marți, 18 februarie 2020

ÎNTÂLNIRE DE SUFLET

O VIAȚĂ ÎN CARE FACI GREȘELI NU ESTE MAI ONORABILĂ, CI MAI FOLOSITOARE DECÂT UNA ÎN CARE NU FACI NIMIC" (George Bernard Shaw).



ÎNTÂLNIRI DE SUFLET / TAKIME SHPIRTÈRORE ... cu GELU DRAGOȘ/ MIRADIJE RAMIQI
(semnal editorial)

Iată dragi prieteni, o antologie coordonată de poetul de origine albaneză BAKI YMERI - un prieten al moroșenilor! La ce mă gândesc? Nici eu nu știu! No! ... îți place? Știu că nu mă crezi ... clar! Ba chiar că mă gândesc ... mă gândesc la un prieten drag, colaborator și coleg într-ale literelor. Mâine, poimâine - își serbează ziua de naștere. Și acuma chiar că mă gândesc ,,ce surpriză și îi știu face? Că el m-o surprins mereu! No, prietene Feisbuc, ce mă sfătuiești să fac? Să te văd...! Că le știi pe toate, mânca-ți-aș!".
Cu daruri ... cu cadouri ... cu alea ... alea ... nu știu dacă l-aș putea surprinde, că eu am prieteni bocotani, avuți ... adică are de toate, aveau-ar sănătate! Dar știu, tulai Doamne, scriu despre el ... că tomna ce o mai scos o carte ... Cine-i? Cum nu știți cine-i? Că pe toți v-o ajutat, susținut, apreciat și băgat ... în moară lui. ,,No, așe! V-ați trezit ori v-o venit mintea la cap ... sigur!". El îi, dară, prof. GELU DRAGOȘ ... Așe mă! Noi suntem mari ,,pret'ini! Da' cu cine nu-s io prieten? Io și cu dujmanii pret'enoșez! Io ii iubăsc! Api ii ... treaba lor!". Bine că v-ați prins ... și dreptate aveți. Ii învățătoriu din LUCĂCEȘTI ... sat, despre care o scris o carte! Făină carte! ... carte, mă, nu scrisoare! Așa ... LUCĂCEȘTI - FILE DE ISTORIE, apărută la Editura Gutinul de la Baia Mare... ,,Ați fo șî la lansare! C-o t'emat pă tătă lumea. O fo șî Pătru BÂRLEA - muzicantu'! Fain o fo ... șî lume bună! Cu tăt cu bd'irău din Mireșu Mare”.
Zilele ce vin ... iar e sărbătoare în LUCĂCEȘTI ... ,,domn învățător își ține zua... Ne-o poftit! Duce-ne-om! Pă ospăț și pă ominie ... că nu ne-a da de lucru pă câmp! A pune felea de horincă din prună curată pă masă și a zice, cumu-i-i obd'iceiu' ... slobodă-i casa! Mare domn, învățătoriu ... amu, în est an (2020) iară i-o mai apărut on volum” ... Atenție mare, nu-i orice carte ... I-i una specială. Făcută la capitală ... ,,pă cuvânt! Că nu voi mințî tomna pă voi! Vorovesc serios... stați on pt'ic ... CORABIA CUVINTELOR, îi zice! Fain nume ... fain d'i tătului! Api domnu Jelu-i mare om ... cică a hi musai să hiu tare atent să nu greșăsc orice ... c-api m-a spurca”.
ÎNTÂLNIRI DE SUFLET și mai scrie orice, dar' io nu-nțăleg, TAKIME SHPIRTÈTORE, Doamne, că așe scrie, țucu-vă, ot'ii. Și nu-i bugăt, că încă mai scrie ... GELU DRAGOȘ (român de-a nost, mândru și frumos, ca gorunu' în munt'e) ... dac sută la mn'ie! Cu ... no, stați ... MIRADIJE RAMIQI ... apu asta nu-i d'i pă ulița nostă ... zo! Nu îi d'i la noi! V-am zîs io că învățătoriu cunoșt'e multă lume ... da' șî lumea pă iel. Orice a hi! ... șî-ți vid'e că oi fa t'ip.... la ce vorovesc io.... Nu! N-am băut! Doamn'e șî fereșt'e! ... io nu mai beu! Alaltămăni or hi 3 zîle d'e cân m-am lăsat. .. zo! ... Api știți ce ... io îi musai să mărg până într-o loc ... viu 'mediat 'napoi! Zo! Că mai am a vorovi cu voi.
Ni-n citiți: ,,Lumea se înțelege cel mai bine prin sufletul poetului. Volumul respectiv este o contribuție deosebită care creează poduri de prietenie între două limbi, două țări, două popoare și două culturi. GELU DRAGOȘ și MIRADIJE RAMIQI, deja și-au creat profilurile lor literare, distincte și pregnante, amândoi prezenți în paginile cărții cu poeme în limbile română și albaneză"... CURCUBEUL PRIETENIEI ROMÂNO-ALBANEZE.
 
Vasile BELE, Chiuzbaia, făurar, 2020
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu