miercuri, 26 iunie 2024

Spiritualitate și cultură la Mănăstirea Cozia


Cu binecuvântarea Înaltpreasfințitului Părinte Arhiepiscop Varsanufie, înzi de mare sărbătoare creștină , Rusaliile , cunoscută și sub numele de Pogorârea Sfântului Duh sau Cincizecimea, la tâmpla ctitoriei marelui voievod Mircea cel Bătrân, a avut loc o nouă manifestare culturală sub genericul „Întâlniri culturale întru cuvânt”. Evenimentul a fost generat de prezentarea lucrării ,,În albastrul lecturii" a scriitoarei Liliana Moldovan, venită de la Târgu Mureș în Oltenia de sub munte. La acțiunea realizată de Liga Scriitorilor ,,Valeriu Anania ", pe care am coordonat-o împreună cu doamnele Luci Trușcă și Marinela Belu Capșa, au participat oameni valoroși, scriitori veniți din mai multe zone ale țării : Petre Cichirdan, Mihai Sporiș, Tiberiu Zamfir împreună cu un grup de scriitori din Călimănești, Maricela și Paulian Buicescu de la Slatina, Lucia Vlad, Cristian Mărgineanu și Nicolae Cojocaru de la Craiova, Tanțy Triță din Piatra-Olt, Jeni Dicu, Andrada Diaconescu, Constantina și Marian Martin din Drăgănești - Olt, Christa și Ionel Udrea. Într-un interviu acordat doamnei Corina Ozon, sub titulatura Liliana Moldovan, mai mult decât un bibliotecar, coordonează „Antologia scriitorilor cu dizabilități din România”:„Scrisul  poate juca rolul unei terapii interioare ”, Liliana Moldovan se mărturisea...„Cred că destinul a fost îngăduitor cu mine, iar faptul că m-am născut cu zâmbetul pe suflet, nu e o vorbă în vânt, ci o norocoasă realitate. Încă de timpuriu  mi-am făcut din zâmbet un aliat care m-a ajutat să depășesc obstacolele vieții. Faptul că m-am născut la 7 luni, într-o dimineață geroasă de Făurar, nu m-a împiedicat să cred că venirea pe lume a fost primită cu bucurie. Am crescut în mijlocul unei familii iubitoare, crescută de doi părinți care nu au acceptat niciodată faptul că sunt diferită, deși m-am născut cu parapareză congenitală. Venirea pe lume a fratelui meu, care este cu 11 luni mai mic decât mine, a reprezentat, pentru familia noastră  o binecuvântare. Împreună am crescut ca gemenii, am mers la grădiniță în aceeași grupă, la școală am stat în aceași bancă, Colegii și profesorii m-au tratat mereu ca pe o elevă “normală, acceptând, ca pe ceva firesc, faptul că mă deplasam cu dificultate.” Liliana a absolvit Facultatea de Filosofie la Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj-Napoca, apoi a făcut un masterat și o specializare în Managementul de bibliotecă. „După terminarea studiilor m-am angajat la Biblioteca Județeană Mureș, unde am devenit: bibliotecar, șef-serviciu și, pentru o perioadă de 9 luni, director interimar. Am fost numită director onorific al Bibliotecii Românești „Ion Minulescu” din Nürnberg şi sunt  de aproape 8 ani, redactor șef la Agenția de presă www.AsiiRomani.com, cu sediul la Nürnberg, și redactor la ziarul tipărit „Vocea ta” – „Deine Stimme”, destinat românilor din Germania, Olanda, Elveția, Belgia și Austria. Am fost membră în colectivul de redacţie al anuarului „Libraria”, publicat de Biblioteca Județeană Mureș, și am desfășurat o activitate jurnalistică variată având colaborări cu revista de cultură „Vatra Veche” – Târgu-Mureș, revista „Biblioteca” – București, „Familia Română” – Baia-Mare și altele.” Liliana te cucerește de la prima vedere prin chipul luminos și zâmbetul fermecător. Talentul scriitoricesc este dublat de multă muncă și perseverență.Liliana Moldovan este autoarea a 16 volume de versuri, interviuri, eseuri, antologii și însemnări literare, iar pentru activitatea sa literară a fost distinsă cu numeroase premii și medalii. Înanul 2023, Liliana Moldovan a primit Premiul Virtutea Literară din partea Ligii Scriitorilor din România. Se cuvine să aducem mulțumiri părintelui stareț Veniamin Luca pentru bucuria de a fi în comuniune cu Bunul Dumnezeu și de a cinsti Cuvântul în zi de sărbătoare.

ANOTIMPUL SUFLETULUI

La poalele destinului
Mersul e-adânc.
Cărarea vieții se arcuiește trist.
Mă joacă pe degete
un nou anotimp.

Cuvântul se pregătește
de vis!

Slavă Bunului Dumnezeu pentru clipa întru veșnicie !

Zenovia Zamfir







 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu