luni, 26 aprilie 2021

Ioan-Aurel Pop, despre interzicerea cuvintelor ‘mamă’ și ‘tată’: ”Este tipic dictatorială”!




 Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, consideră că decizia luată la Bruxelles de a interzice folosirea cuvintelor ”mamă” și ”tată” în documentele interne de la Parlamentul European este una de tip dictatorial.

”Ideea de a interzice cuvinte este tipic dictatorială. Academia este o instituție care păstrează ce e bun. Pe măsură ce interzici cuvintele, omul le va repeta mai mult. Ne mai mirăm că se interzic bucăți muzicale.”, a punctat, la Aleph News, academicianul Ioan-Aurel Pop.

Președintele Academiei a vorbit despre noua ordine mondială, în care se introduce o ”atmosferă a inculturii”.

”E posibil să fim tiranizați de o anumită atmosferă a inculturii. Cum să spunem că William Shakespeare trebuie interzis, corectat… E ca și cum aș spune că dau azi o lege, apoi dacă legea este de azi eu nu pot să am pretenția ca cei vechi să o știe. Sunt chestiuni care țin de ideea de dictatură, ne obligă să facem ce dorește acea voință. Se știe că regimurile de dictatură de oriunde și oricând sunt considerate regimuri primejdioase.

Există anumite forțe care ne-au răpit din drepturile cetățenești. Eu am spus ceea ce am vrut să spun, dar sunt oameni care sunt vulnerabili. Ne-am luptat să eliminăm aceste dictări și acum ne trezim restrânși în drepturile noastre, obligați să gândim cum vorbește o grupare.”, a explicat profesorul Ioan-Aurel Pop.

                                                                                                                                          C.L.L.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu