vineri, 26 februarie 2016

IUBIM MAMELE, SOŢIILE, PRIETENELE, COLEGELE de 8 MARTIE !!!

Cei din ,,Grupul de colindători din satul Chiuzbaia” – își cinstesc, își respectă, își iubesc și-și prețuiesc MAMA – ființa care lea- dat viață
(așa am înțeles noi să cinstim femeia)


Luând în serios această idee, de-a sărbători FEMEIA – mama, sora, fiica, bunica, soția – și noi, Grupul de la Chiuzbaia, am luat o hotărâre extrem de simplă. Dacă tot suntem un grup foarte bine sudat, am hotărât ca fiecare membru al grupului să scrie un gând, o urare, o poezie, o proză (ce-o vrea fiecare) dedicat celei mai iubite femei de pe Pământ. Și-apoi am așteptat, cel puțin eu, să văd reacțiile. Fără ca așteptarea să dureze ,,o veșnicie” (nici vorbă de așa ceva!), au sosit reacțiile. Primele gânduri dedicate MAMEI – pentru că vorbim despre un grup care are procentul de vârstă cuprins, undeva între 15 – 20 de ani. Deci, copii de școală. Elevi de liceu. Dar fiecare în parte cu multă-multă dragoste în suflet pentru ce înseamnă MAMA în viața lui. Sau să vorbesc la plural – pentru ce înseamnă MAMELE din viața lor. Evident că m-au emoționat gândurile lor. Impresia mea personală ... cel puțin pentru moment, a fost una de uimire și mirare. Cum au știut acești copii să se exprime atâta de simplu dar și de frumos, fiecare în parte. Eram curios să văd, și dați-mi voie să fiu extrem de sincer, de această dată, să văd ce înseamnă pentru ei ființa care le-a dat viață. O altă curiozitate a fost să văd câtă atenție îi este acordată, în aceste zile mamei, soției, prietenei la modul concret. Iarăși va trebui să mărturisesc uimirea mea.
În cele ce urmează, vă voi arăta, la modul concret, ce înseamnă pentru unii copii, dragostea de mamă. Și cum știu ei, copiii, să se exprime. Minunat de  frumos. Peste așteptări. Iată, pentru început, câteva gânduri din simplitatea sufletului de copil. Le voi scrie nu într-o anumită ordine, ci exact așa cum le-am primit. În ordinea primirii lor:

Bogdan George BELE – elev la Colegiul Național ,,Vasile Lucaciu”, din Baia Mare, (18 ani), clasa a XII-a D, a fost întâiul. Iubindu-și mama, iată-i gândul:
,,E mare sărbătoare, azi, în satul românesc,
Dar și pe-ntreg globul nostru pământesc,
Bărbații și copiii – FEMEIA  MAMĂ – o cinstesc
Și-așa în prag de primăvară,
Femeii la care-i spunem fiecare MAMĂ,
Cu ghiocei în mână, fiecare,
Rostesc cu drag, în prag de sărbătoare,
Felicitări și calde-mbrățișări
Și multe-multe-multe astfel de sincere urări,
La mulți ani celei mai dragi ființe – MAMA!
Minunat! O exprimare sinceră și emoționantă. Îl urmează, Vanessa BILȚ, de la Colegiul Economic ,,Nicolae Titulescu”, Baia Mare, clasa a XI-a, cu gândul ei, dedicat MAMEI dar și bunicii, pe care o iubește foarte mult.
,,Ființei dragi, azi îi mărturisesc,
Cu sinceritate – ce mult eu o iubesc,
E mamă și soție iubitoare,
Ființa cea mai înțelegătoare.
Nu vreau să treacă în zadar, această zi înălțătoare,
Când e a MAMEI – zi de sărbătoare.
Și vreau să fiu iarăși cu seamă,
Să spun ca și bunica-i cea mai bună MAMĂ,
Vă iubesc, vă prețuiesc
Și sănătate multă vă doresc,
Sunteți ființe pe acest pământ străbun,
Ce-ați investit în noi, tot ce a fost mai bun,
Vă mulțumim, iubite MAME
Și-atâta mai rostim,
Că vă IUBIM ... mult vă IUBIM.
La mulți ani MAMI! La mulți ani BUNI!”. Mai poți rosti altceva înafară de felicitări!? Întreb și eu ... Categoric NU!
Un pic mai matură, și ca vârstă și la gândire, urmează, după regula stabilită, studenta Călina HOSSU, an I, Universitatea de Nord. Iată-i frumusețea gândului:
,,Printre flori, printre urări,
Printre multe-mbrățișări,
Vreau să-ți spun MAMĂ iubită,
Cât mă simt de ocrotită.
...........
Tu știi să fii iubitoare,
Ești frumoasă ca o floare.
Tu știi să fii zâmbitoare,
Și cu toate răbdătoare.
..............
Te IUBIM, iubită MAMĂ,
Tu știi să pui pe toți seamă,
Ne iubești, ne ocrotești,
Tu și cu ochii zâmbești.
.............
La mulți ani cu sănătate,
Mulțumesc de bunătate,
De bucurii să ai parte
Și de rău să fii departe.
 
La mulți ani, măicuța mea,
Îți spune azi, fiica ta, CĂLINA!”.

Sora ei, Andreea HOSSU, încă elevă la Școala Chiuzbaia, Structura Baia Sprie, elevă în clasa a VIII-a, o ființă gingașă și foarte timidă, nu se lasă mai prejos. Și-o să-mi dați dreptate:
,,O vorbă vreau azi să mărturisesc,
Să-i spun iubitei MAME ce mult o prețuiesc,
Ființă bună și-nțelegătoare,
Și mult-mul-mult, extrem de-ocrotitoare.
Astăzi îi spun din suflet ce mult eu o iubesc,
Și pentru toate-i mulțumesc,
Și pentru că e răbdătoare
Și pentru că e iubitoare
Și pentru că e primitoare
Și pentru că e caldă precum raza de soare.
LA MULȚI ANI – MĂICUȚA MEA IUBITĂ,
Am vrut să vezi că Andreea, fiica ta iubită,
Nu te uită ... nu te uită!”.
Bianca Georgiana BELE – elevă la Colegiul Național ,,Vasile Lucaciu”, Baia Mare, clasa a IX-a, își lasă și ea amprenta, dar și inima și gândul, celei mai dragi ființe. Iată gândul Biancăi:
,,Iubită mea MAMĂ,
Atâta vreau să-ți spun, din suflet,
Dar și cu sinceritate,
Căci MAMA mea, e cea mai bună dintre toate.
Copil fiind mă rog la Dumnezeu,
S-o ocrotească și s-o păzea de rău.
Nu știu cum aș putea s-o răsplătesc,
Altfel, decțt, spunându-i,
Cât de mult eu o iubesc!
Îmi e ființa cea mai dragă                                         
Și vreau s-audă lumea-ntreagă,
Rostind cuvântul – TE IUBESC!
Rostind cuvântul – MULȚUMESC!
Și-apoi o floare vreau să-ți dăruiesc.
MAMA - LA MULȚI ANI ȘI MULTĂ SĂNĂTATE!”.
  Florina SABADÎȘ, elevă la Colegiul Economic ,,Nicolae Titulescu”, Baia Mare, clasa a XI-a, printre lacrimi și amar, și-a pus puternic amprenta asupra acestor gânduri. Din nefericire, mama ei, plecată mult prea devreme, spre stele, o poate ocroti doar de pe bolta cerească. Florina și frații ei, sunt convinși, că și de-acolo, din Gradina Raiului, Mama lor îi vede, îi iubește, îi apără și-i ocrotește, așa cum face, printre bătrâneți, bunica lor, rămasă aici, pe pământ să-și ducă și ea durerea și necazul. Ea le este și mama și bunică. Vă poftesc la lectură, deci:
,,Mă uit spre cer, spre soare și spre lună,
Acolo te găsesc măicuța mea cea bună,
Și de aici, de pe pământ, vreau să-ți mărturisesc,
Iubita mea măicuță,
Ce mult eu te iubesc!
Te-ai prea grăbit la ceruri să te duci
Și l-ai lăsat pe tata – să crească cei trei prunci
Și eu, și frații, și tata vrem să-ți mărturisim curat,
Iubită MAMĂ – nu te-am uitat. Nu te-am uitat!
Aș vrea de-acolo dintre stele, iubita mamă să ne vezi,
C-un ghiocel în mână, ieșit de sub zăpezi.
Pe care-am vrea ca să ți-l dăruim,
Și astăzi – de Ziua Mamei – să-ți spunem
Cât de mult te prețuim.
Și eu, și frații, și tata ... TE IUBIM!”.
Nici Ionela BREBAN, elevă în clasa a XI-a,  la Colegiul ,,Emil Racoviță”, Baia Mare, nu se lasă mai prejos. Și ea scrie minunat! Iată-i gândul:
,,Nu pot cuprinde-n brațe,
Căci de-aș putea,
Noroc și multă sănătate,
Iubită MAMĂ ți-aș ura.
Și-ncă o vorbă de-ar fi
Să mai rostesc,
Atâta vreau să-și spun,
MĂICUȚĂ – eu tare te iubesc!
Și-un sincer LA MULȚI ANI,
Doresc să-ți dăruiesc,
Și o floare,
Și o rază de soare.
Ești făptura cea mai minunată,
Și n-am spus acest lucru niciodată.
Dar vine vremea chiar să-ți mărturisesc,
MĂICUȚA dragă cât de mult te iubesc
LA MULȚI ANI!”. 
Și-apoi să mai spună cineva că românul nu s-a născut poet! ,,Veșnicia s-a născut la țară!”, cu adevărat rotit-a poetul. Mult mai timidă și mai sfioasă, dar  foarte frumoasă, este și Giulia AVRAM, elevă în clasa a VI-a, la Școala din Chiuzbaia, Structura Baia Sprie. Și versurile ei, contrar tuturor așteptărilor vibrează de emoție. Iată-le:
,,Un mărțișor în prag de primăvară,

Și-a floare-ți dăruiesc,
Iubita mea măicuță
Și-ți spun cât te iubesc.
Din inimă-ți rostesc
Și cu sinceritate,
Tu ești cea mai frumoasă
MAMĂ dintre toate,
Iar viața fără tine,
Nu cred că se mai poate!
MĂICUȚĂ iubită – LA MULȚI ANI!”.
Este rândul lui Petruța BILȚ, elevă la Colegiul ,,Emil Racoviță”, din Baia Mare, în clasa a XI-a, să ne uimească și să ne surprindă. Minunatele-i  gânduri sunt cele ce vor urma:
,,Iubita mea MĂICUȚĂ,
Eu tare te iubesc,
Un sincer LA MULȚI ANI
Îți spun, și-o floare-ți dăruiesc.
Într-un buchet de flori,
Astăzi am adunat
Și dragoste și bucurie
Și ție ți le-am dat
Cu sufletul curat
Și ție și lui bunica mea cea dragă,
Sănătate o viață-ntreagă.
LA MULȚI ANI!”.
Judecați-mă dacă-ți vrea, dar trebuie să repet, moral fiind obligat de acest lucru. Repet ... uimirea și surprinderea cu care am fost luat. Nu mă așteptam la asemenea reacție. Și culmea, iarăși, atâta de sinceră. Dovadă că aici în Chiuzbaia oamenii sunt minunați, sunt prietenoși, sunt respectuoși. Mamele, soțiile, surorile, bunicile – sunt respectate și iubite. Să ne trăiți fericite, împlinite, bucuroase și sănătoase. Aveți copii și nepoți minunați. Extrem de talentați. 
Elevă în clasa a XI-a, Patrisia GRIGOR, la Colegiul Economic ,,Nicolae Titulescu”, din Baia Mare, nepoată fiindu-mi, seamănă în frumusețe cu o adevărată prințesă. O inimă sinceră, o privire curată, o prietenă adevărată. Gândul ei este unul sincer și curat, precum tinerețea. Cu maturitate deosebită, iată, cât de frumos se poate exprima, prin poezie, acest minunat Om, Patrisia:
  ,,O altă primăvară ni se-arată,
O altă primăvară minunată,
Iar dacă-i primăvară,
E și sărbătoare,
Astăzi am să-i dăruiesc
MAMEI – cu drag o floare.
Dar dacă în putința mea ar fi,
Toate florile din lume
MAMEI le-aș dărui.
Le-aș aduna-n buchet,
Mare și colorat,
Frumos- frumos înmiresmat,
Și poate printre lacrimi
Și printre-mbrățișări,
Rostindu-i LA MULȚI ANI,
Și multe-alte urări,
De-oi mai avea cuvânt,
Atât am să-i rostesc,
MAMĂ – să știi că te iubesc
Și pentru tot îți mulțumesc”.
Patrisiei îi urmează, Petruța TIBIL, o altă frumoasă nepoată, pe linie paternă. Deșteaptă și descurcăreață, inteligentă și cuminte, Petruța Tibil, este elevă a Liceului Teoretic Sanitar, din Baia Mare, clasa a XI-a, dorind ca în viață să se facă doctoriță. Este, cred eu, visul fiecărei fetițe, dar din păcate foarte puține reușesc. Eu cred că Petruța va reuși, cunoscând-o! Această minunată domnișoară este o luptătoare și sunt convins că mereu vă birui. Am acest sentiment, care se va transforma în certitudine, nu peste multă vreme. Ea, Petruța Tibil, va fi un om care-și va respecta jurământul lui Hipocrate. Depun garanție ce vreți acestei mărturisiri. Iată gândul ei sincer:
,,Printre pupici și calde-mbrățișări,
Iubitei mame, îi adresez urări,
Rugând pe Dreptul Dumnezeu,
S-o apere și s-o păzea de rău.
Oricum ar fi e mama mea,
Doar Dumnezeu mi-o poate lua,
A fost doar bună, nu știu să fie rea,
Dar m-a iubit cu sufletul curat
Și tot ea, cum a știut, ce mult m-a răsfățat.
...............
Și încă dragă mamă,
Mă simt astăzi datoare,
Să-ți dau și eu
O caldă și dulce-mbrățișare,
Și-ți mulțumesc de tot și pentru toate,
Căci încă astăzi se mai poate.
Îți mulțumesc MĂICUȚA mea cea bună,
Pentru această bună-nvățătură,
Tu mi-ai fost prieten,
La tine am plâns în brață,
Mă sărutai și-atunci
Și astăzi cu dulceață.
..................
Cuminte sunt căci de la tine-am învățat
Și stima, și respectul și dragostea
Necondiționat.
Așa precum știut-ai tu mai bine,
Să nu mă fac în viață de rușine.
Însă acum că anii au trecut,
Nu-mi amintesc iubită MAMĂ,
Ca să-ți fi mulțumit.
Și de născut, și de crescut
Și de cântat,
Și pentru tot ce
De la tine-am învățat.
..................
Iubita MAMĂ azi îți pot mărturisi,
Căci viață fără tine,
Doar stearpă ar fi.
Azi îți mărturisesc,
Că ești ființa pe care o iubesc
Ești MAMA cea mai bună
De pe acest pământ,
E drept ce spun fac
Mare jurământ!
LA MULȚI ANI măicuța mea iubită!”.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu