marți, 30 august 2022

Cum e acolo mamă?

E chiar așa cum Biblia ne spune,

că-s numai flori de crin, izvoare și Lumină?
și fluturi zboară și păsări cântă
și pomii sunt mereu în floare?
Cum e acolo , mamă
de nu se mai întoarce nimeni,
de dorul celor dragi ?
Eu te-așteptam acasă de ziua ta,
măicuța mea frumoasă!
Dar nu mai vii și casa e goală și pustie,
și ciorba nu mai are nici gustul de-altădată.
Sau nu ți-e dor de mine?
Tu care mă sorbeai
Și m-așteptai mereu lângă fereastră
Și te rugai la Preacurata
În grija ei ca să mă aibă?
Ce faci acolo toată ziulica?
Și-acolo stai tot în genunchi
rugându-te cu lacrimi
ca să ne fie bine?
Mamă, mamă mi-e așa de dor de tine!
Aș vrea să-ți spun cum e pe-aici
Că inimile s-au răcit
Și suflete s-a pustiit,
că nu mai e nimic ca și atunci
când ne-adunai pe toți la masă
că nu ne mai vedem cu drag,
că nu mai spunem „merg acasă”!
Să nu plângi pentru ce ți-am spus!
Doar că nu știu cui mai pot spune
Cum bate vântul și mă doare!
Te las măicuța mea cea dragă,
Îți vin copiii și nepotul,
Vecinii vin astăzi la poartă
Să îți aducă iarăși tortul,
Pe care altădată îl împărțeai
Cu cei de-aici,
Acum, poate că voi, acolo
sărbătoriți, vă bucurați,
iar eu îți spun măicuță dragă
mulți ani și-ți mulțumesc
că sunt și îți sărut mânuțele,
cu care m-ai crescut!
Rodica Mureșan
30.08.2022

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu