de Florica Bud
ești o femeie rea, plină de
dorinţe, eşti
mai rea decât mine!
numele
bărbatului care îmi spune lucruri cumplite
este armand
nu Armand
Călinescu; de-ar fi fost să mai fie
printre cei vii
purtătorul de
stindard poate m-ar fi adorat… aparţinând de
timpuri
și ființe ce-şi
respectau statutul, nu doar din
respect pentru sine.
numele bărbatului menit a-l iubi este armand
isopescu dindeal
sculptor-deţinător
al cnp-ului 101010101010 şi al actului
cu seria şi numărul EX
23252325, date care au expirat de mult.
un om banal,
dacă-l analizăm după liniştitoarele date personale
dar altfel… mare
iubitoriu de femei, pe care le
sculptează cu nesaţ
schimbându-le
capetele pătrate din piatră… de la una la alta.
oficial doar eu
sunt femeia lui, dar cui să-i pese de lucruri oficiale
când el primisese o comandă specială ajunsă în mod
telegrafic
--dinspre evropa nesigură că am fi devenit şi noi
între timp internauţi--
să cioplească one hundred statui care să întruchipeze foste iubiri
că altfel… în
lipsa iubirii comanda ar ajunge la celălat Bucureşti
adică la… Buda…
sau poate la… Sofia ,
așezământ cu nume de femeie
un nume la modă în laboratoarele moderne
născătoare de prunci.
dar până să se
înalțe micile sofii, armand va trebui să cioplească statuile
cu femei
madăline, daniele, cristiane, claudine, daiane, alexandre, corine isadore,
simine, ane, anghele, mirune, floriane, cezarine, ruxandre, marine irine,
mărtuţe, doine, ancuţe, roxane, olguţe, monice, diane şi alte domniţe.
comanda vine dinspre cancelariile unei evrope indignate şi uşor tristă
că marele oraş
nu are nicio statuie întruchipând femeia sub formă de harfă .
comanda ar fi ca
acele statui-femei să fie îmbrăcate în stil office
doar femeia din
faţa Ateneului Român să poarte o ie lungă din borangic
ba nu greşesc,
cea în borangic să stea în faţa Muzeului Ţăranului Român
iar statuia din
faţa Ateneului să fie drapată opulent în muslină violacee
femeia din
colţul Teatrului Naţional să fie trupeşă, un fel de chiriţă
deşi satira nefiind pe placul
regizorului, el ar dori-o în ipostaza de hetairă
mă rog… atunci
când evropa plăteşte pe loc… evropa decide.
alte statui ar
trebui să exprime nişte zeiţe moderne, iubitoare de arginţi
decente pe
dinafară,cu pletele tunse în scări şi fuste lungi, platoniene
iar tălpile să
le fie placate cu vajnice espandrile din piele de şarpe
dar nicio
statuie-femeie din piatră să nu aibă cumva forme cu sâni.
comanda a fost
împlinită ad litteram de bărbatul
dindeal cioplitor de statui
cel puţin cele
făurite până în momentul de faţă nu mai au sâni, de vor fi avut
aratând
decent;pare firesc, dacă damele lumii se vor egale cu domnii, atunci: Jos sânii dătători de viaţă de pe
statuile-femei reprezentând conştiinţa!
par ciudate creaturile înşirate în diferite
puncte ale oraşului, înalte cât casa
cărora armand
s-a străduit să le cioplească în cavitatea abdominală viscerele, care le ajută să conceapă prunci,
căci evropa nu le-a vrut sterpe
ca urmare, de nu
cunoşti trupul femeii, nu mai întelegi nimic… din statuie.
bărbatul care ar
trebui să mă iubească este acela ce-şi târșeşte pasul
ușor aplecat şi
cărunt, cu barbă bogată, ca moş engels sau ca domnul marx
el este
nehotărâtul din faţa Teatrului Odeon care nu ştie încotro să o ia
opriţi-l pe acel
om îmbrăcat într-un hanorac de camuflaj, cu eticheta j777!
poartă unul
dintre cele o mie de hanorace imitând mediul, cusute de mine.
scuturaţi-l
bine, încredințându-l că nu sunt o femeie chiar atât de rea cum par
şi avertizaţi-l că balanța este în pericol, că
nici eu nu am stat cu mâna în sân
ci am comandat
cele mai înalte dragline, macarale şi
vole... de care am atârnat femeile-statui,fiecare faptă rea la un număr
topografic decent
dar ele având
dilatată conştiinţa de sine, ca și iarba
rea, nu se lăsau dezlipite
delinia
orizontului,alungindu-şi picioarele,ca și cum ar fi fost de gumilastic!
dacă treceti pe
lângă draglinele care s-au dat peste cap şi de care atârnă
nişte statui cu
picioare lungi şi subţiri dar încă înfipte în soclu, să sţiti că
sunt autorul hororii şi sunt mulţumită că am putut să
fac măcar atât
pentru vietăţile
graseriene şi mai ales pentru cei
plecaţi în spaţiu, ce acum
fac yoga
liniştiţi, cu tărtăcuţele în jos, dar ochii
lor le percep cu iuţeală
și… zărindu-le…
se simt ameninţaţi de femeile-statui
care ar putea
să le comprime,
ca într-o menghină, moalele capului, mult, mult prea oblu
deci sună la
baza spaţială de pe terra, în punctul
tectonic cu numărul şapte
baza
stabilindu-le legătura pe firul principal cu primarul capitalei creştine
care, după cum
ne-a fost scris, se numeşte tot armand isopescu dindeal.
ce să se
întămple? răspunde studiindu-şi secretara-robot
armand primarul
nişte statui
înnobilând acele femei mai înalte decât Casa Poporului
care la urma
urmei este a doua din lume, care nu este chiar atât de înaltă
nu vor să
părăsească spaţiul public amenajat pentru
ouăle de gugulumus.
statuile sunt
implantate ilegal de către armand isopescu sculptorul
care aflat mereu
în delirium tremens se visează artist
de talie mondială
sperând ca prin
ele să fie zărit din spaţiul, el aflându-se încă în cel uterin.
numele meu sau
cel a lui armand isopescu sculptorul nu a fost pomenit
vezi bine! nu a
întrebat nimeni cine este autorul sau detractorul lor
contase doar că statuile reprezintă în mod democratic
populaţia feminină
( Nota noastră - Proza doamnei FLORICA BUD a apărut şi în "România Literară, numărul 29)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu