sâmbătă, 27 februarie 2021

Poesis - Ioan DRAGOȘ

 

ADEVĂRUL FOARTE REPEDE

nu te mira

că mă vezi săpând pământul

grădina

nici nu a fost semănată

 

am făcut tot ce trebuia făcut

acum depun mărturie

așa cum te-ai prăbuși brusc

în afara lumii

 

plăcerile logicii

amiaza unui fruct

ce vedere minunată

 

ruginește adevărul rămas afară

în ploaie

 

învățăcelul s-a apropiat

și l-a ajutat

să se cucerească pe sine

 

acum am și eu dreptul să observ

să privesc dincolo de balansoar

 

ploaia macină casa

liniștea

minciuna

și coaja ei sănștoasă

 

vinovația nevinovată

palma tăcută care ne hrănește

ne micșorăm

sau poate crește anotimpul

 

vin zilnic

și cercetez acel punct luminos

pe hârtia acului de ceasornic

 

am trecut pe lângă tine

femeie

singura cale de a rămâne

 

am plătit pentru asta

 

tu nu râzi

citești înainte.

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu