În loc să scrie rezolvarea subiectelor în foaia de examen de
la simularea pentru BAC 2019, o elevă de clasa a XI-a din Satu Mare a scris șase pagini cu nemulțumirile față de
sistemul de educație. Eleva s-a
alăturat astfel protestului #foaiagoală, prin care elevii își susțin
nemulțumirile față de sistemul de educație.
„Stimați profesori,
probabil ați înțeles deja că aceasta nu este o lucrare ca toate celelalte și că am ales să mă alătur protestului
Consiliului Național al Elevilor, în
loc să rezolv subiectul”, își începe
eleva lucrarea. Ea argumentează că protestul elevilor are legătură cu sistemul
de educație, care îi vede pe elevi doar
ca pe niște cifre.
Eleva amintește și despre unii părinți care nu au fost de acord cu protestul lor și i-au amenințat
pe elevi că vor primi farfuria goală dacă dau foaia goală. Dar și pe profesorii care le-au spus că își bat joc de munca lor.
”Scopul acestui protest nu este să îi îndemnăm să nu învețe sau să-și
bată joc de simulări sau de munca anumitor persoane. Scopul acestui protest
este de a-i face pe cei de sus și din
jurul nostru să înțeleagă că noi,
elevii, avem o voce, o părere, o speranță
că reforma învățământului nu se va mai
face din pix, cu modificări peste noapte, cu schimbarea regulilor jocului în
timpul jocului și, dacă nu noi, cel puțin generațiile
viitoare să se bucure de un sistem educațional
care să le dezvolte gândirea critică, abilitățile
în diverse domenii, talentele etc. În acest moment, dacă un elev este interesat
de un subiect anume, este nevoit să își
aprofundeze cunoștințele în afara școlii,
ba chiar riscând ca membrii școlii să
critice activitatea lor”, a mai scris eleva.
”Țara asta își pierde statutul de țară democratică pe zi ce trece și
odată cu asta se duce și tineretul care
ar fi putut să schimbe ceva. Acestea sunt motivele pentru care noi protestăm”,
își argumentează eleva protestul.
Ea compară protestul elevilor cu protestul părinților care ies în stradă pentru abrogarea
ordonanțelor de urgență.
„De ce vrem să schimbăm sistemul de învățământ și
am ales să protestăm astfel? Deoarece educația
de azi îl formează pe omul de mâine, om pe care noi îl numim viitorul țării. Cât despre forma de protest, exact așa cum părinții
noștri ies în stradă pentru abrogarea
ordonanțelor de urgență, exact așa
și noi am căutat o modalitate de a ne
face auziți, pentru că știm că acum argumentul oamenilor mari este
că suntem minori și că nu putem decide
singuri, dar peste câteva luni sau un an, când terminăm clasa a XII-a, se
presupune că suntem și noi adulți și
putem lua decizii și fără ajutorul
lor”, mai scrie eleva.
În continuare, fata de 17 ani arată că nu mai vrea ca școala să-i dezvolte numai spiritul de
competitivitate.
„Ei bine, eu am decis. Am decis că nu mai vreau să se facă
modificări în timpul anului școlar și să mă afecteze, am decis că vreau ca școala să îmi dezvolte mai mult decât
competitivitatea, am decis să protestez pentru că fiecare om contează și am decis că țara
asta poate avea un viitor mai bun dacă luptăm pentru asta”, își argumentează eleva alegerea.
„Consider că, deși
nu am răspuns cerințelor subiectului,
mi-am demonstrat cunoștințele în ceea ce privește gramatica și
ortografia limbii române. Asta ca să înțeleagă
lumea că există modalități de a evalua
un elev fără să îl faci să urască școala,
învățatul, temele”, a mai scris eleva,
care a precizat în foaia de examen că va rezolva pe ciornă subiectele primite
la simulare.
Pe pagina a cincea a lucrării, acolo unde eleva scria că nu știe dacă va citi cineva până acolo, apare
scris mic, cu roșu, de către profesor
„:) am citit”.
Pe ultima foaie, tot cu roșu,
apare scris „foarte bine argumentat și
concis”. Eleva a primit totuși nota 1.
Fotografiile lucrării au fost postate pe Facebook de mama
elevei, care scrie că a învățat o lecție de viață
de la fiica ei de 17 ani.
Reamintim că elevii de la Consiliul Național al Elevilor (CNE) i-au îndeamnat pe
elevii care au susţinut în luna martie simulările naționale să dea foaia goală.
"Invităm elevii din România să ni se alăture în
protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările
examenelor naționale. Mai mult decât
orice altceva, o facem pentru generațiile
viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generație de sacrificiu, o generație de cobai ai Ministerului Educației Naționale.
Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtași la acest experiment, unde examenele par a
deveni un scop, nu un mijloc. Dăm foaia goală pentru că simulările nu ne vor
evalua competențele, ci doar cunoștințele.
Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a
reproduce informațiile care ne-au fost
dictate la clasă", au arătat reprezentanții
Consiliului Elevilor într-un comunicat de presă.
MedLife susține
informarea și educarea ca sursă
principală de dezvoltare a unei minți
sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din
secțiunea Educație!
Sursa: HotNews
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu