Printre criteriile din Metodologia aprobata de Ministrul
Educatiei, Mircea Dumitru, privind acreditarea si evaluarea scolilor doctorale
din Romania, se numara calitatea tezelor de doctorat sustinute in ultimii cinci
ani, articolele publicate de doctoranzi in
reviste de prestigiu, prevenirea plagiatului sau rezultatele cercetarii
stiintifice.
Calitatea tezelor de doctorat devine un criteriu primordial
in evaluarea scolilor doctorale din Romania. Acestea vor fi evaluate conform
unei grile structurate pe cinci niveluri: nivel stiintific de varf, nivel
stiintific ridicat, nivel stiintific bun, nivel stiintific modest si
non-valoare stiintifica.
Un alt criteriu de performanta in evaluarea scolilor
doctorale va fi adus de articolele publicate de studentii doctoranzi in
publicatii de prestigiu, relevante unui anumit domeniu de cercetare.
Prevenirea plagiatelor devine un criteriu important de
evaluare. Potrivit Ministerului Educatiei, scolile doctorale trebuie sa
demonstreze aplicarea prevederilor codului de etica si deontologie profesionala
al institutiei si promovarea consecventa de masuri pentru prevenirea,
identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a
plagiatului
De asemenea, agentiile din strainatate, inregistrate in
Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR)
vor putea evalua scolile doctorale din România.
Autor:
portalInvatamant.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu