luni, 26 aprilie 2021

SĂ NE AMINTIM. STARE DE URGENȚĂ. APOCALIPSA OMENIRII...


 La ce mă gândesc? La Grădina Raiului! La asta... la asta mă gândesc! Nu știu cum rezistați Dumneavoastră, dar mie îmi vine să strig: ,,-Piei Satană!". Ce lume e asta? Ce mai urmează? Cum rezistă copiii? Cum reușesc bunicii? Și încă un milion de întrebări... la asta mă gândesc! Iadul este aici pe pământ! ,,Nu ieșiți, din casă!", ,,Faceți-vă declarație!",... nu ai scris un cuvânt bine, vine organul abilitat, și se umplu de glorie, amendându-te! ,,Bravo, organ care ești organ!". În Timișoara pe aeroport se poate pleca. La fel din Sibiu! Cum pot ei? De ce pot ei? De ce ei au voie, și eu nu! Vorbesc doar în numele meu, dar sunt sigur că sunt mulți care gândesc la fel ca mine. Am luat-o razna? Ce păcate plătim? Oare am voie să mă ,,întreb atâtea întrebări"? Ce e mai ,,romantic", este că eu întreb - și tot eu răspund! Să nu poți ieși din casă în plină primăvară! Nu, tu, agricultură! Nu, tu, iarbă verde! Nu, tu, întâlniri literare! Nu - nunți! Nu - ore! Nu - școală! Nu - licențe! Ce mai urmează? Pușcărie la domiciliu! ,,Arest la domiciliu!"... Ok! Treacă... ce e mai groaznic... nu - biserică! Asta m-a durut cel mai rău! Și prietenul meu personal, ,,feisbuc", curios din fire, mă întreabă, culmea: ,,La ce te gândești?". Fără cuvinte! Asta nu e lumea pe care mi-o doresc și în care vreau să trăiesc! Nu într-o așa lume vreau să îmi cresc copiii! Ziceți ce vreți, puteți avea păreri/opinii diferite! Chiar nu mă interesează! Rămân pe ,,linia mea!", întrebându-mă, contrazicându-mă, certându-mă - eu cu mine! Ca la Sighet! Ca la pușcărie! Ce vroia Ceaușescu a face, în ultimii ani din viață! Programe unice, un singur magazin, ziua toată lumea la muncă (inclusiv sâmbătă, mânca-ți-aș), noaptea toată lumea se odihnește. Nu - petreceri ca și acuma în democrație! Fără - ,,beutură și femei", prea miroase a destrăbălare... Cum am ajuns? Știți pildă biblică: ,,ieșiți morți din morminte să intrăm noi!", Doamne iartă! (aveți perfectă dreptate domnule profesor V. MANOLE)... dar, ce mai poate urma? Din rău în mai rău! Și spre dezastru... dragilor, NU AVEM ECONOMIE? Dar am avut? BINE CĂ LUCRĂM LA NEMȚI! Nu lucrăm, nu vom avea nici bani! Din ce-o să trăim? Ce-om face? Cum ne-om descurca? Gândiți-vă cu bătaie lungă! Nu e glumă! Suntem VAI DE NOI! Pe nimeni nu interesează cum trăim? Doar... DACĂ MAI TRĂIM? Pe vremuri era un slogan - ,,Să trăiți bine!". Din ce ,,mama lui pește", am putea trăi bine? Dați-mi un pont! Ce lume e asta! Aș vrea ca mâine să mă trezesc din acest coșmar, și să fie lumea care mi-o doresc - cu oameni harnici, fără ură, cu biserici deschise, cu oameni sinceri, fără fățărnicii, fără ură, fără minciuna, cu oameni corecți și cinstiți, cu pace și liniște în familie, între frați și surori, cu mult zâmbet, cu rugăciune, cu post, cu părinți respectați nu huiduiți și batjocoriți... Se poate, oare? Nu mai cred nici eu într-o astfel de lume! Prea L-am supărat pe Dumnezeu! Prea am batjocorit jertfa crucii! O fi, oare, vreun răspuns la toate astea? O fi, vorba lui tătuca, (Vasalie a lu' Lupuț, fie iertat, din Chiuzbaia, bunicu' dinspre mamă), ,,vremea de pe urmă?", ,,toate vor avea un sfârșit!"... Mulțumesc celor care ați citit până la capăt! Doamne ajută!


VASILE BELE (Chiuzbaia, 26 aprilie 2020)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu