vineri, 22 octombrie 2021

Chiar asta vă doriţi?!

 

Nu poți să nu râd când îl aud pe domnul Florin Câțu cu ”anticipatele” lui. El se autoconvinge că PDS-ul va învinge. Este posibil, dar cu alți oameni, și vă pot zice că  o să aveți o ”mică” surpriză, deoarece voi v-ați pomanagit să vă alegem, că voi ”veți face  nu numai 8 spitale, care chiar ar părea necesare și autostrăzi ca să fugă ambulanțele pe ele... Sunteți niște pomanagii mincinoși, care totuși undeva, guvernatorii de azi și cei mai de ieri, vor trebui să dea cuiva socoteală, de unde-i bugetul țării, unde sunt tonele de aur, dar mai ales pe cine ați îmbogățit  cu miliardele de euro ce le-ați împrumutat ?   Astea vă vor fi în grila voastră de ”cinste”!

    Am observat că dacă luați ceva de la străini, inclusiv programele TV, le luați pe cele mai proaste și de se poate și cu urlături. Este nivelul cultural al vostru, nu al poporului român.

    Dacă  ne uităm și la învățământ constatăm, cum zicea și Călinescu, faptul că nu știți ce-i ”ĂLA”...

    Am 40 de ani ca dascăl la licee tehnice și școli profesionale, am tipărit, am vrut eu, dar am manuscrisele  a 5 cărți tehnice  și pe lângă faptul că nimeni care ar fi putut să le tipărească nu au făcut-o, nici nu s-au uitat la ele. Sunt trist pentru că erau materiale şi de specialitate, de dirigenţie şi sigur de bun simţ (pedagogie).

    Ca orice activitate care  implică omul și învățământul se schimbă, după cerințele economice. Dar  noi plecăm de la ideea că avem mai mulți copii proști și mai puțini deștepți. Acuma ”deștepții” guvernează. Așa i-am cocoloșit noi. Toi elevii sunt egali până în clasa a IX-a, de acolo proștii la profesională şi deștepții la liceu.

    De nenumărate ori am militat pentru echivalarea  Liceului (Colegiului) cu școala profesională  când a n+au luat BAC ul, să fiu în trend. Pentru asta poate mai pierdeți din teoriile lui Lobacevschi sau Bolyai și mai facem la liceu ore de aplicații tehnice, dacă  va fi greu de executat această  programă școlară să se permită  un examen de echivalare celor de la profesională ca să poată ”ataca” și eu o facultate, care va fi mai bună ca ”Facultățile muncitorești” de pe vremuri, dar cu aceia am construit țara.

    Nu vă place acest model aprobat de doamna Ecaterina Andronescu, verbal, atunci  preluați modelul polonez unde fiecare absolvent al școlii elementare face doi ani de producție după care face o școală tehnică și de aici cine dorește  face cursuri universitare, cine nu lucrează în producție. Deci aici nu este nimeni umilit că nu are bani să facă un liceu...

    Un alt punct de vedere  că ne merge cum ne merge este faptul că  nu avem mai mult de 2 milioane de muncitori, adevărații ”făcători de bunuri materiale” ci 16 milioane care trăiesc pe spatele celor care  muncesc.     Parlamentul are efectivul unui regiment, aparatul care se numește STAT și are milioane de  funcționari și funcționari superiori, aparatul judiciar și vedeți și domniile voastre că  muncitori vom avea doar la MUZEU,  expuși să vadă pruncii că erau și muncitori dar câți se văd acolo.

    Acum sigur că ne plângem de pensionari, care cum sunt și eu am 47 de ani munciți, care de-i puneam la CEC îmi ofereau o rentă frumoasă. Nu știu dacă veți răspunde în fața unor organe dar fii voștri  vă vor huli. S-aveți parte de onoare şi succes în viaţă.

 

      Cu preţuire

    Toma G. Rocneanu

 

 

 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu