miercuri, 25 septembrie 2019

Realizarea principalelor obiective ale APIA Centrul Judeţean Maramureş, campania 2018-2019


 În vederea realizării sarcinilor legale, APIA Centrul Judeţean Maramureş şi-a stabilit mai multe obiective.
În lucrarea de faţă vom prezenta o analiză a realizării principalelor obiective.

1. Autorizarea cererilor unice de plată pentru campania 2018

Pentru campania de plăţi directe pe suprafaţă şi unele măsuri de dezvoltare rurală, pentru anul 2018, au fost autorizate un număr de 34.340 cereri, dintr-un total de 34.384, în procent de 99,87%. Suma totală autorizată s-a ridicat la 49.840.838,49 Euro, reprezentând 232.371.394,31 lei. Din această sumă, 20.442.181 Euro, reprezentând 95.330.285 lei a fost autorizată în avans, în perioada 16.10-30.11.2018.
Repartizarea pe fonduri a sumelor autorizate se prezintă astfel:
-               plăţi directe din FEGA - 30.280.586,00 Euro, reprezentând 141.222.596,99 lei;
-               plăţi compensatorii din FEADR – 12.014.909,95 Euro, reprezentând 55.971.458,00 lei;
-               cofinanţare din bugetul naţional (pentru măsurile de dezvoltare rurală) – 2.382.524,43 Euro, reprezentând 11.098.990,06 lei;
-               plăţi din bugetul naţional – 5.162.818,11 Euro, reprezentând 24.078.351,10 lei.
Din total sumelor autorizate şi plătite, de 49.840.838,49 Euro, 39.957.508,01 Euro au reprezentat plăţi efectuate pentru sectorul vegetal, iar 9.883.330,48 Euro s-au plătit pentru fermierii care au aplicat scheme în zootehnie.
Tabelul nr. 1
Situaţia sumelor autorizate la plată şi plătite pentru Campania 2018
Nr. crt.
Centrul local
Suma autorizată la plată (Euro)
Suma autorizată la plată (Lei)
1
BAIA MARE
3.726.913,14
17.378.117,15
2
CENTRUL JUDETEAN MARAMURES
6.911.886,50
32.223.424,14
3
OCNA SUGATAG
8.634.030,03
40.245.022,08
4
SIGHETU MARMATIEI
6.754.314,09
31.489.144,50
5
SOMCUTA MARE
4.653.701,29
21.701.741,08
6
TARGU LAPUS
7.168.654,47
33.424.737,57
7
ULMENI
3.825.494,63
17.840.817,13
8
VISEU DE SUS
8.165.844,34
38.068.390,66

Total APIA CJ Maramures
49.840.838,49 Euro
232.371.394,31 Lei


2. Derularea şi gestionarea ajutoarelor de stat şi a măsurilor de piaţă

Ajutor de stat pentru subvenţionarea accizei la motorina utilizată în agricultură
-               nr. cereri trimestriale autorizate la plată – 623;
-               suma autorizată – 336.074,69 Euro, reprezentând 1.563.890 lei.

Ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor – plăţi pentru efectuarea serviciilor de determinare a calităţii genetice a raselor de animale şi de întocmire şi menţinere a Registrului genealogic al rasei
-      nr. beneficiari – 4 (asociaţii reprezentative de creştere a animalelor, speciile bovine şi ovine);
-               nr. cereri trimestriale autorizate la plată – 12;
-               suma autorizată şi plătită – 289.081,96 Euro, reprezentând 1.345.214 lei.

Renta viageră agricolă
-               au fost verificate şi vizate 163 carnete de rentier agricol pentru o sumă de 39.020,55 Euro, reprezentând 181.578,23 lei.

Măsura de piaţă şi intervenţie – Programul pentru şcoli al României 2018-2019
-               nr. cereri autorizate la plată în anul şcolar 2018-2019 (beneficiar Consiliul Judeţean Maramureş) - 1
-               suma solicitată – 362.533,43 Euro, reprezentând 1.688.862 lei, finanţare 100% FEGA.

Măsura de piaţă şi intervenţie – Programul Naţional Apicol 2017- 2019
   Solicitanţii  Programului sunt:
§         Apicultorii individuali, persoane fizice, persoane juridice, persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale pentru acţiunile:
-         Combaterea agresorilor şi a bolilor specifice stupilor, în special a varoozei;
-         Raţionalizarea transhumanţei;Măsuri de asistenţă pentru repopularea şeptelului apicol;
§         Cooperativele agricole recunoscute conform legislaţiei în vigoare, pentru acţiunea: Asistenţă tehnică pentru apicultori şi organizaţiile de apicultori;
-               număr cereri depuse în anul 2019 – 179;
-               suma solicitată este de  138.116,01 euro, reprezentând 643.413,41 lei.
 3. Susţinerea sectorului de creştere a porcinelor şi păsărilor prin implementarea măsurilor de bunăstare a animalelor

Măsura 215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor – Pachetul a) porcine
La începutul anului 2019, au fost autorizaţi la plată şi plătiţi un număr de 5 beneficiari, care au depus cereri de plată aferente sesiunii 3, anul 2018, pentru suma de 833.004,65 Euro, reprezentând 3.880.552,15 lei.
Pentru sesiunea 3, anul 2019 (ultimul an de angajament), beneficiarii au depus 5 cereri de plată pentru o sumă de 851.469,42 Euro şi 10 deconturi justificative (trim. 1 + trim. 2),         verificările administrative fiind în derulare.

Măsura 14 - Plăţi privind bunăstarea animalelor – Pachetul a) porcine
În anul 2018, fosta Măsură 215 - Sesiunea 1 şi Sesiunea 2, cu angajamentele multianuale finalizate, din PNDR 2007-2013, a devenit actuala Măsură 14 cu angajament anual, cu acelaşi conţinut şi obiective, dar cu un număr mai mic de pachete.
La începutul anului 2019, au fost autorizaţi la plată şi plătiţi un număr de 9 beneficiari, care au depus cereri de plată şi deconturi justificative pentru anul 2018, pentru suma de 673.852,19 Euro, reprezentând 3.139.140,45 lei.
Pentru anul 2019, în cadrul  Măsurii 14 – Plăţi privind bunăstarea animalelor – pachetul a) porcine au fost depuse un număr de 10 cereri de plată pentru o sumă de 1.408.329,72 euro şi 16 deconturi justificative  (trim. 1 + trim. 2), verificările administrative fiind în derulare.

Măsura 215 – Plăţi privind bunăstarea animalelor – Pachetul b) păsări
La începutul anului 2019, au fost autorizaţi la plată şi plătiţi un număr de 2 beneficiari, care au depus cereri de plată aferente sesiunii 2 - anul 2018, pentru suma de 111.792,37 Euro, reprezentând 520.784,76 lei.
Pentru sesiunea 2, anul 2019 (ultimul an de angajament) beneficiarii au depus 2 cereri de plată pentru o sumă de 768.944 Euro, verificările fiind în derulare.
Pentru sesiunea 2, anul 2019 (ultimul an de angajament) beneficiarii au depus 2 cereri de plată pentru o sumă de 111.813,08 Euro şi 4 deconturi justificative (trim. 1 + trim. 2),         verificările administrative fiind în derulare.

Măsura 14 – Plăţi privind bunăstarea animalelor – Pachetul b) păsări
În anul 2018, fosta Măsură 215 - Sesiunea 1, cu angajamente multianuale finalizate,  din PNDR 2007-2013, a devenit actuala Măsură 14 cu angajament anual, cu acelaşi conţinut şi obiective, dar cu un număr mai mic de pachete.
La începutul anului 2019, au fost autorizaţi la plată şi plătiţi un număr de 13 beneficiari, care au depus cereri de plată şi deconturi justificative pentru anul 2018, pentru suma de 673.834,50 Euro, reprezentând 3.139.057,50 lei.
Pentru anul 2019, în cadrul  Măsurii 14 – Plăţi privind bunăstarea animalelor – pachetul b) păsări, au fost depuse un număr de 13 cereri de plată pentru o sumă de 830.329,34 euro şi 9 deconturi justificative  (trim. 1 + trim. 2), verificările administrative fiind în derulare.


4. Gestionarea durabilă a Fondului Forestier Naţional, prin promovarea tehnologiilor de exploatare a lemnului cu impact redus asupra solului şi dezvoltarea faunei specifice ecosistemelor forestiere

Măsura 15 - Schema de ajutor de stat „Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor”, Submăsura 15.1 ”Plăți pentru angajamente de silvo-mediu”

Sprijinul financiar prin schema de ajutor de stat se acordă anual, ca suma fixă pe unitatea de suprafață (ha), proprietarilor de păduri din fondul forestier național (inclusiv Unităților Administrativ Teritoriale), în baza unui angajament pentru o perioada de 5 ani și vizează compensarea pierderilor de venit și a costurilor suplimentare suportate de beneficiar ca urmare a implementării unuia sau a celor două pachete ale schemei de ajutor de stat:
-         Pachetul 1 - Asigurarea de zone de linişte, pentru care beneficiarul primeşte 38 euro/an/ha  pentru întreaga suprafaţă inclusă în angajament;

Pentru suprafeţele mai mari de 500 ha se aplică degresivitatea sprijinului financiar, astfel că nivelul plăţilor va fi ajustat:
Praguri de degresivitate (ha)
Ajustare a nivelului plăţii
100-500
100 %
500,01-1000
85%
1000,01-5000
65%
>5000
50%

-         Pachetul 2 – Utilizarea atelajelor la colectarea lemnului din rărituri, pentru care beneficiarul primeşte 137 euro/an/ha pentru suprafaţa anuală pentru care se solicită sprijin în cadrul Pachetului 2. Acest pachet poate fi accesat numai împreună cu Pachetul 1.

Suprafaţa minimă pentru care se încheie un angajament pentru pachetul 1 este de 100 ha. Proprietarii de terenuri forestiere care deţin suprafeţe mai mici şi/sau care nu îndeplinesc condiţiile de accesare se pot asocia pentru a aplica schema de sprijin.
Intensitatea sprijinului public nerambursabil acordat este de 100 %  şi se finanţează din Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurală (FEADR).
-         număr cereri de sprijin depuse, Sesiunea 2/2019 – 31;
-         număr cereri de sprijin eligibile (evaluate şi aprobate) – 30;
-         suprafaţa de pădure angajată – 33.737,49 ha;
-         valoarea publică estimată totală a sprijinului financiar - Sesiunea 2/anul 1, 2019 - 1.076.265,24 Euro.


Tabelul nr. 2
Situaţia sumelor aprobate/autorizate la plată pentru scheme – ajutoare de stat, măsuri de piaţă şi măsuri de dezvoltare rurală, derulate în 2018- 2019
Schema de plată
Total aprobat/ autorizat
(Euro)
din care:
FEGA
(Euro)
FEADR
(Euro)
BN1
(Euro)
BN
(Euro)
Programul pentru şcoli a României, anul şcolar 2018-2019
362.533,43
362.533,43



Programul Naţional Apicol 2017-2019 (PNA)
138.116,00
69.058,00

69.058,00

Măsura M215 bunăstarea animalelor-pachet a) porcine
833.004,65

695.142,38
137.862,27

Măsura M14 bunăstarea animalelor-pachet a) porcine
673.852,19

562.329,65
111.522,54

Măsura M215 bunăstarea animalelor-pachet b) păsări
111.792,37

93.065,56
18.726,81

Măsura M14 bunăstarea animalelor-pachet b) păsări
673.834,50

562.314,89
111.519,61

Măsura 15/Submăsura 15.1 - Plăţi pentru angajamente de silvo-mediu
1.076.320,39

1.076.320,39


Ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură
336.074,69



336.074,69
Ajutor de stat în sectorul creşterii animalelor pentru serviciile de întocmire şi menţinere a RG si/sau serviciile de determinare a calităţii genetice a raselor de animale, ameliorarea raselor de animale
289.081,96



289.081,96
Renta viageră agricolă
39.020,55



39.020,55 
TOTAL
4.296.167,17
431.591,43
2.989.172,87
448.689,23
664.177,20

Astfel, în intervalul 16 octombrie 2018 – 1 septembrie 2019, prin APIA CJ Maramureş s-au autorizat şi s-au plătit, pentru schemele şi măsurile aplicate de fermieri, în anul 2018 şi în primele 8 luni ale anului 2019, suma totală de 53.298.148,83 Euro, reprezentând 248.490.305,13 lei.

Graficul nr. 1
Situaţia sumelor autorizate pe fonduri, în perioada 16 octombrie 2018 – 1 septembrie 2019

 5. Pregătirea şi derularea campaniei de primire a cererilor unice de plată aferente anului 2019

În lunile februarie – martie 2019 au fost distribuite materiale informative, pliante, afişe, pliante privind ecocondiţionalitatea, pliante IPA OnLine, broşuri cu instrucţiuni de completare a cererilor de placă, broşuri pentru măsurile de agromediu şi climă, agricultura ecologică, zonele cu constrângeri naturale.
În luna februarie a fost realizată programarea fermierilor în vederea depunerii cererii unice de plată pentru anul 2019. În perioada 01.03-15.05.2019 au fost programaţi un număr de 34.249 fermieri.
În luna martie au fost invitaţi să se prezinte la centrele locale APIA, fermierii care nu au scheme pe zootehnie şi care au o suprafaţă de teren mai mică de 10 ha. Începând cu luna aprilie au fost invitaţi să depună cerere unică de plată şi restul fermierilor.
Începând cu 1 martie 2019 şi până în 15 mai 2019, s-a desfăşurat etapa de depunere efectivă de către fermieri a solicitărilor la plată, aferente anului 2019.
În această perioadă s-au depus un număr de 33.830 cereri unice, de către toţi aceşti fermieri înscrişi în bazele de date APIA. Suprafaţa declarată s-a ridicat la 148.279,45 ha, din care:
§         108.210,68 ha pajişti permanente;
§         33.009,83 ha teren arabil;
§         7.058,94 ha culturi permanente.
S-au prezentat şi au depus cerere de plată 98,78% din fermierii programaţi, care au depus cerere în anul 2018. Diferenţa de 1,22% reprezintă fermierii decedaţi sau/şi anumite transferuri de exploataţii între fermieri.
Suprafaţa totală declarată de fermieri, la APIA în anul 2019 a fost practic aceeaşi cu cea declarată în anul 2018.

Tabelul nr. 3
Situaţia cererilor unice de plată depuse de către fermierii din Maramureş în anul 2019
Total cereri preluate în 2019
BAIA MARE
3.627
CENTRUL JUDETEAN MARAMURES
202
OCNA SUGATAG
5.065
SIGHETU MARMATIEI
5.245
SOMCUTA MARE
3.947
TARGU LAPUS
5.968
ULMENI
3.424
VISEU DE SUS
6.352
Total APIA Maramures
33.830


Tabelul nr. 4
Situaţia suprafeţelor declarate de către fermieri în cererile unice de plată, anul 2019
Total suprafaţă declarată (ha)
Pajişti permanente
(ha)
Teren arabil
(ha)
Culturi permanente
(ha)
BAIA MARE
12.371,87
6.071,06
4.928,35
1.372,46
CENTRUL JUDETEAN MARAMURES
20.555,15
15.820,81
4.495,96
238,38
OCNA SUGATAG
18.566,04
17.088,96
886,25
590,83
SIGHETU MARMATIEI
18.917,12
15.265,49
1.666,05
1.985,58
SOMCUTA MARE
17.995,27
8.786,70
7.895,55
1.313,02
TARGU LAPUS
23.574,96
19.968,09
3.327,17
279,70
ULMENI
15.823,72
5.277,82
9.425,24
1.120,66
VISEU DE SUS
20.475,32
19.931,75
385,26
158,31
Total APIA Maramures
148.279,45
108.210,68
33.009,83
7.058,94
Din cei 33.830 fermieri, 21.907 fermieri au solicitat şi măsuri de dezvoltare rurală, după cum urmează:
                              a)      7.248 fermieri au solicitat pachete de agromediu din Măsura 10 Agromediu şi climă:
§         7.148 fermieri au solicitat pachetul 1 - Pajişti cu Înaltă Valoare Naturală;
§         6.407 fermieri au solicitat pachetul 2 - Practici agricole tradiţionale, din care:
-         5.967 fermieri au optat pentru varianta 1 - Lucrări manuale pe pajişti permanente utilizate ca fâneţe, iar
-         997 fermieri au optat pentru varianta 2 - Lucrări cu utilaje uşoare pe pajişti permanente utilizate ca fâneţe.
§         106 fermieri au solicitat pachetul 3Pajişti importante pentru păsări:
-         83 fermieri au solicitat varianta 3.1.1 - Lucrări manuale pe pajişti importante pentru Crex crex;
-         34 fermieri au solicitat varianta 3.1.2 - Lucrări cu utilaje uşoare pe pajişti importante pentru Crex crex;
-         1 fermier a solicitat varianta 3.2.1 - Lucrări manuale pe pajişti importante pentru Lanius minor şi Falco vespertinus.
§         6 fermieri au solicitat pachetul 4 Culturi verzi.
                              b)      331 fermieri au solicitat Măsura 11 - Agricultura ecologică, din care:
§         187 fermieri au solicitat Submăsura 11.1 - Sprijin pentru conversia la metodele de agricultură ecologică;
§         176 fermieri au solicitat Submăsura 11.2  - Sprijin pentru menţinerea practicilor de agricultură ecologică.
                              c)      21.416 fermieri au solicitat Măsura 13 - Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice prevăzute în PNDR 2014-2020, din care:
      • 20.504 fermieri au solicitat Submăsura 13.1 - Plăţi compensatorii în zona montană (ANC);
      • 1.428 fermieri au solicitat Submăsura 13.2 - Plăţi compensatorii pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale semnificative (ANC SEMN).
Cererile unice de plată au fost supuse unor verificări preliminare încrucişate (control preliminar) conform art. 1 pct. 2 din Regulamentul (UE) nr. 2.333/2015.
Rezultatele verificărilor preliminare încrucişate au fost aduse la cunoştinţa fermierilor prin notificări de către APIA în termen de 26 de zile calendaristice de la data-limită de depunere a cererii unice de plată.
În termen de maximum 35 de zile calendaristice după data-limită a depunerii cererii unice de plată, fermierii notificaţi de APIA, au putut modifica cererea unică de plată în aplicaţia IPA OnLine, fără penalităţi.
În perioada controlului preliminar au fost soluţionate un număr de 502 blocuri fizice supradeclarate, s-au rezolvat supradeclarările de parcele pentru un număr de 1.236 fermieri. În aceiaşi perioadă, în cadrul controlului preliminar au fost clarificate suprapunerile pentru un număr de 3.748 parcele.
6. Campania de control pe teren şi inspecţii 2019

În anul 2019 au fost selectaţi la control pe teren un număr de 5380 fermieri, dintr-un total de 33.830 fermieri care au depus cereri de plată în campania 2019.
Din total eşantion  de control, situaţia pe tipuri de control se prezintă astfel:
§         1.129 fermieri eşantionaţi pentru controlul clasic, fermieri care au fost verificaţi în procent de 100% pe teren, din care, pe scopuri de control:
o       83 fermieri cu scop control ecocondiţionalitate;
o       5 fermieri care au accesat Măsura 11 – Agricultura ecologică;
o       49 fermieri cu scop control – Măsura 10 Agromediu si climă;
o       510 fermieri măsura 13 - Zone cu constrângeri naturale sau specifice;
o       127 fermieri - SMR1;
o       36 fermieri cu scop tânăr fermier;
o       319 fermieri cu cartonaş galben.
§         4.236 fermieri eşantionaţi pentru controlul prin Teledetecţie
Din aceştia, un număr de 835 fermieri au fost supuşi verificărilor la faţa locului pentru următoarele scopuri de control:
o       127 fermieri cu scop control ecocondiţionalitate;
o       53 fermieri care au accesat Măsura 11 Agricultura ecologică;
o       360 fermieri cu scop control Măsura 10 – Agromediu si climă;
o       77 cu scop tânăr fermier;
o       218 fermieri cu SMR1.
Echipele de control constituite la nivelul Centrului Judeţean Maramureş s-au întâlnit în perioada 1 iulie 2019 – 20 septembrie 2019 cu 1.964 fermieri şi au fost verificate în teren, la faţa locului un număr de  15.625 parcele.
Pe lângă controalele mai sus menţionate, Serviciul Control pe Teren a mai desfăşurat următoarele activităţi:
§         identificarea culturilor pentru fotointerpretarea imaginilor satelitare: 219 puncte pentru diferite culturi şi stadii de vegetaţie;
§         reconfigurarea a 399 blocuri fizice pe baza observaţiilor făcute de fermieri la depunerea cererilor unice de plată (Anexa 17).
Termenul final pentru terminarea controlul la faţa locului a fost stabilit prin Ordin al Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale la 30 septembrie 2019. La această dată, echipele de control de la APIA Maramureş au finalizat controlul la faţa locului. În această perioadă se lucrează la finalizarea completării rapoartelor de control, pregătirea lor pentru a putea fi operate şi verificate în baza de date electronică, în vederea reflectării rezultatelor controlului pe teren în procesul de verificare administrativă a cererilor de plată.
În perioada următoare urmează să se facă importul datelor, care vor reflecta verificările făcute prin metoda de teledetecţie, urmând ca şi acestea să se reflecte în rezultatele finale ale verificărilor administrative.
În continuare graficul APIA, în privinţa procesării şi autorizării cererilor unice de plată depuse de fermieri în anul 2019, este următorul:
-               începând cu data de 16 octombrie 2019, se va efectua autorizarea cererilor unice pe 2019, în vederea efectuării plăţilor în avans, care se vor efectua pentru fermierii români într-o proporţie de 70% - plăţile directe şi 85% - plăţile pentru măsurile de dezvoltare rurală;
-               începând cu luna decembrie, APIA va demara autorizarea la plată şi efectuarea plăţilor regulare.
În vederea verificării respectării condiţiilor prevăzute in HG211/2017 privind distribuirea unor ajutoare pentru producătorii de lapte, Compartimentul Inspecţii/Supracontrol a efectuat un număr de 3 inspecţii la beneficiarii ajutorului financiar.
Pentru acordarea ajutorului financiar, finanţat integral din FEGA privind Programul pentru şcoli a României s-au efectuat un număr de 10 inspecţii la şcolile selectate prin eşantionul de control şi la Solicitantul ajutorului – C.J. Maramures, din care 6 inspecţii aferente Distribuţiei de fructe şi lapte, iar 4 inspecţii au vizat Măsurile educative aferente distribuţiei de fructe, legume, lapte şi produse lactate.
De asemenea s-au efectuat două supracontroale pe zootehnie din care: la o fermă s-au verificat condiţiilor specifice de eligibilitate privind acordarea Ajutorului Naţional Tranzitoriu în zootehnie şi a Sprijinului cuplat în zootehnie la specia ovine, iar la o ferma s-au verificat condiţiilor specifice de eligibilitate privind acordarea Sprijinului cuplat în zootehnie la specia bubaline.
 7. Constatarea şi înregistrarea debitelor

Sumele stabilite prin titlurile de creanţă întocmite la data de 31.08.2019 se ridică la 24.477.305  lei, din care suma de 536.360,51 lei a fost stabilită în anul 2019.
APIA Centrul Judeţean Maramureş a recuperat până la data de 31.08.2019 suma de 20.432.655 lei, reprezentând un procent de recuperare de 83,48%.
Valoarea debitelor rămasă de recuperat la data de 31.08.2019 este de 4.044.650 lei.
Activitatea de recuperare a creanţelor bugetare în cadrul APIA Centrul Judeţean Maramureş se efectuează în conformitate cu art. 38 din OUG nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/ sau a fondurilor publice naţionale, aferente acestora.
 8. Reprezentarea cu eficienţă a intereselor legitime ale APIA CJ Maramureş

La această dată, APIA Centrul Judeţean Maramureş are calitate procesuală într-un număr de 85 litigii aflate pe rolul instanţelor de judecată, în diferite stadii procesuale.
Din totalul de 85 cauze, în cursul acestui an, s-au înregistrat un număr de 7 cauze noi, iar diferenţa de 78 cauze sunt înregistrate din anii anteriori.
Cauzele sunt soluţionate cu soluţii în favoarea APIA CJ Maramureş în proporţie de 92%. Spre exemplu, în anul 2019 s-au soluţionat definitiv 12 cauze, din care 11 cauze cu soluţii definitive în favoarea APIA şi o cauză cu soluţie nefavorabilă APIA.


Director executiv,

Ioan-Florin URS

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu