marți, 21 aprilie 2020

VECIA NOASTRĂ




Când sufletul ți-e greu și întristat
De anii mulți ce-i duci de-acum în spate,
Întoarce-te în timpul cel lăsat
În urma ta, cu tot și câte-s toate.

Coboară deci, cărarea urcătoare
Și du-te până-n cea copilărie,
Rămâi acolo-n clipă de visare
Să-ți îndulcești a vieții cea trăire.

Si fiecare pas ce l-ai făcut
Atuncea fără griji,  făr-de căință,
Sărută-mi-l, că n-a fost prefăcut,
Ș l-ai făcut cu-ntreaga ta voință.

Clătește-ți ochii, cu un cer senin,
Cu florile ce se desfată-n luncă,
Cu-n ciripit și-un tril duios și fin,
Cu dorul nesătul mereu de ducă.

Fii peste tot pe unde pașii tăi
Mi te-au purtat în ceea amintire,
La stână-n deal, în luncă și pe văi,
Lăsând în urmă-ți bobi de fericire.

Și de îmi treci cumva pe cea cărare
Ce urcă la biserica din deal,
În poarta ei îmi lasă-n lăcrimare
O rugă pentru sfântul meu Ardeal.

Să-l țină Domnu-n liniște și pace,
Cu noi cei răbdători pe a lui humă, 
C-aice cât vom fi mereu ne-om face
Vecia nostră, apăsată-n urmă.

21.04.2020
      Mircea Dorin Istrate





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu