Astfel, prin intermediul proiectului "Curriculum
relevant, educatie deschisa pentru toti" (CRED) a inceput formarea
cadrelor didactice care constituie unul dintre grupurile-tinta ale proiectului,
respectiv 55.000 de profesori din invatamantul primar si gimnazial. Acestia
urmeaza sa fie instruiti in implementarea noilor abordari curriculare din
invatamantul primar.
Din 20 mai, Casa
Corpului Didactic Bucuresti a devenit primul partener, din cadrul CRED, care
implementeaza activitatile de formare a cadrelor didactice din invatamantul
primar, in regiunea Bucuresti-Ilfov, conform calendarului activitatilor de formare
aprobat de Ministerul Educatiei Nationale.
Pana la data de 6
iulie 2019, vor finaliza programul de formare 15 grupe a cate 20 de cursanti
(12 in Bucuresti si 3 in Ilfov), totalizand 300 de cadre didactice formate din
invatamantul primar, anunta Ministerul Educatiei.
Activitatile de
formare se vor desfasura, timp de 120 de ore, in format blended-learning, in
timpul saptamanii, atat fata in fata, cat si online. Cursantii beneficiaza de
30 de credite profesionale transferabile.
·
Programul de formare continua - "Formare
nivel II - invatamant primar", acreditat prin ordin al ministrului
Educatiei Nationale, este structurat in trei module:
Un nou curriculum national pentru invatamantul primar si
gimnazial - conceptualizari necesare
Aplicarea noului Curriculum national pentru invatamantul
primar - disciplinele de studiu din perspectiva didacticii specialitatii
Aspecte transversale in abordarea si implementarea
curriculumului national
·
Modulul 3 include trei pachete tematice. Fiecare
cursant opteaza pentru un singur pachet tematic, dintre cele trei:
Consiliere si
dezvoltare personala. Rolul cadrului didactic in construirea si dezvoltarea
unor medii de invatare incluzive.
Resurse Educationale Deschise RED si platforme online pentru
invatare.
Management de curriculum la nivelul scolii si al clasei.
De asemenea, in a doua jumatate a lunii mai 2019, a fost
lansat, la nivel national, un apel de selectie pentru formatori de cadre
didactice atat pentru nivelul primar, cat si pentru cel gimnazial.
Asadar,
profesionistii din invatamantul preuniversitar/universitar din Romania pot
deveni formatori in cadrul proiectului CRED si, astfel, pot contribui la
cresterea calitatii sistemului educational autohton. Selectarea si pregatirea
noului lot de formatori au loc la nivel national, in cadrul celor opt
institutii partenere din cadrul proiectului: Casele Corpului Didactic Buzau,
Bucuresti, Brasov, Botosani, Cluj-Napoca, Olt, Teleorman si Timis.
Cei interesati pot
accesa site-urile mentionate mai jos, pentru a aplica pentru posturile
disponibile:ccd.buzau.ro, ccd-bucuresti.org, ccdbrasov.ro,
ccdbotosani.ro, ccdcluj.ro, ccdolt.ro, ccd.isjtr.ro, ccd-timis.ro.
"Curriculum relevant, educatie deschisa pentru
toti" (CRED) este un proiect de anvergura pentru sistemul educational
romanesc, fiind lansat in anul 2017 si avand o durata de implementare de patru
ani. Este cel mai important proiect al Ministerului Educatiei Nationale ce
vizeaza invatamantul preuniversitar si este cofinantat din Fondul Social
European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020. Proiectul se
implementeaza la nivel national si are 12 parteneri, institutii publice:
Institutul de stiinte ale Educatiei, opt Case ale Corpului Didactic din fiecare
regiune de dezvoltare si trei Inspectorate scolare judetene.
CRED este parte
integranta a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Parasirii
Timpurii a Scolii.
Autor: Gavrila
Cristina
Sursa:
PortalInvatamânt
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu