sâmbătă, 15 ianuarie 2022

"Al tău geniu peste veacuri rămâne-va pe pământ."



 172 de ani de la naşterea lui Mihai Eminescu (n. 15 ianuarie 1850, Botoşani – d. 15 iunie 1889, Bucureşti)

 

 

Lui Eminescu

Vârful ‘nalt al piramidei ochiul meu abia-l atinge...

Lâng’ acest colos de piatră vezi tu cât de mică sânt.

Astfel tu ’n a cărui minte universul se răsfrânge,

Al tău geniu peste veacuri rămâne-va pe pământ.

 

Şi doreşti a mea iubire…Prin iubire pân’ la tine

Să ajung şi a mea soartă azi de soarta ta s-o leg,

Cum să fac! Când eu micimea îmi cunosc atât de bine,

Când măreaţa ta fiinţă poate nici n-o înţeleg.

 

Geniu tu, planează ’n lume! Lasă-mă în prada sorţii

Şi numai din depărtare, când şi când, să te privesc,

Martora măririi tale să fiu pân’ la pragul morţii

Şi ca pe-o minune ’n taină să te-ador, să te slăvesc.

 

Veronica Micle

28 august 1885

Luceafărul - Anul VIII - Sibiu, 1 iulie 1909 - Nr. 13

 

 

https://www.romaniamagnifica.ro/?do=Cultura&optiune=Literatura&optiune2=1850.01.15+-+Mihai+Eminescu

 

Cu respect,

Valentin-Nicolae Bercă

"România Magnifică" - www.romaniamagnifica.ro - un proiect cultural pentru unitatea şi bogăţia spirituală a Românilor de pretutindeni, militând pentru reafirmarea valorilor spiritualităţii poporului român, unit prin limbă, tradiţii şi credinţă creştină, mereu mândru de istoria sa multimilenară  în spaţiul carpato-danubiano-pontic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu