miercuri, 29 aprilie 2020

Johannis are ieșiri extremiste și instigă la ură interetnică



Profitând de faptul că un nou proiect de lege pentru autonomia Ținutului Secuiesc a fost adoptat tacit de deputați, deși știe foarte bine că Senatul este camera decizională, ceea ce nu înseamnă în fapt nimic, cu disperare și cu spume la gură, președintele Johannis a atacat la baionetă PSD-ul. Este pentru prima dată în istoria României democrate când un președinte a avut un astfel de derapaj extremist.

A mințit ca să îi apere pe liberali

 Omițând deliberat faptul că acest proiect a stat vreo trei luni de zile la o comisie condusă de liberali în Camera Deputaților, Johannis cel care a fost acuzat de nazism de-a lundul timpului a pozat iarăși în salvator de neam și de țară.
Taman el, cel care a „uitat” să mai recupereze datoria uriașă a Germaniei către țara noastră, taman el care a paralizat agricultura românească și a trimis sclavii români pe ogoarele Germaniei!
Taman el, cel care-a rânjit după ce s-a dus în Piața Universității seara, printre oameni, în geaca roșie, când i-a instigat pe cetățeni la insubordonare civilă, faptă pedepsită-n codul penal!
N-a fost acuzat pentru că nimeni n-a avut sânge-n instalație să facă asta, ceea ce este altceva, ceea ce nu înseamnă că el a procedat legal.
Așadar, deși știa că Senatul este camera decizională, exact înainte de o nouă ședință cu supușii săi liberalo-libertini din Guvernul marionetă, Johannis a avut o nouă ieșire publică.
Cu inconștiența unuia care uită intenționat că ar trebui să fie apolitic, Johannis îi ridică în slăvi pe liberali, tocmai pentru a le acoperi incompetența.
Ca și Băsescu altă dată – când PDL-ul încorporat chiar de el în actualul PNL închidea spitale pe bandă – ca să schimbe centrul de greutate și ca să distragă atenția de la alte probleme arzătoare, Johannis a atacat orbește.
E pentru prima dată când un președinte a folosit un salut maghiar, motiv pentru care mă aștept ca să reacționeze și CNCD, adică cei care îi apără pe minoritari.
În acest caz vorbim acum de discriminare pozitivă, dacă știu nemernicii de liberali ce e aia.

Coincidențe și gesturi deliberate

Paradoxal, reacția infantilă și lipsită de logică și diplomație – pentru că președintele conduce politica externă a țării – vine exact în ziua în care un deputat umanist a dezvăluit faptul că s-au descoperit falsuri grosolane la Suceava, tocmai ca să nu fie și mai groasă situația din zona patronată de Flutur, cel atât de lăudat de Johannis și cel care a gestionat plecarea – PE BANI – a românilor în Germania.
Tot astăzi s-au anuțat înființarea de comisii de anchetă ale Parlamentului, pentru a fi verificat modul în care s-au cheltuit sume exorbitante pe te miri ce, situație firească după ce premierul Orban a încălcat legea și a refuzat să vină în Parlament și să dea raportul.
Orban a zis atunci că vine „după ce vor lucra toți parlamentarii”.
Păi, într-o altă ordine de idei, această lege a trecut TACIT și din cauza ordonanțelor militare date chiar de liberali, pentru că parlamentarii nu s-au mai putut întâlni la muncă.
Tot astăzi, într-o altă ordine de idei, în timp ce românii sunt ținuți în casă cu arma și torturați cu spectrul amenzilor uriașe, 8 (OPT) avioane au plecat numai din Cluj cu sclavi pentru Germania lui mamă.
A atacat mișelește ca să nu fie iarăși liberașii atacați pentru că ei își văd de propriile afaceri când țara moare.

 Legea pentru care Johannis incită o țară întreagă

 Interesant sau nu, Johannis a exagerat deliberat iarăși.
Legea a trecut tacit de Camera Deputaților în data de 25 martie, dar Johannis al nostru a aflat abia în 29 aprilie.
Adică avem servicii secrete degeaba în țara aceasta?
Dacă ele nu au putut identifica un astfel de pericol, atunci trebuie desființate pentru incompetența lor, iar bugetele lor trebuie de urgență diminuate la maxim, pentru că nu se mai justifică.
Johannis uită că Guvernul condus de același Orban a primit, de la Parlament, în data de 23 decembrie o solicitare pentru a-și exprima un punct de vedere pe marginea acestei legi, Guvern care a răspuns abia în data de 16 aprilie, deci la 20 și ceva de zile după ce legea fusese deja adoptată tacit.
Asta da promtitudine și interes național!
Mai mult decât atât, Johannis a exagerat când a vorbit de întreg Ardealul, deși în legea cu pricina se vorbește numai și numai de Ținutul Secuiesc.
El, manipulând cu nemernicie masele și știind că sunt români dispuși să pună mâna pe armă pentru asta, a incitat la ură și a vorbit de trădare națională.
Conform versiunii declarației sale hazardate, până și Johannis va avea buletin de ungur, deoarece și Sibiul face parte din Ardeal.
În plus, deși vina este comună, Guvern – Camera Deputaților,  Johannis a dat cu pietre numai în PSD.
Interesant sau nu, ambasadorul României la Budapesta, deși a fost jignit și insultat de vecinii noștri acum vreo două săptămâni, Johannis n-a reacționat, deși el conduce politică externă și are ambasadorii în subordine.
Și mai ciudat e că această problemă e cu atât mai falsă cu cât Victor Orban îi este coleg în familia PSE.

Johannis a mutat centrul de greutate de la problemele țării

  Ca să scape de acuzele pe care toată lumea li le aduce vis-a-vis de modul în care au cheltuit în această perioadă maldăre de bani și de incapacitatea lor de a reporni economia, Johannis a atacat primul, după formula „cea mai bună apărare e atacul”.
Proiectul de lege a fost inițiat de trei deputați ai UDMR - Biro Zsolt Isvan, Terza Kulcsar si Jozsef Gyorgy exact cu două zile înainte de Crăciun, adică cu specularea perioadelor de sărbători.
Iar apariția pandemiei i-a ajutat și mai mult, pentru că deputații n-au mai putut lucra.

Ciudat sau nu, Johannis nu este prima dată când se antepronunță!

El a ieșit primul și a anunțat suspendarea ratelor la bănci, și-a făcut imagine publică, dar nici până acum nu este problema rezolvată.
El a ieșit și a anunțat sprijin pentru IMM-uri, dar site-ul Ministerului Finanțelor cică a fost virusat.
El este cel acuzat de „colportare de știri false” de presa din Franța, spre marea noastră rușine.
Cert e că de minimă morală nu se poate vorbi la acest personaj veros, dar cred că Johannis trebuie să vină-n fața Parlamentului să  dea socoteală și să prezinte probele pe baza cărora a formulat aceste acuze grave.
Dacă nu va avea probe, trebuie să își dea demisia!
El trebuie să plece, pentru că până ieri acuza PSD-ul de naționalism, iar azi vine el cu o declarație din zona PRM-ului fanatic.
 Vorbește de trădare naționale, iar acest lucru nu va putea să-l demonstreze.
Nimeni nu poate lua în calcul ca o țară europeană să ia un teritoriu al altei țări europene.

 Contextul istoric

 Interesant sau nu, Johannis a ajuns iarăși la Cotroceni și cu voturile ungurilor și secuilor, iar atunci i s-a părut normal, acum toți sunt trădători de țară.
Interesant este faptul că mintenaș vine data de 4 iunie.
Păi vă spun: 100 de ani de la semnarea Tratatului de la Trianon, prin care s-au acceptat, printre altele, granițele României Mari, și ale Ungariei, si ale Austriei.
Despărțite si mai mici.
100 de ani de când Marile Puteri au recunoscut alipirea Transilvaniei la România.
Și ce face România în acest an în care Ungaria plânge cu lacrimi, sper că nu de sânge?

Legea autonomiei ținutului secuiesc trece de Camera Deputaților prin aprobare tacită.

Ea prevede că Ținutul secuiesc va căpăta autonomie dacă locuitorii zonei decid asta prin referendum.
Și, e  normal că o să decidă, dacă o să poată vota.
Așa a fost, spre exemplu, cu Muntenegru. A devenit independentă fiindcă așa au decis cetățenii fostei republici iugoslave. E drept că independentă, nu autonomă.
Dar ce mic e pasul de la autonomie la independență, dacă se face tot prin referendum!
Forma proiectului adoptată tacit de Camera Deputaților include și o lista de teritorii din Ținutul Secuiesc – nu din tot Ardealul, cum a mințit Johannis! - în cazul cărora se va acorda autonomia.
De asemenea, în textul proiectului se prevede că limba maghiară devine - în respectivele zone - limbă oficială, la fel ca cea română.

Ce prevede legea respinsă de Senat

 SENATUL a picat legea.
126 de parlamentari au votat împotriva acestui proiect, numai 9 au votat pentru el.
"Competentele regiunii sunt stabilite prin prezentul statut al regiunii, de lege, sau de dreptul international. Competentele specifice ale regiunii nu pot fi puse in discutie sau limitate decat prin lege sau aplicand dreptul international.
Regiunea are dreptul de decizie si de gestionare in domeniile care apartin competentelor sale specifice. Acest drept include adoptarea si exercitarea unei politici proprii regiunii. In limitele legii, este de dorit transferarea in competenta regiunii si a unor sarcini care apartin unor competente nationale. Regiunea trebuie sa dispuna de mijloacele necesare realizarii acestui scop", conform proiectul de lege.
Initiatorii specifica faptul ca autonomia regiunii Tinutului Secuiesc nu afecteaza integritatea teritoriala si suveranitatea statului roman.
Cu respectarea principiului mentionat mai sus:
"- Competentele, in limitele prezentului statut, pot fi delegate regiunii de catre alte nivele de administrare.
- Delegarea de competenta trebuie sa fie clar definita. Mijloacele materiale si financiare, care permit punerea in aplicare efectiva a acestor competente aditionale, trebuie sa fie asigurate in mod adecvat pe parcursul actului de imputernicire.
- Organele insarcinate cu punerea in aplicare a acestor competente trebuie sa se bucure, atat cat este posibil si in limitele legii, de libertatea de a-si adapta exercitarea acestora la conditiile specifice regiunii si la structurile sale organizatorice, cu o preocupare deosebita pentru eficacitate si conform doleantelor locuitorilor regiunii", conform sursei citate.
Tinutul Secuiesc: Covasna, Harghita si "scaunul istoric Mures"
Regiunea autonoma va cuprinde, potrivit proiectului de lege, actualele judete Covasna si Harghita, cat si scaunul istoric Mures, care apartine judetului Mures.
Scaunele sunt teritorii traditionale secuiesti.
"a) Scaunul Kczdi (Kczdiszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Targu Secuiesc (Kczdivasarhely),
b) Scaunul Orbai (Orbaiszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Covasna (Kovzszna)
c) Scaunul Sepsi (Sepsiszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Sfantu Gheorghe (Sepsiszentgyorgy)
d) Scaunul Ciuc (Csikszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Miercurea Ciuc (Csikszereda)
e) Scaunul Odorhei (Udvarhelyszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Odorheiu Secuiesc (Szckelyudvarhely)
f) Scaunul Gheorgheni (Gyergyoszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Gheorgheni (Gyergyoszentmiklos)
g) Scaunul Mures (Marosszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Targu Mures (Marosvasarhely)
h) Scaunul Miclosoara-Bradut (Miklosvar-Bardoc) (Miklosvar-Bardocszck), care cuprinde localitatile apartinatoare, avand resedinta la Baraolt (Barot)", arata initiativa legislativa a deputatilor UDMR.
Un Consiliu de Autoadministrare va exercita autonomia Tinutului Secuiesc
Proiectul mai arata ca autonomia regionala este exercitata de Consiliul de Autoadministrare, autoritate publica regionala aleasa prin vot universal, egal, direct secret si liber exprimat, precum si de Comisia de Autoadministrare desemnata de acesta.
Dispozitiile mentionate anterior nu aduc atingere dreptului de a recurge la consultarea prin referendum sau orice alta forma de participare a cetatenilor la treburile publice, in conditiile legii.
Acest Consiliu de Autoadministrare va stabili simbolurile Tinutului Secuiesc.
"Statutul de autonomie garanteaza dreptul la folosirea libera a drapelului si simbolului fiecarui scaun secuiesc. Prezentul Statut garanteaza folosirea libera a simbolurilor natiunii maghiare, precum si ale comunitatilor nationale in minoritate numerica in Tinutul Secuiesc.
In privinta folosirii simbolurilor statului, sunt valabile reglementarile legale in vigoare", prevede un alt articol al proiectului de lege.
"Consiliul de Autoadministrare poate infiinta, in propria sa competenta, organe pentru asigurarea ordinii publice, corespunzator prevederilor legale, in cazurile nereglementate in Constitutie", prevede propunerea de lege.
De asemenea, Consiliul de Autoadministrare poate solicita ca Guvernul sa-i atribuie sau sa-i incredinteze competente, ce nu sunt reglementate in prezentul Statut de autonomie. In plus, Comisia de Autoadministrare poate dispune, infiinta si sustine posturi proprii de televiziune si de radio, orice mijloc de comunicare in masa, care contribuie la realizarea obiectivelor sale.
Tinutul Secuiesc sa aiba presedinte, cu mandat de 4 ani
Potrivit proiectului, va fi si un presedinte al Tinutului Secuiesc, precum si autoritati ale Scaunelor - Consiliul Scaunal si presedintele Scaunului. Va exista si un Consiliu Comunal, Consiliul Orasenesc, Consiliul Municipal si primar.
"Presedintele Tinutului Secuiesc este ales de catre cetatenii Tinutului Secuiesc prin alegeri libere si generale, prin vot secret si direct pentru o perioada de patru ani", conform sursei mentionate.
O persoana poate avea maxim doua mandate ca presedinte al regiunii autonome.
Presedintele Tinutului Secuiesc dispune de imunitate acordata demnitarilor. Acesta nu poate indeplini alte functii publice sau private.
Totodata, Consiliul de Autoadministrare al Tinutului Secuiesc poate initia printr-o majoritate de 2/3 a voturilor membrilor sai eliberarea din functie a presedintelui Tinutului Secuiesc, in cazul tradarii intereselor comunitatii din Tinutul Secuiesc, lezarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, neindeplinirii obligatiilor ce decurg din prezentul Statut de autonomie.
"In baza motiunii de cenzura adoptata, Consiliul de Autoadminisfrare al Tinutului Secuiesc se adreseaza Guvernului Romaniei ca in termen de 30 de zile de la data deciziei Consiliului de Autoadministrare sa dispuna organizarea alegerilor pentru finctia de presedinte a Tinutului Secuiesc. In cazul in care functia devine vacanta, desemnarea noului presedinte este valabila pentru un mandat complet", mai indica propunerea legislativa.
De altfel, in perioada limitarii temporare a exercitarii prerogativelor presedintelui Tinutului Secuiesc sau in cazul in care functia devine vacanta, pana la alegerea noului presedinte, atributiile acestuia revin presedintelui Consiliului de Autoadministrare, sau in caz de indisponibilitate, loctiitorului acestuia.

Atributiile presedintelui Tinutului Secuiesc

Presedintele Tinutului Secuiesc poate propune Guvernului României data desfasurarii alegerilor ordinare si extraordinare organizate pe teritoriul regiunii. Acesta poate solicita Curtii Constitutionale control prealabil la proiecte de decizii si actele normative emise de Consiliul de Autoadministrare.
El mai poate initia referendum, in urma consultarii Consiliului de Autoadministrare, privind problemele fundamentale ale regiunii, in conformitate cu Legea nr. 3/2000 privind organizarea referendumului la nivel local.
Limba maghiara va fi recunoscuta ca limba oficiala a regiunii
"In Tinutul Secuiesc limba maghiara are acelasi statut ca si limba oficiala a statului. Toti cetatenii domiciliati sau rezidenti in Tinutul Secuiesc au dreptul sa foloseasca ambele limbi in conditii egale, in viata privata si cea publica, inclusiv in cadrul institutiilor publice, precum si in fata autoritatilor publice, atat oral, cat si in scris", conform proiectului de lege.
De asemenea, autoritatile regiunii autonome, ale scaunelor secuiesti apartinatoare si autoritatile administratiei publice locale vor asigura folosirea oficiala si fireasca a ambelor limbi, adoptand reglementarile necesare pentru cunoasterea acestora, creand toate conditiile care garanteaza egalitatea lor deplina.
"In acele localitati ale regiunii autonome in care cetatenii apartinand altor comunitati nationale, etnice, lingvistice cu domiciliu stabil in acele localitati sunt in minoritate numerica, dar depasesc o suta in comuna, o mie in oras, cinci mii in municipiu, zece mii la nivelul scaunului, limba acestor comunitati beneficiaza de acelasi statut ca si limba oficiala a statului in fata unitatilor administrative respective", mai prevede propunerea legislativa.
Totodata, conform proiectului de lege, persoanele fizice, organizatiile si societatile au dreptul de a infiinta institutii de invatamant particular in limba materna a comunitatilor, iar cultele religioase au dreptul la invatamant confesional in limba enoriasilor.
"Invatamantul de stat si confesional in limba materna este finantat de la bugetul de stat si in mod proportional de la bugetul autoritatilor administratiilor publice locale, iar invatamantul particular este sprijinit de stat. Limba de scolarizare a minorilor este hotarata de parintii sau tutorele legal al acestora", explica initiatorii in propunerea de lege.
In institutiile de invatamant si educatie in limba materna a cetatenilor Tinutului Secuiesc, trebuie asigurata predarea istoriei comunitatilor nationale, -etnice si -lingvistice, precum si a istoriei, geografiei si etnografiei natiunii-mama a acestora, cunoasterea traditiilor si valorilor culturale.
In institutiile de invatamant si educatie cu limba de predare maghiara trebuie asigurata posibilitatea insusirii limbii romane.
In invatamantul elementar, mediu si liceal cu limba de predare maghiara, in vederea asigurarii insusirii cat mai temeinice a limbii romane, disciplina de limba si literatura romana este predata dupa programe si manuale speciale.
"In invatamantul profesional desfasurat intr-o alta limba decat limba oficiala a statului, insusirea termenilor de specialitate in limba romana trebuie asigurata. In unitatile de invatamant respectiv in cazul cursurilor de perfectionare din Tinutul Secuiesc, examenele de admitere si finale pot fi tinute in limba materna", precizeaza sursa amintita.
Posibilitatea de angajare a profesorilor din strainatate in institutiile de invatamant in limba materna este garantata, mai explica proiectului de lege.
In Tinutul Secuiesc, folosirea limbii materne este garantata:
a) in domeniul cultural;
b) in domeniul creatiei artistice, al criticii de arta, cercetarii si literaturii de specialitate;
c) in domeniul traducerii, sincronizarii, subtitrarii;
d) in domeniul popularizarii culturilor nationale specifice;
e) in toate domeniile de informare in masa.
"In scopul folosirii neingradite a limbii materne in administratia publica locala si regionala, vor fi numite, respectiv angajate persoane care cunosc limba comunitatilor nationale, etnice, lingvistice din regiune, respectiv care apartin acestor comunitati, respectand raportul dintre nationalitati rezultat in urma ultimului recensamant", mai prevede initiativa celor doi deputati UDMR.
De asemenea, cetatenii Tinutului Secuiesc au dreptul de a-si folosi limba materna in fata organelor judecatoresti.
Aceste autoritati locale ar urma sa poata infiinta institutii proprii si lua decizii in aproape toate domeniile, de la asigurari sociale, la siguranta publica si audio-vizual.
                                                          
                                                     IOAN ROMEO ROSIIANU


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu