La nivel naţional, între 24 şi 26 decembrie 2023, operatorii STS au preluat şi procesat 91.056 de apeluri dintre care 55.529 (60,98%) au constituit cazuri de urgenţă. În perioada sărbătorilor de Crăciun, cea mai încărcată zi la Serviciul de urgenţă 112 a fost data de 26 decembrie, când s-au înregistrat, în medie, 22 de apeluri pe minut.
În ceea ce priveşte tipul urgenţelor, au fost preluate
27.371 de apeluri prin care s-a solicitat intervenţia echipajelor medicale şi
care reclamau diferite afecţiuni medicale, probleme respiratorii severe,
persoane inconştiente sau persoane căzute în locuri publice. De asemenea, 713
apeluri la 112 au semnalat incendii în locuinţe şi anexe, incendii de mirişte
şi vegetaţie uscată sau alte tipuri de urgenţe din competenţa echipajelor de
pompieri, iar 1.581 de apeluri au semnalat incidente privind ordinea publică şi
au fost transferate către Poliţie sau Jandarmerie.
În cele trei zile de Crăciun, au fost înregistrate
şi 56 de apeluri care au anunţat situaţii de urgenţă sau incidente în care au
fost implicaţi turişti aflaţi pe pârtii sau trasee montane.
13 apeluri au fost preluate prin aplicaţia Apel 112,
dezvoltată de STS, care permite localizare avansată (Advanced Mobile Location)
a dispozitivului de pe care este iniţiat apelul de urgenţă. Reamintim,
aplicaţia este gratuită şi disponibilă în Google Play şi App Store.
În perioada 24 – 26 decembrie, au fost efectuate
1.004 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 35 prin
sistemul de comunicaţii eCall. Reamintim, în cazul producerii unui accident
rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi
transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru
localizarea evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare.
Sursa:
MaraMedia
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu