marți, 30 august 2022

31 august - Ziua Limbii Române

 


Corăbii de cuvinte

 

Motto: „ Eu nu strivesc corola de minuni a lumii…” (Lucian Blaga)

 

Corăbiile de cuvinte, încărunţind, lângă o vâslă

mut, ca o lebădă, poetul stă rezemat de umbra lunii

pe mine mă tot latră iarba şi întunericul de pâslă

iar, prin Abecedarul limbii mă-nţeapă viespea raţiunii.

 

Când zeii ospătează vifor, la-ncrucişare de destine

flotilele de cărăbuşi, plecate să se-ngroape-n verde

mai trag o brazdă prin cuvinte, înnobilând cum se cuvine,

imperiile de cenuşă, limba rănită peste verbe.

 

Când poezia şi poetul devin o osie de lemn

în Lancrăm scutură cireşii, iar florile-şi usucă vlaga,

când eu mă trag cu el pe roată şi bate clopotul, e semn

că-mi va seca din ochi cerneala, la curtea dorului de Blaga.

 

                                                               Gelu Dragoş

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu