Ca orice om, am câteva zile speciale pe an. Ziua de naștere a copiilor, a doamnei sufletului meu și, pe ultimul loc, ziua mea :)) Dar mai există o zi specială pentru mine. Tot un fel de naștere: 2 octombrie, ziua blogului meu :)
Ocazie cu care am scris articolul despre 13 lecții de aur învățate în 13 ani de blogging. Eh, e mai mult despre viață decât despre blog. Cum se întâmplă #DeLaOVârstă, de altfel :D
În urmă cu 13 ani, pe 2 octombrie 2007, lansam blogul chinezu.eu. Care intre timp s-a transformat în ceea ce lumea știe că este CristianChinaBirta.ro.
În acest moment am 12.637 de articole publicate pe blog. Mă rog, nu le-aș putea numi pe toate articole. Nimeni nu le-ar putea numi așa, de fapt :)) Mai ales scriiturile de la începuturi. Când nu exista Facebook așa cum îl știm acum. Nici pe departe. Și nici o altă rețea socială.
Blogurile erau atunci rețeaua noastră socială. Pe bloguri scriam atunci ceea ce acum scriem pe Facebook. Pe bloguri puneam atunci fotografiile pe care le punem acum pe Instagram. De aia zic: nu toate sunt articole în adevăratul sens al cuvântului :)
Dar unele sunt. Chiar sunt. Cele din categoria utile, spre exemplu. Sau din categoria digital. Sau despre antreprenoriat. Sau din categoria parenting. Cât despre cărțile pe care le devorez într-un ritm de cam 30 pe lună, ce să mai zic? sau despre deja celebrele în anumite cercuri Top 10, pe care le fac cu ajutorul celor care mă citesc și care tocmai de aceea au oareșce succes? :)
Dar știi care sunt cele mai citite articole? Cele din categoria pe care, cu deosebită modestia funciară (wink wink :D) am denumit-o filosofice. Presupun pentru că astfel de articole ating un public mai larg, care se regăsește în ce scriu eu acolo.
Bun, acestea fiind zise, să punem punct acestui moment festiv, ca să zic așa. Bine, dacă vrei să îmi faci un cadou de ziua blogului, poți să îmi răspunzi la fundamentala întrebare: ție ce fel de articole ți-ar plăcea cel mai mult să scriu? Ăsta ar fi cel mai tare cadou, cartegoric! :D
Să trecem, deci, la cuvenitul ”pomelnic” cu informații, cu care te-ai obișnuit deja. Trag nădejde... :)) ------------------------ Am scris un articol despre 5 motive pentru care cred că newsletterul ar putea deveni o sculă foarte tare pentru branduri în cel mai scurt timp. Io și știu, știi cum zic. Dacă nu fac io treabă bună cu newsletterul ăsta, atunci când :D
Uau... Decât o Revistă face 11 ani. Uau... Cum a trecut pârddalnica asta de vreme nu am nici cea mai mică idee. Dar uite că a trecut... Așa că vor să își dubleze baza de abonați. Ocazie cu care eu am decis că vreau să îi ajut, așa că pun la bătaie trei abonamente pe 1 an la revistă și trei seturi de cărți :D
Pe Gaspar Gyorgy l-am cunoscut când am fost amândoi invitați ca speakeri la un eveniment organizat de neobosita Mirela Retegan (Tanti Prezentatoarea de la Gașca Zurli). Și mi-a plăcut instant de el. Adică omul știe meserie în draci (adică psihologie), dar este și un tip care nu are aere în cap și cu care simți că ai putea discuta orice. Și mai are o chestie: când se uită la tine simți cumvă că parcă înțelege mult mai mult decât ai vrea tu. Dar o face cu mare artă: parcă fără să te judece, doar ca o constatare de la care să pornești discuția. Sau, măr rog, așa am simțit eu :) Ei bine, Gaspar este autorul lunii pe Libris. Care înseamnă cărți cu autograf și cu reducere, pe scurt. Cărți precum ”Suflete de sticlă” (practic, un bestseller imediat ce a apărut), ”Revoluția iubirii”, ”Copilul invizibil” și ce a mai scris el de nu știu io :))
Îți recomand școala online de management cultural Linked Culture, lansată de neobosita Oltea Zambori. Care înseamnă o serie de cursuri online menite să ofere alternative, resurse și soluții pentru numeroasele provocări și oportunități existente în lumea culturală și artistică. Pe care chiar o să le parcurg și eu. Căci sigur o să primesc plus-valoare.
Comisia Europeană a lansat un spațiu european al educației. În online, desigur. Nu prea am apucat să studiez atent ce-i pe acolo (și nici nu cred că o să apuc, ca să fiu sincer...), dar din ce am văzut e fain. Poate prea fain. Mai ales la cum știm că fazele astea europene au aplicabilitate în România. Dar, pe de altă parte, bine că se întâmplă astfel de chestiuni.
Suntem super-tari la învățat limbi străini, se pare că. Bine, noi la altele avem chestii care dau cu virgulă, știi cum zic...
KFC și-a lansat propria platformă de comenzi online. Dacă îți plac produsele lor, știi ce ai de făcut. Dacă nu îți plac, ignoră această informație :))
129 de kilograme de mâncare aruncă la gunoi un român pe medie! Extraordinar! Imaginează-ți ce înseamnă 129 de kg de mâncare. Aruncată la gunoi! Fantastic... Asta în vreme ce 15% din populația scumpei noastre țărișoare este obeză. Practic, putem sintetiza: am mâncat, dar am și aruncat. Asta în timp ce există o bancă pentru alimente, pe care am putea să o sprijinim altfel decât aruncând mâncarea. Of...
Cam așa arată clasamentul (ca să îi zic așa) la nivel istori mondial din cadrul Pantheon Project, care și-a propus să clasifice personalitățile în funcție de menționările în Wikipedia. Am intrat de curiozitate acolo și m-am jucat în draci cu criteriile de selecție. Și am dat să văd cum stă clasamentul și pe România. Ei bine, te las să descoperi tu cum arată... :D
Pe mine așa m-a luat cu tristețe informația asta... Nu că nu știam că o să se întâmple. Dar când o văd că se întâmplă într-adevăr... Mda... Comisia Europeană a trimis ieri, 1 octombrie, Regatului Unit o scrisoare de punere în întârziere pentru încălcarea obligațiilor care îi revin în temeiul Acordului de retragere. Trimiterea acestei scrisori marchează începutul unei proceduri oficiale împotriva Regatului Unit de constatare a neîndeplinirii obligațiilor (infringement) care îi revin. Regatul Unit are la dispoziție o lună pentru a răspunde scrisorii trimise astăzi.
Un articol mai tehnic, este drept, dar cu un mesaj clar: cam 2 triliarde de dolari ar costa investiția pentru a mai oferi acces la internet pentru 2 miliarde de oameni. În caz că nu știai, cam până în 60% din populația planetei are acces la internet. Asta în ciuda faptului că noi rupem social media (sau credem că o rupem...) pe scule care mai de care mai inteligente, cu un cost al internetului de viteză mare care face să se rușineze rușinea...
Apropo, dacă nu îți place de nicio culoare cum arată noul Facebook (mie nu îmi place neam!), vezi că ai acum o extensie de Chrome care îți aduce în fața ochișorilor vechiul Facebook. Dacă nu te-ai obișnuit între timp cu ăsta nou... :))
Hopaaaaaaaa.... Bine, zic hopaaaaaaa pentru cei care le au cu jocurile. Pentru restul nu este nici un fel de hopa :)) Google lansează în România un nou mod de a accesa aplicațiile și jocurile din Google Play Store: Google Play Pass. Acesta este un serviciu sub formă de abonament, care oferă utilizatorilor acces total la sute de aplicații și jocuri - fără reclame, achiziții în aplicație sau plăți directe. Costă 25 de lei pe lună.
Câ tot zic io de nuș câtă vreme cât de important este să ai o soluție de protecți informatică (io recomand, din nou, Bitdefender, desigur, că și așa sunt în perioadă de promoție) ia uite ce zice raportul IoT Spotlight 2020, care analizeaza impactul pe care IoT il are asupra afacerilor intr-un moment in care capacitatile lor digitale sunt puse la incercare de pandemia COVID-19. Raportul IoT Spotlight include raspunsuri de la 1.639 de companii la nivel global, explorand modul in care acestea utilizeaza IoT si modul in care IoT le ajuta sa fie pregatite pentru viitor.
Dacă le ai cu fotbalul cât de cât, vezi că din 6 octombrie, National Geographic isi invita telespectatorii in culisele reconstructiei celor mai spectaculoase stadioane care vor gazdui meciurile Cupei UEFA EURO2020. Episodul ce deschide seria Megastadion:Turul Europei are in centrul sau Arena Nationala din Bucuresti si stadionul Ferenc Puskás din Budapesta.
Doi tineri foarte simpatici ai lansat Hello Doggie. Pentru câinari. Doar pentru câinari :D
Doamne, cum este piesa Suflet Colectiv, abia lansată. M-a întors pe dos... Of... Nu uităm, nu cedăm Ei trăiesc în privirele noastre Muzica lor va gravita Peste tot să se-audă în astre...
#PoștaRedacției - așa le-am primit, așa ți le dau -
Peste 65% dintre români sunt de acord cu măsurarea temperaturii corporale la intrarea în magazine, instituții publice, unități de învățământ, clădiri de birouri, fabrici, spitale, școli etc., potrivit unui sondaj online comandat de Atu Tech (a2t.ro), cel mai mare magazin online de sisteme de securitate din România, conform cifrei de afaceri. Sondajul a fost realizat în perioada 02 – 10 iulie, în mediul online, pe un eșantion reprezentativ de 1.711 respondenți și are o marjă de eroare de +/- 2%.
Vodafone prezinta concluziile unui studiu care a implicat 1.200 de companii mici si medii din mai multe tari europene, realizat de la inceputul pandemiei pana in iulie 2020, cu scopul de a intelege mai bine principalele provocari cu care s-au confruntat aceste companii si modul in care digitalizarea a stat la baza rezilientei IMM-urilor in timpul crizei pandemice. Astfel, studiul arata ca acele companii mici si medii care s-au digitalizat au avut cele mai mari sanse de a identifica noi oportunitati de business in timpul pandemiei. Afacerile cu cel mai mare nivel de digitalizare si-au asigurat oportunitati cu o rata de cel putin doua ori mai mare comparativ cu afacerile cel mai putin digitalizate.
A fost lansată GuerrillaVerde.ro, platformă digitală dedicată educaţiei de mediu, cu scopul de a contribui la formarea unei societăţi durabile, informate şi responsabile în România. GuerrillaVerde.ro se adresează atât publicului larg, cât și mediului educațional, oferind acces la o serie de materiale și resurse educaţionale (lecţii video, broşuri, ghiduri, recomandări de filme documentare) structurate pentru clasele I-V sau clasele V-VIII. Totodată, în perioada octombrie – decembrie, platforma va găzdui o serie de evenimente online organizate cu sprijinul partenerilor, webinarii prin care vor fi prezentate exemple de bune practici din domeniul sustenabilității, prin parteneriatul cu ambasadele țărilor nordice prezente în România.
Fundatia Vodafone Romania lanseaza platforma https://scrisoripentrumoscraciun.ro, un instrument gratuit de gestiune a scrisorilor trimise lui Mos Craciun de copiii din comunitatile defavorizate ale Romaniei, care permite si identificarea unor potentiali donatori. Platforma este web - based si poate fi accesata de ONG-uri si de companii, prin crearea unui cont. A fost dezvoltata si pilotata in 2019, cand au fost inscrise pentru prima data 699 de scrisori, preluate si onorate ulterior de donatori din 19 companii.
Echipa de specialiști a Gradinițelor Butterfly era învățată să audă bine părinții, dupa aproape 15 ani de conexiune cu ei. Tinerii din această echipă au ascultat cu atenție ce nevoi au părinții, s-au gândit ca de fiecare dată la copii, mai mult decât la orice, au folosit toată cunoașterea adunată în atâția ani de perfornanță în educație și au găsit cea mai bună soluție, care se numește EDUBOX. Proiectul EDUBOX este soluția de educatie pentru copiii care nu pot merge la grădiniță, din orice motive, o săptămână, o lună sau chiar mai mult. El este recomandat de Itsy Bitsy FM și este în curs de validare la Ministerul Educației.
Vineri, 2 octombrie 2020, cu ocazia Nopții Albe a Galeriilor, vizitați gratuit cinci expoziții tematice la Palatul Suțu, în intervalul orar 17.00 - 21.00. Acestea sunt: „Tattarescu - Studii de perspectivă”, „Muzeul Simu și Pinacoteca București”, Salonul BD - Povești din București în Benzi Desenate, „Remember Cornel Medrea. Mentor și Maestru”, „Hans Mattis-Teutsch. Sub semnul avangardei”. Expoziția tematică „Hans Mattis-Teutsch. Sub semnul avangardei” va fi vernisată în curtea Palatului Suțu, de la ora 18.00 și va putea fi vizitată ulterior.
Mega Mall găzduiește, în perioada 2-18 octombrie, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești”. Expoziția este semnată de Asociația ESCU și aduce laolaltă obiecte, mărci și creații din ultimii 150 de ani, o adevărată istorie vizuală a brandurilor românești în miniatură. Cu peste 500 de obiecte de colecție și artefacte din istoria brandurilor românești, muzeul pop-up „Made in RO: publicitate și branduri românești” oferă o experiență inedită în centrul comercial. Toate piesele expuse sunt autentice și sunt reprezentative pentru patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, comunism, precum și întoarcerea la capitalismul contemporan. A început festivalul DIPLOMA, care aduce anul acesta în fața publicului larg o colecție de lucrări de diplomă cu totul speciale, pregătite și susținute de absolvenți în perioada carantinei generate de pandemia de COVID-19. Evenimentul are loc în intervalul 02 - 11 octombrie 2020, în spațiile UNAgaleria și SENAT din cadrul Combinatului Fondului Plastic (Strada Băiculești nr. 29, București), dar și în hub-ul Qreator by IQOS (Bulevardul Aviatorilor nr. 8A, București). ITFest este un proiect cu tradiție ce adună într-un singur loc elevi și studenți pasionați de IT, cu vârstele cuprinse între 16-24 de ani și le oferă oportunitatea de a lua contact cu firmele angajatoare, de a dobândi cunoștințe în acest domeniu și de a se dezvolta atât pe plan profesional, cât și personal. Acest proiect este unul național, adunând tineri pasionați de informatică din toate colțurile țării și se va desfășura online în perioada 24 octombrie - 7 noiembrie 2020. Proiectul este împărțit în 5 evenimente: Talk About IT, Job Fair, Algoritmică, Webinarii și Hackathon. Miercuri, 7 octombrie (ora 19.00), Orchestra de Camera Radio prezinta publicului primul sau concert din noua stagiune (2020-2021) si propune un concert 100% BEETHOVEN, dedicat Anului International Beethoven, marcat in intreaga lume la implinirea a 250 de ani de la nasterea marelui compozitor.
Eurosport Events și Federația Internațională de Motociclism (FIM) au semnat un acord multianual prin care compania de management de evenimente din portofoliul Discovery va asigura promovarea tuturor evenimenteleor și disciplinelor FIM Speedway la nivel global. Colaborarea de 10 ani va începe în 2022 și vine în completarea parteneriatului dintre cele două organizații, care a debutat în 2015 cu promovarea Campionatului Mondial de Anduranță FIM (EWC). |
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu