duminică, 27 iunie 2021

Poezii de Mircea Dorin Istrate

 


Ziua Drapelului nostru ROMÂNESC

 

Motto: Sub drapelul românesc

            Când îmi stave-ți roată,

            Vii puteri vă oțelesc

            Vrerea voastră toată

                            

 

 

DRAPELUL

 

Drapelul e însemnul de neam și sfânta țară,

De glorie străbună trăită-n libertate,

De viață dată vamă de cei ce apărară

Moșia și credința cu tot și câte-s toate.

 

Puterea el și-a pus-o în cele trei culori

Ce fie-ne în viață însemne însfințite,

A neamului și țării de-apururi mari valori

În inimă și suflet adânc întipărite.

 

În ROȘU e onoare și jertfă strămoșească,

Columne, monumente, troițe  încinstite,                   

Îndoliate lacrimi ce-n gând să preaslăvească

Viața dată vamă de toți cei dinainte.

 

În GALBEN  este câmpul cu roadă-mbelșugată

Unduitoare lanuri pe gura mea de rai,

Pădurile pe dealuri și via îmbrumată

Pe care-a stat de-apururi piciorul meu de plai.

 

ALBASTRU este cerul ce l-am dori senin

Sub care crească-mi pruncii  în umbră creștinească,

Cu  zile luminoase în veacuri care vin,

Ca țara și cu neamul mereu să înflorească.

                                   *

Drapelul este țara, și neamul meu și glia,

Cu bune și cu rele, cu bucurii, nevoi,

Cu ape cristaline, păduri și ciocârlia,

Ce cântă imn de slavă de-apururi pentru noi.

                                   * *

În fală și-n mândrie să-mi fluture drapelul

Cât liberi încă suntem, sub umbră de ceresc,

Că el  îmi e oriunde de-apururea însemnul

Ce-n fața lui cu ceilalți, mă-nchin și mă smeresc.

 

                       Mircea Dorin Istrate

 

 

 

 

DRAPELUL

 

Nepoate, uită-te în zare

La cel drapel desfăşurat

Şi la culorile cu care

A fost  în timp, înnobilat.

 

Cel ROȘU-i sângele vărsat

De toţi vitejii ţării mele,

Ce-n bătălii au sângerat

Şi-acuma-s pulbere de stele.

 

Cel GALBEN l-am luat din lanul

Muncit cu greu de truditor,

De împăratul meu, ţăranul

Ce-a fost mereu la toţi dator.

 

ALBASTRU-i limpezitul cer

Şi marea unduindu-şi valul,

Tăria celor ce nu pier

C-aicea-i cuibul lor şi neamul.

 

Le pune-n suflet şi le poartă

Să te-ntăreşti când vine greul,

Să ştii că eşti român, şi-n soartă

Mereu ai ȚARA şi DRAPELUL.

 

               Mircea Dorin Istrate

 

 

SUB  FALDURI  DE  DRAPEL

 

Ce e drapelul? Mare cinste, fală

Şi ţara toată adunată roată

Pe lângă el, smerenie, sfială,

Şi  vremi bătrâne lungi de altădată.

 

E glorie eternă, împărată,

Însemn, putere, vise de mărire,

Trăire zilnicită-ndurerată,

Răboj de luptă, încă amintire.           

 

În faldul lui e roşul cel de sânge,

E viaţa de erou ce fost-a scut,

E lacrima de mamă care plânge

Şi veşnica speranţă de-nceput.

 

În galben mi se coace snopul pâinii

Cu truda preamăritului ţăran,

Nădejdea ce şi-a pus-o-n roada mâinii,

În rugi la Domnul înălţate-n an.

 

Albastru-i însfinţita libertate

Ce-am înnoit-o veacuri rând la rând,

E setea ne-mplinită de dreptate

A bunului român, smerit şi blând.

 

În faldul său sunt toate adunate

Credinţa-n neam şi codrul cel de pâine,

Sfinţitul sânge, coşul cu bucate,

Trecutul preamărit şi ce-o fi mâine.

 

De-acuma-n mare cinste tu mi-l poartă

Să-ţi de-a putere când te-ncearcă greul,

Să ştii că eşti român şi ai în soartă

De-apururi neamu, ţara şi drapelul.

 

De-aceea-n el sunt toate adunate,

Credinţa-n neam şi codrul cel de pâine,

Sfinţitul sânge, coşul cu bucate,

Trecutul preamărit şi tot ce-i mâine.

 

                    Mircea Dorin Istrate

 

 

 

 

ÎNSEMNE   SFINTE

 

STEAGUL e simbolul bravului popor

Ce înflăcărează inimi care vor

Fie-mi laolaltă neamul cu-a lui toate,

Facă-n faţa lumii măreţite fapte.

 

IMNU-I pentru suflet cânt înălţător

Bun de pus pe rană, leac vindecător,

El îmbărbătează şi ne face bravi

Întărind credinţa celor care-s slabi.

 

PORTUL  e oglinda sufletului meu

Ce ne leagă încă de strămoşi mereu,

Curcubeu, lumină, fală, frumuseţe,

Bunătate-n inimi, jale şi tristeţe.

                     *

STEAGUL, IMNUL, PORTUL,  sunt avere sfântă,

Fală, vis, putere, toate ce încântă

Inima română, sufletu-i curat,

Facă-l din nimica scut de apărat.

 

Ele întărească-mi veşnica credinţă

Că mereu avea-vom sfânta biruinţă

De vom fi în viaţă strâns uniţi, curaţi,

Într-un gând şi faptă cum sunt bunii fraţi.

 

Le purtaţi în suflet toate cele trei

Şi-n urmaşi le puneţi fie-mi pui de lei,

Fără ele-n lume suntem neştiuţi,

De le dăm mărire, fi-vom neînfânţi.

 

                     Mircea Dorin Istrate

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu