joi, 27 ianuarie 2022

Și, iar vești bune!


Vă aduceți aminte, în urmă cu ceva vreme (nu mult!), anunțam începerea unui nou proiect literar, gândindu-ne că ne apropiem să finalizăm proiectul început în noiembrie 2020 - Antologie de texte. Recenzii de cărți personalități ale literaturii contemporane. Sincerus verba, vol. I -X. În momentul de față finalizăm manuscrisul volumului VIII. Mai este un pas până la final, nu-i așa, dragi coordonatori - Gelu Dragoș și Nelu Danci? Nici noi nu am crezut că vom fi așa harnici. Suntem convinși că volumele stau la loc de cinste și laudă în biblioteca Dumneavoastră. De azi, începem distribuirea volumului V, în paralel cu organizarea unui eveniment cultural - lansare de carte, despre care nu mai fac rostire, decât atunci când vom avea amănunte, așa cum am specificat.

Deja am pregătit în manuscris, primul volum 10 SCRIITORI DE NOTA 10 - acesta fiind noul proiect literar despre care vă vorbeam. Pentru că suntem harnici și iscusiți, l-am dat pentru a fi prefațat. Unde? Nici nu credeți! La Botoșanii, lui Eminescu! Îl va prefața scriitoarea Mihaela Ciobotariu - un om de o noblețe extraordinară. Un suflet cât zece. Urmându-i exemplul, luându-mă după caracterul absolut minunat al scriitoarei, am făcut planuri pentru proiectul acesta. Am rugat scriitoarea să accepte provocarea de a prefața întâiul volum. A acceptat fără doar și poate. Din adânc de suflet, mulțumesc - Mihaela Ciubotariu. Am dreptate în toate vorbele, nu sunt laudă!
Dovada că vorbele mele sunt cu temei, voi adăuga un scurt fragment din prefața volumului 10 SCRIITORI DE NOTA 10, sub semnătura Mihaelei Ciubotariu - Botoșani.
Încă un amănunt care prezintă real interes și nu aș vrea să îmi scape, este următorul - din acest întâi volum, fac parte, (în ordinea includerii): Gavril Babiciu, Ionica Bandrabur, Victor Cobzac (VicCo), Viorica Cornea, Gabriella Costescu, Geta Lipovanciuc, Limona Rusu, Maria Tomița Corini, Olga Văduva si Daniela Vîlceanu.
,,Despre acest proiect măreţ, sub oblăduirea neliniştitului Vasile Bele, un vulcan de energie ce erupe în dreptul fiecărui vers, probabil se va vorbi intens. Hotărât să colinde temerar şi amănunţit spectrul literaturii contemporane, respectabilul Vasile Bele ne surprinde adunând laolaltă zece scriitori ilustrând un crâmpei din lumina dulce a creaţiei stând la vama nemuririi. Efervescenţa şi plurivalenţa creatoare stârneşte o euforie totală spărgând monotonia editorială, brăzdând cu îndrăzneală ogoarele imaginaţiei, inventând infinituri abisale ale cuvântului, în zece moduri proprii, delimitate abstract şi tihnit, asa cum le-a visat. Nu vreau să fac referiri la tehnica scrisului, la accentele stilistice sau la artificiile care cizelează până la atmosfera de sărbătoare a creaţiei celor zece feluri de a scrie, ci mă voi referi la modul în care li și-au dat întâlnire în paginile acestei cărţi, sub îndrumarea omului îndrăgostit până la lacrimă de poezie şi proză, alipind nume de răsunet albastru, cu tact şi pricepere, reunind selectiv texte, într-o joacă diafană, desfătând publicul cititor cu aminitirile dantelate din spatele singurătăţii, cosmetizând experienţele personale a celor zece, legaţi de mândria de a sta împreună până la deşirarea veşniciei, sub oblăduirea originalităţii şi a libertăţilor sentimentale, prin frânturi de discurs confesiv la intensitate maximă, delectând sufletele cititorilor”.

VASILE BELE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu