Președintele
Klaus Iohannis a promulgat, luni, 1 aprilie, legea pentru modificarea Legii
educaţiei naţionale 1/2011 prin care învățământul obligatoriu este mărit
la 15 clase, incluzând grupa mică, grupa mijlocie și grupa mare din învăţământul
preşcolar.
"Alineatele (1) şi (2) ale articolului 16 se modifică
şi vor avea următorul cuprins: «Art. 16. – (1) Învăţământul general obligatoriu
cuprinde învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai
învăţământului secundar superior. Învăţământul secundar superior şi grupa mare
din învăţământul preşcolar devin obligatorii până cel mai târziu în anul 2020,
grupa mijlocie până cel mai târziu în anul 2023, iar grupa mică până în anul
2030. (2) Frecventarea învăţământul obligatoriu poate înceta la forma cu
frecvenţă la 18 ani». Alineatul (1) al articolului 24 se modifică şi va avea
următorul cuprins: «Art. 24. – (1) Învăţământul general obligatoriu cuprinde
învăţământul primar, învăţământul gimnazial şi primii 2 ani ai învăţământului
secundar superior. Învăţământul secundar superior şi grupa mare din
învăţământul preşcolar devin obligatorii până cel mai târziu în anul 2020,
grupa mijlocie până cel mai târziu în anul 2023, iar grupa mică până în anul
2030.»", arată textul legii, potrivit Mediafax.
Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică un
proiect prin care diferenţiază balacaureatul în 4 tipuri de programe: ştiinţe,
studii socio-umaniste, studii vocaţionale şi bacalaureatul profesional. Fiecare
program va avea propriul examen de absolvire ce duce la obținerea unei diplome.
Potrivit proiectului, lansat de ministrul Educaţiei,
Ecaterina Andronescu, sub titlul "Educația
ne unește - Viziune asupra viitorului
educației în România", ciclul
secundar superior începe la vârsta de 15 sau 16 ani şi are durata de 3 sau 4
ani, care se organizează în programe de studii profesionale, studii liceale
vocaționale, studii liceale de științe
și socio-umaniste.
Fiecare din cele patru programe de studii va avea propriul
examen de absolvire, care duce la obținerea
unei diplome de bacalaureat.
Examenele de
absolvire pentru programele de științe și socio-umaniste (Bacalaureat A1 si A2) și
pentru programul vocațional (Bacalaureat V) vor include probe
specifice fiecărui program și o probă de maturitate care evaluează
capacitatea absolventului de a folosi, în mod practic, competențele
dobândite pe parcursul întregului parcurs școlar obligatoriu,
creativitatea, cunoștințele, abilitățile, aptitudinile și
atitudinile absolventului.
D.G.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu