În cele peste trei decenii de postdecembrism au fost nenumărate situații în care mi-am dat seama nu doar că generația iliesciană și postiliesciană (băsesciană, iohanniană) este incapabilă să valorifice redutabila cultură și înțelepciune a înaintașilor, care veacuri la rând (în lungul Ev Mediu și în dramaticul început al modernismului pe acestea meleaguri, situate la răscrucea vânturilor istorice dinspre Vest spre Est și viceversa) s-au jertfit ca să-și apere sărăcia, și nevoile, și neamul, dar și că această generație, infirmă în plan moral-spiritual, nu este în stare să emită judecăți/strategii cu bătaie lungă de dezvoltare armonioasă a românismului în special, a omenirii în general. Căci este vizibil pentru orice muritor cu discernământ că omenirea postbelică a devenit maestra triadei consum-comoditate-confort, iar prin ea a procesului de autodistrugere cu ajutorul unei civilizații bazată pe poluare, hrană cancerigenă, libertate aparentă și depersonalizare consistentă.
Da, este
adevărat că mult prigonitul nostru predecesor de otrepele interne și externe
(turci, tătari, unguri, polonezi, muscali, austrieci) a izvodit nedemna spusă
„Capul plecat sabia nu-l taie”, de fapt o mult mai lesnicioasă poziție întru
umilire și descăpățânare (martirajul lui Constatin Brâncoveanu și al familiei
sale este ilustrativ în acest sens), dar tot el, românul asuprit
și disprețuit, era oricând gata să răspundă chemării
voievozilor vrednici (Mircea cel Bătrân, Vlad Țepeș, Iancu de Hunedoara, Ștefan
cel Mare, Ion Vodă cel Cumplit, Mihai Viteazul), precum și mobilizărilor din
vremurile moderne (Războiul de Independență, cel din 1913, primul război
mondial, pentru noi întregitor, al doilea război mondial, demolator-bolșevizator
pentru noi și celelalte națiuni intrate în sfera de influență moscovită), toate
ridicările în masă având ca scop îndătinat apărarea gliei și credinței
strămoșești, pentru ca în zorii modernismului, el (scopul) să fie înnobilat cu
componenta făuririi, consolidării și afirmării națiunii române în concertul
politic internațional (vezi apogeul economic și cultural-științific atins de
România interbelică).
Mă rog,
în acele timpuri de românism veritabil (atunci globalismul era în faza
intrauterină), nu doar că supertermenii patrie, patriotism și naționalism aveau
o deplină libertate, dar și bătrânii acestei țări (firește, cu excepțiile care
întăresc regula) se bucurau de respectul și dragostea nefățuită a generațiilor
mai tinere.
De ce?
Deoarece în acele vremuri neglobalizate și nemașinizate, vremuri care habar
n-aveau de nerușinata forță combinată a împerecherilor împotriva firii și a
(in)corectitudinii politice, grosul locuitorilor de pe aceste meleaguri, cu
mult bun-simț și o educație ridicată pe temelia celor „șapte ani de acasă”,
punea neîncetat în practică valorile moral-creștine și respectul tuturor
vârstnicilor, motiv pentru care aproape toți înaintașii noștri se conduceau cu
mic-cu mare în viața de zi cu zi după înțeleapta spusă „Cine n-are bătrâni
să-și cumpere”!
Desigur,
pe-atunci viața era mai grea fără mașinismul și tehnologia de care se abuzează
în prezent și care, ca un necruțător bumerang azvârlit de natura siluită, se
întoarce – prin devastatoarea poluare globală (pământ, apă, aer, hrană) –
împotriva utilizatorilor vinovați de excese, dar și împotriva viețuitoarelor
nevinovate (comunități umane izolate, plante, animale). Însă tot acest neajuns,
la urma urmei neesențial, era compensat și copios depășit de marile acumulări
moral-spirituale (credință, omenie, cinste, simplitate, moderație etc.),
rezultate atât din strânsa legătură creștinească cu Atoatefăcătorul, cât și din
sincera iubire arătată tuturor darurilor Sale: viață, sănătate, gândire,
conștiință, limbaj articulat, voință, liber-arbitru, familie, tradiții, nație,
munți, ape, flori, pământ roditor, capacitate de efort, dăruire până la jerfa
supremă pentru binele și siguranța celor dragi.
Astfel
îmbogățiți lăuntric, predecesorii noștri au rezistat tuturor urgiilor (invazii
străine, nedreptăți interne, molime, catastrofe naturale), nu și-au părăsit
decât vremelnic olatul și n-au înstrăinat milioane de hectare din pământul
sfânt al țării (dimpotrivă, își dădeau viața pentru el), ci-și durau familii
numeroase (mulți copii, laolaltă cu bătrânii – părinți, bunici), de regulă în
case mici sau chiar în bordeie, cu toții lucrând fiecare palmă de pământ.
În
schimb, civilizația mașinisto-postdecembristă, cu pospaiul ei de prosperitate,
realmente a bulversat țara și i-a dat peste cap pe locuitorii ei: mult mai
multe victime rutiere (morți și răniți) decât cele făcute de bolile
cardiovasculare, aer irespirabil, ape infestate, hrană chimizată, un exod de
peste cinci milioane suflete, păduri măcelărite, mine închise, industria și
agricultura puse pe butuci, o datorie externă ce depășește 120 miliarde euro,
sistemul sanitar vraiște, școala și educația în colaps, infracționalitatea,
impostura și hoția în creștere exponențială, tot mai multe familii
dezorganizate, cu inerentele probleme sociale pe care le generează – divorțuri,
copii abandonați și/sau abuzați, bătrâni terorizați ori la repezeală internați
de familiile foarte ocupate în azile dubioase ș.a.m.d.
Apropo
de ultima tușă din vastul și macabrul tablou românesc postdecembrist. De la
descoperirea în urmă cu puțin timp a azilelor-lagăre din Voluntari și București
(posibil și în alte localități), bătrânii tâlhăriți și batjocoriți (nu
de-acuma, ci de ani și ani!) chiar de aceia care-s plătiți boierește ca să aibă grijă de ei
(miniștri, secretari de stat, directori, inspectori), acuma sunt compătimiți de
politruci (liberalii spun că-i numai responsabilitatea pesediștilor), inclusiv de
Klaus Iohannis.
După
niscaiva demiteri minore la eșaloanele inferioare și demisia de onoare a lui
Marius Budăi, ministrul Muncii, ce mai urmează? Lesne de priceput că Gabriela
Firea, prim-vicepreședintele Partidului Social Democrat și ministreasa Familiei,
va scăpa basma curată (totuși, 2024 este anul cu patru serii de alegeri), deși
sora ei este vârâtă până în gât în această afacere mizerabilă...
În toată
tevatura, însă, se uită două lucruri referențiale pentru politica
globalistă:
1)Pandemia i-a vizat în primul rând pe bătrâni (chiar
„specialistul” Adrian Streinu-Cercel, actualmente senator PSD, recomanda cu
insistență ca bătrânii să fie închiși în case);
2) Necușara Christine Lagarde
afirma cu ceva timp în timp în urmă (pe când era președinta Fondului Monetar
Internațional) că „Bătrânii trăiesc prea mult și constituie un risc pentru
economia globală, deci trebuie făcut ceva”. Și iată că se face...
Sighetu
Marmației, George PETROVAI
12-13 iulie 2023
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu