joi, 24 noiembrie 2022

Justiția...

 


Ai iubit-o neconditionat! Ai adorat-o! I-ai vazut privirea dumnezeiesc de frumoasa si te-ai straduit sa-i convingi si pe ceilalti ca, desi este legata la ochi, are cei mai frumosi irisi de pe pamant!

Ti-ai inselat nevasta cu ea! Ti-ai inselat si amanta cu ea! Ai jurat sa mergi cu ea pana in panzele albe, chiar si atunci cand unii amenintau ca te vor scoate din oras, din judet, ca te vor da afara din profesie; ca iti vor taia gatul, ca vor turna pe tine cubici de beton!
Ti-ai inceput ziua cu ea si ai sfarsit ziua cu ea! Ti-ai lasat inima zalog si ti-ai amanetat sperantele, atunci cand ea a fost in pericol!
Ai iubit-o si ai urat-o in acelasi timp! Ai urat-o si ai iubit-o in acelasi timp!
N-ai tradat-o, insa, niciodata si n-ai fi facut asta decat pentru parintii si copiii tai!
Ce s-a intamplat cu tine, in tot timpul asta, draga mea, iubita mea Justitie? (sa cred ca tu erai asa si cand te iubeam eu, ca toti cartitorii si nemernicii aia aveau dreptate si atunci cand spuneau ca doar eu, prins in mrejele tale, te vad imaculata?)
Post scriptum: mai, paulica de procuror, daca tu imi dai mandat de retinere la ora 23.30, dupa 16 ore in care ma tii pe holurile tale, de ce, chizda ma-tii, vii la serviciu, azi, abia la ora 9? Crezi ca eu am dormit orele astea? Ca mi-am slobozit ghetzul in nevasta? Ca mi-am baut linistit cafeaua?
Post scriptum 2: Credeam ca doar ai preferat satinul de la bordel, panzeturilor pe care eu si camarazii mei ne-am straduit sa le mentinem curate (subtiate, dar curate); tu, tarfo, te-ai dus direct pe centura!
Post scriptum 3: Daca, la ora 16, un presist, evident cu solda sereistica, stie ca, la ora 18, cetateanul roman luat de acasa ca persoana libera si cu drepturi constitutionale (transformat pe tavalug, in decurs de 16 ore, rand pe rand, in suspect, inculpat, retinut, arestat), va fi arestat, apoi, ma, tarfo, tu nu esti nici pe centura, ti-o tragi prin copaci, pe fulgi de porumb!

Emil COSTIN

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu