sâmbătă, 30 decembrie 2023

Poesis - María Eugenia SOBERANIS NOGUEDA

 

Pădurea mea

I.

Ochii mei halucinează în verdele obscur,

zadarnic, atarnat de peste tot,

care adoarme’n umbră

și leagănându-se cântă

o melodie creată doar pentru mine.

Îndrăznesc să merg mai adânc,

Călcând pe pământul umezit cu binecuvântate ape,

purificate de vânturile îndepărtate,

filtrate în cote infinite, transparente,

izvorul vieții, originea tuturor.

Caut printre trunchiurile sfidătoare

3388 vol. 34, 237-239| ianuarie, februarie, martie, 2024

epifidele agățate pentru a'mi împodobi umerii,

în timp ce colibrii și albinele sărbătoresc cu grație.

Nuanțe de ocru vechi și noi se dezvăluie înaintea fulgerului

hotărât să se filtreze prin baldachin

pentru a restabili culorile reținute pe timp de noapte,,

în care tăcerea este tăiată și doare,

Fantomele se extind și provoacă,

devenind violete și conspirând cu o voce avară

peste labirintele mele secrete.

II.

Inspir libertatea și expir furtunile,

urmând urmele jaguarului din mine,

temându-mă de un pas greșit la care m'ar putea devora.

Ca un augur străvechi, privesc păsările care zboară jos

pentru a dezvălui auspiciile viitorului

care îmi permit să fac față în amânata uitare.

Călătoresc pe căi imposibile,

adâncimi de plictiseală transferate,

încălcări nejustificate ale onestității,

pentru a continua dezvăluirea, din fragmentele acelui cer,

propriul meu mister.

Prin impulsuri vitale, orbește, prin instinct,

Mă îndrept spre promisiunea care strălucește

printre tufișuri, în mijlocul țipetelor coțofenelor,

spre poiana unde trăiesc gnomi, ondine si salamandre

într'o încântare nevinovată, halucinată de

de scânteia veselă a râsului.

Mă ridic ușor: cu un chip dornic

și o inimă atârnând peste umărul meu, accept călătoria,

asumând o șansă, îmi asum și sper.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu