Pe 20 august 1968 se incepe productia modelului Dacia 1100,
un model sub licenta Renault R8. Aceasta era o berlina cu tractiune si motor pe
spate. Primul automobil iesit pe poarta fabricii a fost facut cadou
presedintelui Republicii Socialiste Romania de atunci, Nicolae Ceausescu.
Conform contractului, Renault furniza toate partile componente ale modelului,
urmand ca cei de la Dacia sa le asambleze. Din 1968 si pana in 1971,
37.546 de autoturisme Dacia 1100 au fost
produse, in 1970 aparand o usoara modificare estetica la partea frontala,
astfel in 1968, 2030 exemplare, 1969, 12375 exemplare, 1970, 12122 si 1971,
11019 exemplare. S-a mai produs, desi in numar limitat,(sub 100 de bucăti)
modelul 1100S cu 2 perechi de faruri si un motor mai puternic, destinate
competitiilor si ministerului de interne. Putine au mai ramas in stare de
functionare dar pasionatii pastrează in continuare exemplare demne de admirat.
Fata de Renault 8, Dacia 1100 nu prezenta modificari semnificative. O sigla
cromata cu numele "Dacia 1100 - Uzina de Automobile Pitesti" era
amplasata intre faruri ulterior in 1970 aceasta fiind inlocuita, intr-o prezentare
similara originalului R8, cu o bagheta de inox peste care era amplasata emblema
UAP. Paleta de culori nu a fost una foarte vasta insa culorile cu siguranta
sunt de neuitat: Rosu 28, Alb 40, Albastru 68, gri 83 si verde 57. Interesant
este faptul ca modelul Dacia 1100 a fost conceput de fapt special pentru
raliuri, desi nu atingea o viteză mai mare de 132 km/h. Blocul motopropulsor
avea capacitatea cilindrica de 1108 cm³ ce dezvolta 46 CP ,cutie de viteze in 4
trepte si consumul de 7 litri la suta de kilometri.
Ionuţ Iuliu DRAGOŞ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu