sâmbătă, 5 octombrie 2024

Oana Larisa Pop: „Muzica face parte din ființa mea!”



Marea câștigătoare a Trofeului Festivalului concurs de interpretare muzică populară și instrument “Pe sub poala Codrului – Prânzul miresei Anicuța” Stremț, ediția a VI-a, a fost Oana Larisa Pop, motiv pentru care i-am luat acest scurt interviu.

-         Ce ne poți spune cititorilor noștri despre tine?

-         Mă numesc Oana Larisa Pop, m-am născut acum 16 ani în Săliștea de Sus iar acum sunt elevă la Liceul de Artă Baia Mare în clasa a X-a, unde studiez canto popular la catedra doamnei profesoare Mihaela Zăiceanu Bob.

-         Când ai început să cânți?

-         Dragostea pentru muzică a venit de la o vârstă foarte fragedă. Pe la vreo trei anișori și jumătate, tatăl meu care este și susținătorul meu numărul unu, m-a învățat colindul celebrului și iubitului folkist Ștefan Hrușcă „Când fost-a prunc micuț Iisus” iar de atunci am început să ascult și fredonez prin casă și să fiu foarte activă la serbările de la grădiniță și școală, cu un repertoriu bogat și divers, spre încântarea dascălilor mei.

-         Când ai început să studiezi „serios” adică îndrumată de specialiști?

-         De la vârsta de opt ani am început studiile muzicale la Școala de Artă „Gheorghe Chivu” din Sighetu Marmației, la catedra domnului profesor Marius Iusco. Apoi mi-am îndreptat pașii la actualul liceu de profil muzical.

-         Ce ne poți spune despre cariera ta, chiar dacă ești la început de drum, un drum greu, anevoios, care cere pe lângă talent, studiu și multe sacrificii?

-         Nu sunt la primul premiu important. Am participat la multe concursuri naționale și internaționale, printre care aș aminti: „Transylvania Stars” Târgu-Mureș, trofeul festivalului în 2018; „Viorel Costin” Sighetu Marmației, premiul al II-lea în 2020; „Care om horește mândru” Dragomirești, marele premiu în 2023; „La umbra crucii tale” Lăpușel, marele premiu în 2023; „Starurile Viitorului” Baia Mare, marele premiu în 2024 iar acum în septembrie 2024 „Pe sub poala Codrului” Stremț-Băsești, tot marele premiu.

-         Te felicit Oana Larisa Pop pentru dragostea ta pentru cântec, pentru zona care o reprezinți (Maramureșul istoric), pentru costumul tău popular impecabil, original și mai ales pentru repertoriul ales cu multă grijă. Un cuvânt de final, te rog!

-         Muzica este limbajul universal al omenirii și alungă singurătatea, tristețea, alină sufletele bolnave. Muzica nu minte și poate schimba în bine lumea aceasta. Perioada Crăciunului este cea mai fascinantă pentru mine datorită colinzilor. Cu fiecare an ce trece o aștept cu o mai mare nerăbdare, iar cu cât studiez mai mult îmi dau seama că n-aș putea trăi fără cântec. El face parte de acum din viața mea...

 

                                 A consemnat prof. Gelu DRAGOȘ, UZPR



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu