luni, 7 octombrie 2024

Scurtăturile cumințeniei



„poezia seamănă cu pălinca

scria ioan es pop

din zece pagini scrise

scoți una de poezie

sau poate nici măcar atât

piciorul mesei

izbește din când în când podeaua

și fila se întoarce singură

cineva se joacă cu semnele

pe care nu suntem în stare

să le descifrăm

vor veni zile mai bune

cu grădini libere

câteodată numele se desprinde

de pe lucruri

atât de bine știute

am stat drept

primind tot ce mi se dădea

fără să întreb de ce

și dacă întrebam

tot eu trebuia să răspund

acest eu

din care face parte și tencuiala

mi-am dorit mereu

o viață

care să nu fie numărată

de casieri și paznici

am visele

de o înspăimântătoare senzualitate

să ne iubim pierderile

ca pe noi înșine

nu aș fi știut cum să-ți spun asta

diferența dintre prune uscate

și gem de prune

mereu mânate de o bulimie

iscată dintr-un vacuum

deopotrivă fiziologic și filozofic

din pârtii vechi ni se desprind

pașii

învățând treptat normele de aplicare

ale planului înclinat”

                 octombrie 2024

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu