luni, 6 septembrie 2021

Noi dezvăluiri după moartea lui Ivan Patzaichin! Familia a venit cu primul mesaj oficial

 


Este vorba despre legendarul Ivan Patzaichin, care a plecat dintre noi duminică, 5 septembrie 2021, la vârsta de 71 de ani. În urma tragicului eveniment, familia lui a postat un mesaj emoționant pe rețelele de socializare.

„Ivan a plecat. Și nu se mai întoarce”, a scris familia acestuia pe Facebook.

Ivan Patzaichin, născut la 26 noiembrie 1949 în localitatea Mila 23, județul Tulcea, a fost multiplu campion european, mondial și olimpic la kaiac-canoe. Legenda a fost și antrenor al lotului olimpic de kaiac-canoe.

Dispariția campionului

În urma tragicului eveniment, Cătălin Cârnu, un jurnalist de la Radio România Actualități, a vorbit despre dispariția campionului din România. Amintim că jurnalistul a fost alături de Ivan Patzaichin în ultimii 30 de ani.

„Ne leagă o prietenie de mai bine de 30 de ani. Primul interviu pe care l-am făcut la Radio România Actualități a fost în 1992, cu Ivan Patzaichin.

Știam că suferă, știam că luptă, știam că de fiecare dată a ieșit învingător. A suferit cu demnitate. Mi-e greu să vorbesc de el la trecut, era un tip extraordinar. Niciodată nu a ridicat tonul, niciodată nu l-am văzut supărat pe cineva!

Toată lumea își amintește de bunătatea lui. Este un uriaș, l-am însoțit la multe competiții. Era uneori uimit că veneau la el sportivi tineri, care nu-l văzuseră concurând. În pandemie petrecea ore la telefon vorbind cu prietenii, îi întreba dacă sunt bine. Sunt prea multe amintiri care îmi vin în minte, îi rețin zâmbetul”, a declarat Cătălin Cârnu, conform informațiilor transmise de digisport.ro

A fost mândru să reprezinte România

„Totdeauna am fost mândru că sunt român şi bucuros să reprezint România. Întotdeauna am dorit să câştig, deşi foarte puţină lume ştie că nu uşor se câştigă şi foarte puţină lume ştie că nu am început aproape nimic cu dreptul, de fiecare dată trebuia să mi se întâmple ceva, şi trebuia să reiau lupta, să lupt din nou să realizez ceea ce mi-am propus”, spunea Ivan Patzaichin în 2019.

Amintim că regretatul sportiv a început să practice sportul la Tulcea. Ca sportiv, în cei 17 ani dedicaţi sportului de performanţă a câştigat peste 40 de titluri de campion naţional şi peste 30 de campion balcanic. A fost campion european în 1969. A cucerit de opt ori medalia de aur, de şapte ori pe cea de argint şi de alte şapte ori pe cea de bronz la Mondiale.

De asemenea, cele mai mari performanţe le-a obţinut la Jocurile Olimpice, la care a fost prezent la cinci ediţii, între 1968 şi 1984, cucerind de patru ori aurul olimpic: Mexic 1968, Munchen 1972, Moscova 1980 şi Los Angeles 1984 şi de trei ori medalia de argint (1972, 1980 şi 1984).

Va fi înmormântat marţi, 7 septembrie, cu onoruri militare. Trupul neînsufleţit a marelui campion Ivan Patzaichin a fost depus la Muzeul clubului Dinamo pentru care a activat şi care i-a dăruit o statuie în semn de recunoaştere a valorii lui incontestabile ca sportiv şi om. Dumnezeu să-l odihnească în pace!

Cristi SOMEŞAN

Sursa: Capital

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu