miercuri, 30 noiembrie 2022

La mulți ani, ROMÂNIA NOASTRĂ!

 


PATRIA

tărâm de vis,

strune de viori,

dansuri de curcubeie,

prune coapte, roşie lumină,

greieri răspândiţi prin mirişti,

zbor de cocori, cântec de măiastră,

ai intrat definitiv în sângele meu.

 

 

Ţie îţi dărui şi inima

şi visele, faptele şi zborul,

spre tine vin zi ori noapte, spăşit,

neodihnită ţărână-n mişcare,

stropită de veacuri, din plin,

cu sângele strămoşilor noştri.

 

Dincolo de stele, de gând,

patria e ţinutul vorbelor alese,

e lumea fermecată a copilăriei,

e vatra casei, e cartea de citire,

e rostul lumii mele, e-un univers închis!

 

 Preluare https://ebibliothecaseptentrionalis.wordpress.com/2022/12/01/patria-2/#more-62612

3 comentarii:

  1. Măi Dragoselule, pe mine mă publică frecvent unul dintre cei mai mari critici literari din Romania, în cea mai prestigioasă revistă online din țară. Bine că nu spui și realitatea că patria e țara unor spăgari, hapsâni, corupți și distrugători din politica românească. Citeste că sunt publicat de șase ori cu poezii de diferite teme și stiluri în "Literatura de azi". Măi denigrator ce ești, ce urmărești de fapt de îmi tot scrii aici fără noimă. Harul vine de la Dumnezeu nu de la oameni. Nu mă doare nici în canci de unii( nu spun de toți), versificatorii de trei nuiele, trei găteje cu care ești tu in colaborare. Eu alcătuiesc poezia prin har cu elemente de stil poetic și originalitate nu doar relatări ca unii. Stai că imediat este gata prestigioasa revistă Arges/decembrie, în care voi fi publicat cu două poezii. Apoi alte 7-8 reviste de prestigiu în care poetul codrean Vasile Dan Marchiș va fi publicat. Măi omule, nu am nevoie de persoane invidioase și răutăcioase pe lângă mine, dintre care unii ( nu generalizez) în 90% doar merg pe cunoștințe și pe invitații la festivaluri, concursuri sau întruniri de altă natură, cât că întind mâna după poptiroașe ca milogii după cozonac la pomană. Va apărea imediat un nou număr al prestigioasei reviste "Reflex" din Reșița, în care voi apărea a patra oară consecutiv cu versuri. Sunt colaborator permanent la această revistă, așa să știi. Sunt colaborator la 8 reviste, așa să știi. Nu te mai da mare, ca nu ai de ce!

    RăspundețiȘtergere
  2. baiatule, ai un vocabular redus, deci constat ca nu ai scoala! Apoi, daca nu stii, muza ta poetica e la MENOPAUZA, ca si a prozatorului x-ulescu! Prestigiosule, du-te mai repede la tratament! B cu cu litera mica, ca esti din ce in ce mai...minuscul si mai batator de usi, nu mai contaza, prestigioase sa fie MISS LIZY! MISS CODREANUL PROST!

    RăspundețiȘtergere
  3. Vasile Dan Marchis1 decembrie 2022 la 04:31

    Gelule, eu am stil poetic și originalitate prin care pot fi publicat în orice revistă de prestigiu din Europa și nu numai. Măi omule, stilul meu este cunoscut și apreciat de majoritatea revistelor de limba română din Europa și nu numai. Stai să vezi că voi mai apărea în 8 reviste de prestigiu, măi invidiosule!
    Îmi pare rău că ți am trimis câteva numere de revistă gratis, pe care trebuia să le trimit la cine merită. Că te am publicat în 3 sau 4 numere ale revistei "Sintagme codrene", nu ți am cerut nici un leu, nesimțitule. Să -ti fie rușine ție și la toți " confrații care te comanda să spui doar vorbe rele despre mine! Eu sunt o valoare recunoscuta la nivel international! Nu stiu ce iti spun nume ca BY, AMJ, CDE, AlFT, HG, ALM, RS, OV, TS, PS, nu dau nume decat initialele, ca sa nu ma copiezi!

    RăspundețiȘtergere