Pentru că mâine voi fi în Italia, în localitatea Lodi (de lângă Milano), pentru o întâlnire cu românii de acolo*, las aici câteva dintre ideile pe care le voi expune.
1. Creștinism și libertate
Încă din a doua frază din preambulul Tratatului
privind Uniunea Europeană se afirmă ritos:
“INSPIRÂNDU-SE din moştenirea culturală, religioasă
şi umanistă a Europei, din care s-au dezvoltat valorile universale care
constituie drepturile inviolabile şi inalienabile ale persoanei, precum şi
libertatea, democraţia, egalitatea şi statul de drept… “
Așadar, din această moștenire, culturală și
religioasă, iar nu din altceva, s-au dezvoltat
– valorile universale, precum și
– libertatea, democrația, egalitea și statul de
drept.
A nega creștinismul și moștenirea culturală
europeană, potrivit curentului regresist cancel culture, înseamnă a nega
fundamentele UE.
De asemenea, de notat că aceste valori universal =
drepturile inviolabile și inalienabile ape persoanei, inclusiv demnitatea,
libertatea de conștiință și de expresie.
Creștinismul, azi, sub impactul birocrației de la
Bruxelles, nu numai că a fost abandonat – acum este ostracizat, este considerat
„offensive”.
2. Statul de drept/domnia legii
În fraza a 4 – a a preambului la Tratatul UE, se
reține:
“CONFIRMÎND ataşamentul lor la principiile
libertăţii, democraţiei şi respectării drepturilor omului şi a libertăţilor
fundamentale, precum şi al statului de drept…”
Potrivit art. 6 alin.3 – drepturile fundamentale ale
omului, stabilite prin CEDO, sunt principii generale ale Dreptului UE.
Statul de drept este domnia legii. Cu toate acestea,
birocrația UE a ajuns să impună domnia PRIN lege. Este lege orice consideră
această birocrație nealeasă de nimeni că este legea, iar nu ceea ce votează
reprezentanții poporului sau ceea ce este dezbătut cu poporul.
Legea decisă de elitele nealese se impune cu cea mai
mare severitate.
Dar numai față de cei din rând.
Pentru cei mari și hiper-privilegiați, legea nu se
se mai aplică. Este cazul suspiciunilor de corupție asupra Ursulei von der
Leyen sau cazul alimentelor cu dublu standard ori cazul corporațiilor
financiare sau farmaceutice. Cel mai grav: cazul indulgențelor și privilegiilor
acordate Ucrainei.
3. Pacea și prosperitatea
Potrivit art. 3 alin.1 din TUE:
“Uniunea urmăreşte să promoveze pacea, valorile sale
şi bunăstarea popoarelor sale…”
Deci UE nu ar trebui să promoveze războiul
„sustenabil”, nici valorile altora și nici sărăcirea popoarelor UE, în favoarea
altora.
De notat că, în 2019, în UE existau peste 130 de
milioane de oameni la sau sub pragul sărăciei … Cu siguranță, azi, numărul e
mult mai mare. Doar au trecut peste noi o plandemie, o criză alimentară, una
energetică și un război și se regizează o criză climatică (mai scumpă decât
toate celelalte la un loc).
4. Libertatea de circulație, de expresie și
economică
Potrivit art. 3 alin. 2 din Tratatul UE,
“Uniunea oferă cetăţenilor săi un spaţiu de
libertate, securitate şi justiţie, fără frontiere interne, în interiorul căruia
este asigurată libera circulaţie a persoanelor – prin refuzul austriac și
olandez al românilor și bulgarilor în Schengen, ne-am lămurit. Iar plandemia
ne-a arătat ce preț real are libertatea …”
S-a văzut cât preț pun pe libertatea NOASTRĂ
circulație în spațiul Schengen austriecii și olandezii…
Libertatea economică e doar o iluzie. Abundența de
reglementări și monopulul acordat/tolerat corporațiilor sunt negări evidente
ale acestei libertăți.
Ce să mai vorbim de libertatea de expresie și
conștiință … La momentul actual, agresivitatea cu care este limitată, pe
motivul inventat al dezinformării, depășește totalitarismul communist de
dinainte de 1989. Gravitatea suplimentară este data de faptul că cetățenii
europeni din Vest nu mai pot sesiza totalitarismul acolo unde îl întâlnesc, și
nici minciuna de stat sau de la nivel de administrație publică locală.
5. Suveranitatea națională
Potrivit art. 4 alin.1-2 din Tratatul UE,
“[…] orice competenţă care nu este atribuită Uniunii
prin tratate aparţine statelor membre.
Uniunea respectă egalitatea statelor membre în
raport cu tratatele, precum şi identitatea lor naţională, inerentă structurilor
lor fundamentale politice şi constituţionale, inclusiv în ceea ce priveşte
autonomia locală şi regională. Aceasta respectă funcţiile esenţiale ale
statului şi, în special, pe cele care au ca obiect asigurarea integrităţii sale
teritoriale, menţinerea ordinii publice şi apărarea securităţii naţionale. În
special, securitatea naţională rămâne responsabilitatea exclusivă a fiecărui
stat membru”.
Așadar, chiar Tratatul recunoaște suveranitatea și
identitatea națională.
Mai mult chiar, UE nu are dreptul decât foarte
limitat de a interfera cu competențele statale.
A se vedea, în acest sens, art. 4 alin.3 din Tratat,
conform căruia:
“În temeiul principiului subsidiarităţii, în
domeniile care nu sunt de competenţa sa exclusivă, Uniunea intervine numai dacă
şi în măsura în care obiectivele acţiunii preconizate nu pot fi realizate în
mod satisfăcător de statele membre nici la nivel central, nici la nivel
regional şi local, dar datorită dimensiunilor şi efectelor acţiunii preconizate
pot fi realizate mai bine la nivelul Uniunii”.
Autor:
Gheorghe Piperea
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu