luni, 13 aprilie 2020

ALEGERE




Coronavește-mi-i Tu Doamne, pe toți dușmanii țării mele,
Să vadă fața hâdă-a morții și-n clipele acele grele
Să se gândească înc-odată că doar iubirea fericește,
Iar ura ceea veninoasă, pe mulți de-acu-i, sălbăticește.

Coronavește-mi-i Mărite, pe cei ce fură munca țării,
Adună-mi-i pe toți grămadă și-azvîrlă-mi-i ’n-adâncul mării,
Din cartea viețíi al lor nume mi-l șterge Doamne pe vecie
Și pe întinsul vetrei noastre, de ei mai nimenea să știe.

Coronavește-mi-i Tu Doamne pe cei ce neamul și-l bârfesc
Și care-și uită moșii care, în mii Columne odihnesc,
Ei, veșniciții, dau putere atunci când țara e la greu
Și ne-ntăresc în toiul luptei, cum tot făcutu-mi-au mereu.

Încoronează-mi-i Tu, Doamne, pe cei ce țara și-o iubesc
Și pe urmași i-nvață încă, același lucru cât trăiesc,
Știind că țara e în toate și neamul încă lângă ea,
Iar astea două împreună, le este tot ce pot avea.

Încoronează-mi-i Mărite, pe cei ce-n muncă ostenesc,
Ei sunt acei ce-mi țin moșia, rotundă încă, în lumesc,
Pe ei să-i duci în raiuri Doamne, atuncea când o fi la gata,
Și de ai loc și pentru mine, mă pune lângă mama, tata.

Mereu ce-a lume-i împărțită, în ceia răi și ceia buni,
Pământul însuși, de-o potrivă, e rai ori casă de nebuni,
Ni-l lași așa, ca noi s-alegem, în care parte vrem să fim,
Alegem  aur și puterea, sau doar pe Tine, te iubim.

12.04.2020
     Mircea Dorin Istrate





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu