort;
7. AFECȚIUNEA
Copilul iubit iubește! Caută prietenii
și leagă prietenii durabile.
8. POLITEȚEA
Copilul respectă, pentru că este
respectat sau se face respectat!
9. SPERANȚA
Anduranța socio-emoțională îi aduce
oportunități noi;
10. SENINĂTATEA
COPILUL este ceea ce prețuiește
părintele! ÎNGRIJIT, serenitatea este oglinda chipului său.
Notă. Desen realizat de către doamna
profesoară, Andrea FAGI, căreia îi mulțumesc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu