luni, 8 august 2022

A APĂRUT NUMĂRUL 8/AUGUST 2022 AL REVISTEI ”ARGEȘ”


În recentul număr 8/AUGUST 2022, al prestigioasei reviste „ARGEȘ” , între nume de referință din peisajul cultural românesc este publicat cu o poezie nouă poetul maramureșean Vasile Dan Marchiș la pagina 16.

Este de remarcat faptul că poetul maramureșean Vasile Dan Marchiș este publicat a cincea oară cu versuri în revista  ”Argeș”

Mai jos poezia poetului amintit, publicată în recentul număr al revistei  menționate:

CHIAR DIN A ȘAPTEA ZI

                           de Vasile Dan MARCHIȘ

După ”Facerea lumii”, chiar din a șaptea zi

și până azi

Dumnezeu a stabilit ca unele bunuri

să poată fi dobândite de unii și prin noroc sau ”pe ghicite”

și astfel eu m-am gândit că există jocuri

prin care să literaturizez la modul cel mai consistent norocul.

Cât timp mă gândeam eu la așa ceva

era și muza prin preajmă și

precum un pocherist care are toți așii la mână

a rostit:

”Cu mine ți-ai găsit să faci cacealma în acest sens?

Bine, fie!

Îți dau șansa să-ți găsești norocul

jucându-te cu mine de-a ”v-ați ascunselea...!

În acest context eu mă voi ascunde prima...!

Găsește-mă!”

Incredibil, mă miram eu...

Dacă poți da față în față cu muza doar când se arată ea cu intenție,

acum că se va ascunde cine știe unde,

cine o poate găsi astfel, să fie scriitorul tuturor veacurilor?

Deja s-a ascuns...!

Cât aș vrea să pot zbura ca o pasăre

Astfel aș putea-o găsi chiar pe cele mai înalte piscuri...

Doar îmi imaginez unde poate fi ...

Din memoria mea de după gândurile lumii

s-a ivit muza astfel:

”De ce-ți dorești să fii pasăre

când m-ai deslușit chiar în gândurile tale...

Când pasărea își dorește să zboare ca un înger

pentru a mă găsi...

Iar îngerul își dorește să zboare dumnezeiește...

Când Dumnezeu doar împreună cu mine

poate defini la cele mai înalte cote norocul în poezie,

tu pomenești de păsări și îngeri,

când eu îți spun pe față ce și cum...!

Scrie!!!

ÎN CUPRINSUL REVISTEI (În ordinea publicării în pagini):

Dan Laurențiu Pătrașcu, Înalt Preasfințitul Arhiepiscop Calinic Argeșeanul, Octavian Soviany, Nicolae Oprea, Ioan Lascu, Rainer Maria Rilke (recomandat de Magda Grigore), Sorin Lavric, Horia Vicențiu Pătrașcu, Iudita Dodu Ieremia, Dumitru Ungureanu, Radu Aldulescu, Arthur Suciu, Dumitru Augustin Doman, Nicolae Coande, Ninel Ganea, Dan Ciachir, Leonid Dragomir, Vasile Ernu, Denisa Popescu Martin, Lucian Sârbu, Mircea Bârsilă, Vasile Dan Marchiș, David Ilina, Gabriela Ana Balan, Aurelius Belei, Ionuț Pande, Maria-Alexandra Iliescu, Cezar Haiura, Mihai Horga, Lăcrămioara Stoenescu, Cosmin Victor Lotreanu, Aurel Sibiceanu, Cristian Cocea, Hadrian Soare, Mihaela Albu, Armando Santarelli, Tatiana Ciobanu, Mihai Posada, Ana Dobre, Alexandru Jurcan, Gheorghe Tzipoia, Mihai Barbu, C Voinescu, Carmen Elena Salub, Adrian Vasiliu.

Număr ilustrat de Alexandru Țipoia.

Revista se poate lectura integral mai jos în format electronic:

https://centrul-cultural-pitesti.ro/wp-content/uploads/2022/08/Arges-08-22-rgb.pdf

VeDeM

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu