1. Punctualitatea
Profesorul nu va ajunge la şcoală înainte de a se suna.
Astfel, elevii vor avea timp de o ţigară sau un snaps, până să înceapă
orele.
2. Vestimentaţia
Profesorul va fi adeptul proverbului "Nu haina-l face pe
om". Ca urmare, trebuie să se îmbrace cât mai jerpelit. Elevii
săraci nu se vor simţi stânjeniţi, iar beizadelele nu se vor simţi
eclipsate.
În plus, purtând blugi ponosiţi, profesorul va fi
considerat cool.
3. Accesoriile şi machiajul
Va evita folosirea bijuteriilor clasice, acestea fiind înlocuite
cu piercinguri în buze, în nas sau în bărbie. Nu şi în buric; acolo au voie
doar elevele. Un accesoriu indicat este cureaua, pe care profesorul
o va strânge tot mai mult, proporţional cu micşorarea salariului.
Profesoarele nu se vor machia mai strident decât elevele.
4. Salutul. Forme de salut
Ştiind cât de important este exemplul personal, profesorul va fi
primul care va saluta atunci când se va întâlni cu un elev. Un profesor
de gaşcă nu le va pretinde elevilor să salute cu demodatul "Bună
ziua!".
Această formulă va fi înlocuită cu altele mai potrivite,
ca de pildă:
"Ceau, boss!", "Sal'tare!" sau
"Bye, bye!".
5. Tact în conversaţie
Un bun profesor va şti când să vorbească, dar mai ales
când să tacă. Nu va întrerupe niciodată conversaţia dintre elevi, în timpul
orei. Se va adresa, întotdeauna, cu tact, găsind cele mai potrivite
formule, cum ar fi:
"Îmi pare foarte rău că ţi-am dat temă de casă. E mai
bine că n-ai făcut-o, am avut toată noaptea mustrări de conştiinţă, gândindu-mă
că ţi-am răpit timpul preţios!".
6. Atitudinea în timpul orelor
Se va face că nu-i observă pe elevi când îşi trimit SMS-uri sau
când vorbesc la telefon. Un profesor adevărat se va gândi că aceste activităţi
pot fi mai importante decât lecţiile lui plictisitoare.
Profesorul nu-şi va umili elevii, cerându-le să răspundă
sau să scrie la tablă. În timpul testelor, îşi va face de lucru, astfel încât
elevii să poată copia liniştiţi
7. Aderarea la noile tendinţe
Profesorul secolului XXI va avea pagină de Facebook, va aprecia
fotografiile elevilor, făcute în cluburi noaptea. Pe internet, nu va folosi
niciodată scrierea corectă, ci va adera la tendinţele actuale ale gramaticii şi
ortografiei. Va şti că elevii îl vor aprecia dacă în loc de
"Să ştii că-ţi stă bine beat!" va scrie "sa shti k eshti beton asha
critza".
Dacă va scrie corect va risca să nu fie înţeles de
elevi.
8. Relaţia cu părinţii
Profesorul
va recunoaşte în faţa părinţilor că rezultatele slabe ale elevilor sunt cauzate
de nepriceperea sa, în niciun caz de moştenirea genetică a acestora. Va ţine
cont de sfaturile părinţilor în ceea ce priveşte desfăşurarea orelor şi
metodele didactice, chiar dacă unii dintre părinţii de azi sunt elevii
repetenţide ieri. Se ştie că, la predare, ca şi la fotbal, se pricepe
oricine!
(primit de la prof. Vasile Leschian)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu