joi, 16 septembrie 2021

Ecouri despre Tabăra literară din Baia Sprie, septembrie 2021 - Leliana Mihaela Rădulescu

 


Poeziile inspirate de minunată tabără maramureșeană, cu mii de mulțumiri familiei Vasile Bele și Cristina Erica Bele , precum și tuturor oamenilor minunați care ne-au dăruit cântec, joc, omenie, prietenie, și-au scos inimile din piept că să nu le dăruiască!

DRUM GREU
Noi, de dragul poeziei,
Apucarăm drumuri grele,
Dar vom da curs veseliei:
La final, ne-așteaptă Bele!
Vorbe bune, cânt și joc,
Pregătit-a pentru noi
Și-o palincă, de noroc,
Nu mai plecăm înapoi!
Trenul cântă lin pe șine,
Drumul, tare lung mai este,
Vrem să ne primești la tine,
Maramureș de poveste!

Vasile Bele, creator de punți între suflete
Am cunoscut un om, cum nu sunt mulți,
Care -ntre suflete, creează punți,
Cu ochi de cer și vocea mlădioasă,
El te primeste-n inimă și-n casă.
Cuvântul prinde aripi când vorbește,
Se luminează cerul, când zâmbește,
O vorbă bună dacă-i spui in față,
Frate ți-a devenit pe-ntreaga viață!
Un moroșan îndrăgostit de țară,
Ce nu-și va face neamul de ocară,
Neobosit apărător al gliei,
Iubit mesager al prieteniei.
Oriunde, îl va însoți mereu,
Credința neclintită-n Dumnezeu,
În dragoste și-n omul de cuvânt,
În bine și în pace pe pâmânt.
Un grăitor ales al limbii noastre,
Înalță poezia printre astre,
Un crez și-a făurit din bunătate,
Și-un țel din a lupta pentru dreptate.

Cristina

Chipul senin de înger, de-i zărești,
Inima poți să i-o citești in ochi,
Cu-o vorbă, cu un gest, poți s-o rănești,
Ea va risipi ai tristeții stropi.
Zâmbetul ei, suav, ca de copil,
Farmec și gingășie curg șuvoi,
Dezvăluie sufletul său fragil,
Pare-o zână descinsă printre noi!
Râu de blândețe, mare de iubire,
Soare și flori cuprinse-ntr-un buchet,
Dăruie, fără deosebire,
Fata din visul oricărui poet!

OPREȘTE-MĂ
Cu verdea frunte-a munților mă chemi,
Trecut și datini ți-ai sculptat în fildeș,
Loc sfânt ești azi și dincolo de vremi,
Opreste-mă la tine, Maramureș!
Mă farmeci cu fain port și dulce grai,
Cu cântecul și cu-al jocului iureș,
Mă simt aici ca-n mult râvnitul Rai,
Opreste-mă la tine, Maramureș!
Din flori multicolore-mi faci cunună
Aici, soarele îmi zâmbește galeș,
Toți fiii tăi-s născuți de mamă bună,
Oprește-mă la tine, Maramureș!
Te port in inimă, mirific plai,
Doar omenia ți-e la poartă, vameș,
Iubire, bucurie, tu ne dai,
Oprește-mă la tine Maramureș

MARAMUREȘ NE RĂSPUNDE
Oameni faini, cu inimi calde,
Brațele larg am deschis,
Soarele meu să vă scalde,
Tăt așe cum v-am promis.
Casa mea, fie-vă casă
Cu drag, vă-mpart pita me,
Să vă simțiți ca acasă,
Face-voi tăt ce-oi pute.
Când v-oți duce, s-aruncați
Priviri blânde, înapoi,
V-am primit ca pe-ai mei frați
Și-apăi...luați-mă cu voi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu