sâmbătă, 1 iunie 2019

O nouă disciplină opţională în licee, din anul şcolar 2019-2020


Utilizarea tehnologiilor de modelare şi imprimare 3D a fost aprobată de Ministerul Educaţiei ca disciplină opţională în liceu, iar programa şcolară pentru noul opţional se va aplica în sistemul de învăţământ începând cu anul şcolar 2019-2020.
Ordinul nr. 3739/2019 privind aprobarea programei şcolare în liceu pentru disciplina opţională „Utilizarea tehnologiilor de modelare şi imprimare 3D” a fost publicat în Monitorul Oficial nr. 384 din 16.05.2019. Astfel, elevii de liceu pot urma, începând cu anul şcolar următor, un nou opţional care le poate conferi următoarele competenţe generale: gestionarea tehnologiilor de imprimare 3D, precum şi elaborarea unor proiecte inovative utilizând tehnologii de modelare şi imprimare 3D, care să dezvolte spiritul critic şi flexibil.
Conform ordinului, opţionalul poate fi studiat în orice clasă din liceu, o oră pe săptămână, pe durata unui an şcolar, în cadrul curriculumului la decizia şcolii (CDS) pentru următoarele filiere: teoretică – toate profilurile şi specializările;  tehnologică – toate profilurile şi specializările; vocaţională – profilul artistic (specializarea Arhitectură; specializarea Arte ambientale şi design; specializarea Arte plastice şi decorative), profilul Militar şi profilul Ordine şi Securitate Publică (specializarea Matematică-informatică).

Creat la propunerea ECDL România, opţionalul poate fi predat de către profesorii care au studii de specializare în domeniul informatică şi TIC.

Opţionalul a pornit de la un proiect pilot „pro bono” de instruire a liceenilor în utilizarea imprimantelor 3D, în cadrul căruia s-au realizat trei grupe în Bucureşti - la Colegiul Tehnic Mecanic Griviţa, Colegiul Naţional de Informatică Tudor Vianu şi la Colegiul de Arhitectură şi Lucrări Publice I.N. Socolescu. „Toate aceste cursuri au generat interes ridicat în rândul participanţilor, care au fost încântaţi să descopere în liceul lor tehnologii la care nu aveau acces. Programul a fost dezvoltat într-un mod care a permis învăţarea indiferent de nivelul de pregătire al elevilor şi de profilul colegiului”, afirmă reprezentanţii ECDL România într-un comunicat.

                                                                                                      D.N.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu