miercuri, 30 iunie 2021

Cuvânt de întâmpinare pentru al cincilea volum. ANTOLOGIE DE TEXTE. RECENZII DE CĂRȚI – PERSONALITĂȚI ALE LITERATURII CONTEMPORANE. SINCERUS VERBA

 

 Pat Summitt afirma că: „Munca în echipă este cea care îi face pe oamenii obișnuiți capabili de rezultate neobişnuite”, fapt  valabil şi în cadrul proiectului nostru. Povestea a început într-o zi de duminică, când, înainte de a merge la sfânta biserică primesc un telefon de la prietenul Vasile Bele şi îmi spune de intenţia lui. Mă gândesc puţin şi când îmi spune că în echipă va face parte şi poetul Nelu Danci, atunci îi răspund:  „Sunt de acord”.

Ştiam că Vasile are prietenii literare trainice în toată ţara, ştiam de puterea lui de muncă, ştiam de echilibrul şi cumpătarea lui Nelu Danci, şi atunci m-am gândit că proiectul nostru va răzbi şi prin sfaturile mele, fiindcă eu ofer întotdeauna mai multe soluţii în ideea de a o utiliza pe cea mai bună. Am gândit bine, cred.

Aşa a fost începutul, aşa a fost pe scurt povestea celor patru volume tipărite, aşa este acum deoarece proiectul „Antologie de texte. Recenzii de cărţi – Personalităţi ale literaturii contemporane. SINCERUS VERBA” continuă cu... volumul V!

Vă daţi seama ce muncă titanică, câte zeci de ore nedormite, câte gânduri, câte temeri şi îndoieli, câte nelinişti şi griji, dar Bunul Dumnezeu ne-a ajutat şi de această dată! Pe oamenii buni...

De câte ori am ocazia spun lucrul acesta: „Pandemia a avut şi partea ei bună”: ne-a închis în casă dar ne-a deschis inima şi sufletul, ne-a lăsat să gândim liber, ne-a determinat „s-o confruntăm” cumva. Să nu ne lăsăm învinşi! Acesta a fost modul nostru - să tipărim şi să trimitem spre lume aceste volume, cu peste 2000 de pagini şi peste 100 de autori antologaţi. Mult, puţin? Timpul, doar el este în măsură să ne răspundă!

Un sincer MULŢUMESC doamnei dr. Carmen Dărăbuș (vol. 1), doamnei dr.Terezia Filip (vol. 2), doamnei dr. Valeria Bilț (vol. 3) și domnului dr. Ștefan Vișovan (vol. IV) cei care şi-au răpit din timpul dumnealor, au pus sufletul şi ştiinţa domniilor lor pentru a prefaţa această antologie coordonată de Vasile Bele, Nelu Danci şi subsemnatul. M-aş bucura dacă volumul V va fi prefaţat de către părintele – scriitor, fondator de reviste Radu Botiş de la Ulmeni, în fapt un prieten şi colaborator al nostru de nădejde. Acum facem diligenţele necesare, cum se spune.

Cum „vorba multă este sărăcia omului” mă rezum în a spune că atâta timp cât noi, coordonatorii, vom fi ca mănunchiul de nuiele din fabula lui Esop, proiectul nostru poate să continue cu literatură de calitate şi poate să bucure pe colegii din Maramureş, ţară şi străinătate, cu noi volume, asta în funcţie de solicitările şi scriitura lor! Pentru că nu facem rabat când vorbim de calitatea textelor trimise!

Şi ca să închei într-un ton optimist, am să apelez la marele epigramist şi caricaturist Alexandru Clenciu, care spunea: „Să scrii antologii e bine/ Şi faptu-i productiv, socot;/ Că scriu confraţii pentru tine,/ Tu, doar semnezi şi-atâta tot!” Să auzim de bine!

                                                                                      GDL

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu