Într-o societate marcată de criza spiritualității, tânărul contemporan caută toate
mijloacele de afirmare a trăirilor sale interioare, prin raportarea la ceea ce
el este deja, chip și asemănare. Drumul
pe care pornește este unul anevoios,
presărat de încercări, ispite și
neputințe, motiv pentru care, este
imperios necesar ca acesta să fie însoțit
în permanență de energia celuilalt.
Tânărul modern conștientizează
că nu poate exista fără oamenii din jurul lui, fapt ce determină o deschidere
spre lumea celor buni și deopotrivă a
celor răi, dar prin focul iubirii lui poate tria, transforma, îmbrăca în aceeași haină a dragostei pe toți. Observator al mobilităților cotidiene, tânărul remarcă o situație reală, aceea că există oameni în jurul
lui care nu pot exista fără atașament.
Concluzia la care acesta ajunge, cuprinde porunca iubirii sădită de Mântuitorul
Iisus Hristos în ființa lui, care se
rezumă la demnitatea de a păstra în inimă, fericirea celorlalți. Izvorul acestei fericiri constă în
permanentizarea dialogului cu aproapele, prin binecuvântarea trimisă de
Dumnezeu Tatăl.
Arta dialogului este forma care ambiționează mintea și
trupul spre lărgirea orizontului spiritual, căci ea devine pentru tânăr, calea
prin care acesta spune fără cuvinte, oricui, că îi este drag. În cuprinsul
acestei forme de comunicare, se regăsește
taina dialogului nevăzut dintre Ziditor și
zidire. Dumnezeu a ales a vorbi omului prin însăși
ființa lui, căci Îi era de ajuns a sădi
în mintea celui din urmă un gând, care să izvorască în fiecare faptă pe care
acesta avea să o săvârșească.
Praznicul Nașterii
Domnului Iisus Hristos, aduce în fața
ochilor sufletești a tânărului
contemporan, un model suprem de iubire și
deschidere față de toți și
toate. Apartenența Fiului la structura
supremă a Sfintei Treimi, definește în
cel mai vădit mod, dorința
Mântuitorului Iisus Hristos de a purta chipul întrupării, ca astfel energia
Cerului și a pământului să fie o unire
desăvârșită. În iubirea chipului
Fiului, se cuprinde astfel ființa
omului, care este chemat a fi stăpân peste toate cele pe care Dumnezeu i le-a
oferit în dar (Facere 1,26). Iubirea nemărginită a lui Iisus Hristos prin actul
întrupării, trezește în mintea
tânărului modern dorința de a conduce
întreaga lui viață pe același drum al sacrificiului. În acest sens, el
devine chipul icoanei Mântuitorului, iar Iisus Hristos, chipul îndumnezeirii
sale, care îl cheamă pe tânăr la sfințenie
și înnoire.
Întruparea Fiului lui Dumnezeu nu a fost o alegere
personală, căci iubirea nu se definește
decât prin ceea ce este, înțelegându-se
că, iubirea pe care Dumnezeu a dat-o omului nu a apărut într-un moment istoric
al omenirii, ci ea este din veci sădită în inima Preasfintei Treimi. În chipul
micului Prunc, omul trebuia să înțeleagă
demnitatea la care el a fost ridicat, prin posibilitatea de a vedea față către față
pe Dumnezeu Treimic (Ioan 10,30). Taina chipului Fiului lui Dumnezeu raportată
la vederea acesteia de către om, a transformat pentru totdeauna natura ființei sale, prin tranziția de la legea talionului, la porunca iubirii.
Chintesența unirii
prin iubire se face mereu prin iertare, motiv pentru care, tinerii trebuie să își împropieze dorința de a-și tăia voia, ca
astfel să existe o comuniune în pace și
armonie. Iertarea devine în contextul societății
contemporane o adevărată provocare, deoarece ea implică eliberarea inimii de
orice înfățișare a răului, dar totodată, uitarea tuturor faptelor ce au
condus la conflict. Iertarea închide toate rănile sufletului, având puterea de
a înflori darurile Duhului Sfânt prezente încă de la Sfânta Taină a Botezului.
Pruncul Iisus a iertat toate din marea Sa iubire pentru om.
A iertat frigul, prigoana, lipsa unui locaș,
ca omul să învețe o lecție de predare-asimilare a valențelor ce izvorăsc din iubire. În contextul
unirii Cerului cu pământul prin întruparea Fiului lui Dumnezeu, lumea a primit
Învierea. Aceasta reprezintă siguranța
mântuirii prin credința Celui pe care
îl avea în față, Căruia magii s-au
închinat și îngerii i-au cântat. Sub
semnul celor trei daruri: aur, smirnă și
tămâie, omul a pus în fața Cerului,
sufletul, mintea și trupul său, ca o
ardere de tot, prin care să-și garanteze izbăvirea.
Nașterea Fiului lui Dumnezeu în lume este de o însemnătate copleșitoare, cu atât mai mult cu cât, timp de
peste 2000 de ani ea este mereu actuală. Emoția,
bucuria și dorința reîntâlnirii cu Iisus Hristos, îl determină pe tânăr să i-a
parte la slujirea la care a fost chemat, aceea de a fi propovăduitor al Împărăției Cerurilor. Acest lucru se realizează
prin colindul străbun care a răsunat pentru prima dată din glasul îngerilor
care au zis: „Slavă întru cei de sus lui Dumnezeu și pe pământ pace, între oameni bună voire”. În acest proces al
schimbării, tânărul contemporan caută să primească în suflet pe Cel ce S-a
născut în peștera cea săracă, să-L
preamărească după cuviință, să-L
întimpine cu cinstea cuvenită, arătând prin aceasta, că el se face un fiu al
Luminii, încărcat de alese virtuți
spirituale. Misiunea tânărului modern chemat la trăirea praznicul Nașterii Domnului Iisus Hristos, nu este
altceva decât răspunsul dat chemării lui Dumnezeu, la iubire și iertare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu