sâmbătă, 28 ianuarie 2023

Ședință de excepție la Liga Scriitorilor din Cluj Napoca!

 


Dacă e zi de joi, Cercul Militar din mijlocul Clujului, își așteaptă invitații. Este zi de ședință de Cenaclu literar - Liga Scriitorilor din România, Filiala Cluj-Napoca. Se anunță o zi plină. Un program încărcat. Așa a fost. Am fost printre cei prezenți în sală. Participanți din mai multe colțuri de țară. Ion Machidon - București. Valer Toderici - Telciu (BN). Virginia Paraschiv, Mariana Cristina Popan, Ionela Amalia Sima, dr. Mihai Ganea și subsemnatul, Vasile Bele din Baia Mare (MM). Din Turda, a fost prezentă, (proaspăt membru L.S.R.), Marieta Coman. Mulți, foarte mulți clujeni. A fost o ședință de excepție, cu oameni excepționali. Oameni care pun suflet în tot ceea ce fac.

Am primit și am dăruit cărți și reviste. Printre cele primite, amintesc:
- Marieta Coman, ,,Șoapte rătăcite-n valuri";
- Mariana Cristina Popan, ,,Scriitori printre anotimpuri";
- Viviana Ștefania Cosma, ,,Căprioara fericită";
- Teofil Mândruțiu, ,,Ancoră cerească";
- Teofil Mândruțiu, ,,Ninsoare în fulg";
- revista ,,Amurg sentimental";
- revista ,,Polymnia";
Un mare și din suflet mulțumesc, tuturor!
(cu siguranță voi reveni! )
Printre cărțile de suflet primite este și cartea ,,Șoapte rătăcite-n valuri", Colecția Poezie, apărută în condiții grafice deosebite, la Editura Ecou Transilvan, 2022, Cluj-Napoca, ISBN 978-606-730-980-5, 172 p., autor Marieta Coman. Felicit apariția editorială a volumului și o susțin. Am bucuria să cunosc autoarea de la ședințele de Cenaclu literar de la Cluj și sunt mândru de o așa realizare. Sunt bucuros eu, de realizările altora. Ești un mare bravo, Marieta Coman! Sunt convins că vei continua activitatea literară și culturală în același ritm, păstrând cutumele calității, autenticității și originalității sufletului tău.
Motto:
,,Uneori șoaptele atrag atenția mai tare decât orice strigăt...".
Marieta Coman
Am zidit ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI de visare
peste frământările limpezimii izvorului
drept liant am folosit STROPI DE CERNEALĂ
și mult, foarte mult albastru necălcat
Am luat O PANĂ CA O AMINTIRE dintr-un
cuib de gând să îmi ajungă
CÂT PENTRU ȘAPTE SUFLETE...
Nu am cernut foșnetul vântului
ci am adunat CLIPE PRIN CLEPSIDRĂ
pentru frământările care mi se leagă
de lumina cuvântului liber
Iar în ȘIFONIERUL CU VISURI
pe un raft de dor
ȘOAPTELE RĂTĂCITE-N VALURI
își chemau la taifas CĂUTĂRI de suflet
Apoi, dintr-un ZBOR ALB spre asfințit
am chemat LACRIMA verde-miracol
să îmi fie muză PRIN VALURI
pentru un timp ce curge dintr-un
CEASORNIC FĂRĂ ACE...
PE MALUL ALTUI TIMP stă la cules de GÂNDURI
răstignirea.
Azi, veacul, face-va SLALOM printre picuri de amintiri
cu arome de iasomie și busuioc.
Asfințitul își va scrie o SCRISOARE sieși fără pretenția unui răspuns
Da! Va primi răspuns de tăcere
Dintr-un bob de CERNEALĂ VINOVATĂ își va curge
plecarea
INFINITUL... ȘI-ATÂT pentru tine cuvânt netrist...
O PETALĂ PLUTIND înspre răsărit de vânt
își urmează șoapta tăcută
PE PLAJA GÂNDULUI chemat să culeagă vise albastre
ÎN OCHII SOARELUI se adună frunză și lut
lacrimi și patimi
iar într-un SENS GIRATORIU
cele trei ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI
numără nisipul fierbinte călcat de Euterpe
urmează încă un ZBOR DE PORUMBEL
spre adevăr mângâiat de libertate...
II.
Motto:
,,Să ne oprim puțin din zborul efemer pentru a admira eternitatea unui vers...".
Marieta Coman
Voi călători în vis
adunat în clepsidră de adevăr
din care curg ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI
- frământări și îngeri
lumină în senin de munte
FRĂNTURĂ DE MISTER și
PERSEVERENȚĂ,
toate prinse în buchetul timpului ce va să se întoarcă.
O CUPĂ CU SECUNDE
salvează libertatea gândului rătăcit
iar tăcerea dintr-o REGĂSIRE
va chema la rugăciune
LUMINA DIN VERS...
Nu voi scrie pe cer decât cu clipe de adevăr mângâiat de muze
rugăciunea inimii o voi rosti
adunând CUVINTE BRODATE.
Au tăcut toamnele și îngerii
AZI AM TĂCUT și eu... dar am desenat VALUL care-și așterne
NUANȚE DE NELINIȘTE
printre picuri de ploaie și ceață
MAI CAUT tăcerea în pribegie
dar și în ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI
nu știu dacă le voi întâlni -
UNEORI timpul nu ține cu mine...
PE-ALEI DE VISE ninge cu libertate
albastră învelită în gând rătăcit
CLIPĂ, după CLIPĂ
îmi adun limpezimea mirului
și torc amintiri neculese
MĂ CERN DIN CLIPE și mă renasc
în miresme de gutui
STROPI DE VERS adunat în zbor de umbră
îmi aduce aminte de tăcere și
de un SUFLET ZDRENȚUIT de neîmplinire
CERUL și CUVÂNTUL îmi sunt martori
pe DRUMUL ce-l am de la suflet până la suflet
de la tăcere la altă tăcere
TIMP GRĂBIT mai ești - adună speranță și TĂCERE târzie
într-un palat de rouă înconjurat
de CER ALBASTRU
și păzit de ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI...
III.
Motto:
,,În șoapta timpului
tot o s-aud chemarea ta
și frunzele foșni-vor a poveste...".
(Marieta Coman, din ,,Șoapta timpului")
Căuta-te-voi amurg
și pe voi ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI
să îmi răspundeți degrabă la o întrebare:
,,Care-mi este SCOPUL VIEȚII?".
Nu căutați rime! Nu mă amăgiți!
Nici cu FOȘNETE DE ÎNDOIELI nu îmi răspundeți!
Încercați, totuși, cu AROME DE TOAMNĂ
dar nu din orice toamnă
vreau să gust aroma din TOAMNA MEA
- o toamnă pictată printre gutui
o toamnă culeasă din cântec
chemată din PIERDUTE AȘTEPTĂRI
cusută cu rod și ÎNCĂ O PROMISIUNE
o toamnă dintre timp și veac
o TOAMNĂ ÎN PARFUM DE LINIȘTE...
,,Dați-mi TOAMNA MEA înapoi!"
am să îți strig dacă nu prind răspunsul.
adun PARTICULE DE VÂNT și cuvânt
le voi prinde în CUVINTE NEMURITOARE
și printre veacuri îmi voi răspunde eu
la ÎNTREBAREA VIEȚII - CINE SUNT?
Pentru că ecoul gândului rătăcit
îmi aduce COPILĂRIA MEA înapoi
voi invoca lui Erato
să aleagă RUGINII DANSURI
din colecția toamnelor viitoare
pentru că de azi
M-AM COMPUS ÎNTR-O POEZIE...
Striga-voi zorilor CINE SUNT?
și îmi vor răspunde
COPILĂRIA MEA rămasă în lut
TIMPUL MEU dintr-un gând de mir
și MĂ TEM că veacul
va ruginii scriind
O MELODIE LA INFINIT
din care voi înțelege doar atât
AM FOST O CLIPĂ din TIMPUL MEU
rămân o amintire din COPILĂRIA MEA
și voi scrie alte CUVINTE NEMURITOARE
pe care le voi zidi printre
ȘOAPTE RĂTĂCITE-N VALURI...
Am scris LIMBII ROMÂNE să îmi cearnă
culori de toamnă și TĂCERE târzie
dintr-un CER ALBASTRU
deschide-voi fereastră să intre răsăritul altor
ȘOAPTE...

VASILE BELE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu