luni, 7 octombrie 2024

MIND Monday - despre IMPLEMENTAREA INTENȚIILOR

 


Bună Dragos,

„Intențiile bune care nu sunt urmate de acțiuni bune, n-au niciun efect.” John Maxwell

Nu știu cât de des ți se întâmplă ție să spui „am avut cele mai bune intenții, dar...” și urmează explicații sau scuze pentru care lucrurile nu s-au întâmplat așa cum intenționaseși. Celor mai mulți ni se întâmplă asta.


De fapt, de cele mai multe ori, când ajungem în astfel de situații, lipsesc niște elemente-cheie.


În newsletter-ul de săptămâna trecută am vorbit despre lipsa intențiilor clar stabilite și am dat un exercițiu de coaching util în setarea intențiilor.


Astăzi este vorba despre următorul element lipsă, și anume planul de implementare a intențiilor. Ce folos că avem intenții bune dacă nu ne stabilim și cum le punem în practică!


Una dintre cele mai simple și eficiente tehnici de implementare a intențiilor este tehnica „dacă...atunci...”.


Cu alte cuvinte, prin această tehnică îți clarifici foarte bine intenția și îți construiești un scenariu de acțiune pentru situațiile când ceva te poate împiedica să transformi intenția în acțiune.

Exemple:
Să presupunem că intenția ta este să dormi mai mult.

  • Dacă nu am dormit bine două nopți la rând, atunci voi avea o seară liniștită acasă (cu laptopul închis de la ora 8) și mă voi culca devreme, la ora 10.

Sau ți-ai setat intenția să faci mai multă mișcare:

  • Dacă sunt nevoit să lucrez până târziu azi și nu am timp să merg la sală, atunci mă voi trezi cu 30 de minute mai devreme mâine și voi merge să alerg înainte de micul dejun.

De ce este eficientă tehnica „dacă...atunci...”? Iată ce demonstrează cercetările:

  • Declanșează comportamentul adecvat.
  • Permite păstrarea comportamentului o perioadă mai lungă de timp.
  • Crește cu 40% șansele să acționezi așa cum ți-ai planificat.

Sper să-ți fie de folos!

Numai bine!
Bianca


Am creat acest newsletter ca o sursă permanentă de idei și întrebări. Folosind constant această sursă, mintea ta se va îmbogăți cu gânduri noi, care vor conduce spre acțiuni și comportamente noi, care vor genera schimbări pozitive ce îți vor îmbogății viața.

Dacă îți place acest newsletter, fă-l cunoscut și prietenilor tăi! Dacă faci asta, eu îți mulțumesc!

Cu prietenie,

Bianca


LET ME BE YOUR GPS!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu