Metarankingul Universitar-2018 utilizeaza metodologia
propusa de membrii High Level Experts Group, numiti in 2016 de Ministrul
Educatiei Nationale si Cercetarii stiintifice pentru a elabora Metarankingul
Universitar-2016. Prezentul Raport continua activitatea precedenta si este
publicat cu suportul asociatiei (fara a angaja insa asociatia asupra continutului,
al carui copyright apartine autorilor). Toate analizele prezentate in cele ce
urmeaza sunt reproductibile si pornesc de la datele disponibile pe websiteurile
rankingurilor internationale ale universitatilor la data de 23 noiembrie 2018.
Autorii clasamentului sunt: Daniel David (Universitatea
Babes-Bolyai din Cluj-Napoca/UBB), Ovidiu Andronesi (Universitatea Harvard),
Dorel Banabic (Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca), Carmen Buzea
(Universitatea Transilvania din Brasov), Bogdan Florian (Scoala Nationala de
Studii Politice si Administrative/SNSPA), Silviu Matu (UBB), Adrian Miroiu
(SNSPA), Anca Prisacariu (Waikato Institute of Technology) si Lazar Vlasceanu
(Universitatea din Bucuresti).
Metarankingul Universitar se afla la editia a treia. Prima editie
a fost realizata in 2016, sub auspiciile Ministerului Educatiei Nationale, cu
auditarea internationala a metodologiei si cu extensia analizei robustetii
metodologiei in Raportul Think Tank-ului G3A. A doua editia a fost realizata in
anul 2017, sub auspiciile Asociatiei Ad -Astra a Cercetatorilor Romani.
Câte universităţi
sunt în România
În România exista 54 de universitati publice (47 civile + 7
militare) si aproximativ 47 de universitati private (38 acreditate + 9
autorizate provizoriu). Scopul Metarankingului Universitar este sa identifice
care dintre acestea au o minima vizibilitate internationala in rankingurile
majore ale universitatilor (sunt prezente in cel putin un ranking inclus in
analiza) si care este impactul lor relativ in aria academica internationala
(prin punctajul obtinut in metaranking). in lume exista mai multe rankinguri
internationale ale universitatilor.
Pentru a avea o imagine comprehensiva a performantei
academice a universitatilor romanesti, acestea trebuie integrate intr-un
metaranking, dupa modelul meta-analizelor, care combina datele stiintifice de
la mai multe studii pentru a extrage concluzii mai robuste. Demersul
metarankingului porneste de la scorul academic global al universitatii. Scorul
academic global este un indicator al starii generale a universitatii, fiind un
foarte bun predictor pentru modul in care universitatile isi ating misiunea
specificata in Carta universitara (sau in alte documente de referinta pentru
universitate).
Autor: Banu Alexandra
Sursa: PortalInvatamant
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu