duminică, 26 septembrie 2021

Edito(Real)


Este clar!

Trăim intr-o lume care se întoarce cu susul în jos și invers.
România în schimb sta aproape cel mai prost din toate punctele de vedere, relatează surse din media.
Reiese momentan ca în Europa suntem primii la curvăsărai, și înșelătorie,și ultimii la lucruri pozitive.
Analfabetismul funcțional a atins cote alarmante.
Școala online nu face decât sa umple capul copiilor cu "varză murată".
Trecând peste introducere, am ținut sa scriu aceste mențiuni pentru că mai deunăzi mi s-a întâmplat ceva care a lăsat urme adânci în conștiința mea.
Mă aflam la un chioșc de ziare și în fața mea o doamnă trecută și sincer ( nu am obiceiul sa spun despre femei ca sunt urate) dar asta a fost din calea afară.
Nu avea nici cea mai mică simetrie sau armonie pe tot cuprinsul feței.
Deschizându-şi gura, i-am observat proteza nespălată și ruginita care a cerut " Glasul Maramureșului", un cotidian care nu mai exista de trei luni în varianta print.
Mi s-a făcut greață și scârbă în același timp.
Dar țeapa în inimă am primit-o când doamna a cerut în schimb " orice ziar numai să astupe ceva"
- " Doamnă, da-ti-mi un ziar, nu contează care, numai să ascut ceva, nu pentru citit".
Am rămas încremenit câteva secunde. Apoi mi-a venit o întrebare:
Pentru cine mai scriem noi dragi colegi?
Mai are vreun rost?
Presa locală este exterminată!
Presa centrală este cumpărată!
Către ce ne îndreptăm?

Călin Ioan DRAGOMIR, 25.09.21

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu