Senatorul Sorin Bota (foto) participă la conferinţa "Programe europene pENTRU creşterea
competitivităţii şi rentabilităţii transportatorilor români. Rezultate obţinute
şi proiecte de viitor" Bucureşti, Rin Grand Hotel.
Azi, 26 iulie a.c., senatorul Marius Sorin Bota
participă, în calitate de parlamentar şi şef al departamentului de transporturi
şi infrastructură din cadrul PSD, la coferinţa organizată de Uniunea Naţională
a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). În cadrul conferinţei mai sus
amintite, senatorul prezintă viziunea Parlamentului României pentru un sistem
de transport competitiv şi durabil.
„România deţine o poziţionare strategică pentru UE,
fiind o zonă de intersecţie a mai multor magistrale de transport, care leagă
nordul de sudul Europei și vestul de estul acesteia.
Reţeaua
de transport din România asigură legătura între rețeaua de transport comunitară și
reţeaua de transport a statelor necomunitare vecine din Europa de Est și Asia.
Politica naţională în domeniul infrastructurilor de
transport s-a focalizat, coroborat cu prevederile Deciziei Consiliului
Parlamentului European nr. 1692/1996, pe dezvoltarea infrastructurii naţionale
de transport, care, conectată la reţeaua europeană de transport, va permite o
dezvoltare semnificativă a competiţiei economice şi, implicit, crearea
premiselor integrării rapide a economiei româneşti în piaţa europeană.
Parlamentul României este preocupat de implementarea
direcţiilor politicii europene de transport pentru reducerea emisiilor şi
creşterea competitivităţii, este conştient de necesitatea sprijinirii
industriei de transport rutier din România în atingerea acestor obiective
europene ambiţioase şi salută iniţiativele UNTRR de a oferi transportatorilor
români programe europene pentru reducerea consumului de combustibil şi
creşterea siguranţei rutiere, care se înscriu pe linia preocupărilor noastre
privind dezvoltarea unui sistem naţional de transport la standarde europene şi
prietenos mediului”, a declarat senatorul.
După părerea senatorului Sorin Bota, în România
există atât voinţă politică, cât şi capacitate de a pune în practică planurile
şi propunereile UE, si din punctul de vedere al absorbţiei fondurilor europene,
România poate recupera, în următorul ciclu bugetar, ceea ce s-a pierdut până în
prezent.
„La momentul actual nu poate fi vorba de
incapacitate de absorbţie din partea României, ci de faptul că România se mişcă
foarte lent din cauza lipsei de experienţă atât în cadrul Uniunii, cât şi, în
mod particular, în managementul banilor europeni. Sunt de părere că parteneriatele
public-private vor trebui să stea la baza proiectelor din domeniul
transporturilor.
Putem vorbi de o serie de proiecte concrete de care
România are nevoie în ceea ce priveşte infrastructura de transport, proiecte
care lipsesc din lista proiectelor cu finanţare europeană, listă stabilită de
Comisia Europeană.
În domeniul rutier, din perspectiva României,
trebuie să existe mai mult decât un singur punct transfrontalier principal de
conectare între state. De asemenea, pentru a asigura legăturile cu ţările
vecine, trebuie instituite puncte de trecere în diverse zone (precum
Giurgiuleşti şi Giurgiu)”, a declarat senatorul.
Cabinet Senator - Marius Sorin BOTA
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu