vineri, 17 august 2012

POESIS - VASILE DAN MARCHIŞ


  POEMUL EROU

 În urma războiului dintre
 limba română şi o limbă străină,
 miile de cuvinte rănite
şi cu un pluton de silabe amputate
nu păreau ce ne-am putea închipui
ci un fel de numerale
 mult inferioare celor normale.
Complementele pe lângă ele
 nu aveau statut.

Vastul meu poem în proză
 trimis pe front
în războiul pentru reântregirea limbii,
a suferit grele pierderi,
reântorcându-se sub forma unui haiku
de nerecunoscut.
 Şi totuşi un poem erou
căruia nu merit să-i fiu părinte.

Faţă de limba română
 cu pierderile ei
a rămas pe verticală doar uimirea română.

       
            DESTIN VRĂJIT

 Ce tribut să-ţi mai dau ţie destin
 perspectiva unor alte cuceriri
 sau ca descântec marile iubiri.
 Accentuată-i nevoia
 şi prin faptul că pesoana mea e doar una,
supliciu suprem
spre  a nu face cu altă zodie -tandem

Ce mai ceri tu -
al farmecului hoţ,
Să faci cu visele mele negot?
Fericirea este un poem fictiv,
o menţii doar ca subiect decorativ

 
 DOAR ACOLO...

Unde din lipsă de modestie
conducători n-au cuvântat
pelerini nu s-au rugat
cercetători n-au cercetat
unde îndrăgostiţii nu-şi destăinuie
unul altuia fanteziile,
acolo cumplit am scris
să nu-mi dau ereticilor  şi fanaticilor,bir şi poeziile...


            

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu