vineri, 24 mai 2019

Ministerul Educaţiei caută formatori pentru profesorii din învăţământul primar şi cel gimnazial


 Ministerul Educatiei continua selectia nationala a formatorilor de cadre didactice atat pentru invatamantul primar, cat si pentru cel gimnazial. Luna aceasta, 300 de cadre didactice din invatamantul primar au inceput formarea, in cadrul proiectului "Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED).
Astfel, prin intermediul proiectului "Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED) a inceput formarea cadrelor didactice care constituie unul dintre grupurile-tinta ale proiectului, respectiv 55.000 de profesori din invatamantul primar si gimnazial. Acestia urmeaza sa fie instruiti in implementarea noilor abordari curriculare din invatamantul primar.
 Din 20 mai, Casa Corpului Didactic Bucuresti a devenit primul partener, din cadrul CRED, care implementeaza activitatile de formare a cadrelor didactice din invatamantul primar, in regiunea Bucuresti-Ilfov, conform calendarului activitatilor de formare aprobat de Ministerul Educatiei Nationale.
 Pana la data de 6 iulie 2019, vor finaliza programul de formare 15 grupe a cate 20 de cursanti (12 in Bucuresti si 3 in Ilfov), totalizand 300 de cadre didactice formate din invatamantul primar, anunta Ministerul Educatiei.
 Activitatile de formare se vor desfasura, timp de 120 de ore, in format blended-learning, in timpul saptamanii, atat fata in fata, cat si online. Cursantii beneficiaza de 30 de credite profesionale transferabile.
·        Programul de formare continua - "Formare nivel II - invatamant primar", acreditat prin ordin al ministrului Educatiei Nationale, este structurat in trei module:
Un nou curriculum national pentru invatamantul primar si gimnazial - conceptualizari necesare
Aplicarea noului Curriculum national pentru invatamantul primar - disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialitatii
Aspecte transversale in abordarea si implementarea curriculumului national
·        Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare cursant opteaza pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:
 Consiliere si dezvoltare personala. Rolul cadrului didactic in construirea si dezvoltarea unor medii de invatare incluzive.
Resurse Educationale Deschise RED si platforme online pentru invatare.
Management de curriculum la nivelul scolii si al clasei.

De asemenea, in a doua jumatate a lunii mai 2019, a fost lansat, la nivel national, un apel de selectie pentru formatori de cadre didactice atat pentru nivelul primar, cat si pentru cel gimnazial.
 Asadar, profesionistii din invatamantul preuniversitar/universitar din Romania pot deveni formatori in cadrul proiectului CRED si, astfel, pot contribui la cresterea calitatii sistemului educational autohton. Selectarea si pregatirea noului lot de formatori au loc la nivel national, in cadrul celor opt institutii partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzau, Bucuresti, Brasov, Botosani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman si Timis.
 Cei interesati pot accesa site-urile mentionate mai jos, pentru a aplica pentru posturile disponibile:ccd.buzau.ro, ccd-bucuresti.org, ccdbrasov.ro, ccdbotosani.ro, ccdcluj.ro, ccdolt.ro, ccd.isjtr.ro, ccd-timis.ro.
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED) este un proiect de anvergura pentru sistemul educational romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de patru ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei Nationale ce vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se implementeaza la nivel national si are 12 parteneri, institutii publice: Institutul de stiinte ale Educatiei, opt Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare si trei Inspectorate scolare judetene.
 CRED este parte integranta a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Parasirii Timpurii a Scolii.

Autor: Gavrila Cristina
Sursa: PortalInvatamânt

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu