marți, 12 iunie 2018

Comunicat de presă

  
ROMÂNIA
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
INSTITUŢIA PREFECTULUI - JUDEŢUL MARAMUREŞ
                                                                                   
                                                                                             
11 iunie 2018
Persoană de contact: Dan Bucă,
purtător de cuvânt
Tel.: 0755-112726


Măsuri pentru eficientizarea activității cu publicul
 la serviciile permise și pașapoarte

         La videoconferința de astăzi, 11 iunie a.c., a conducerii Ministerului Afacerilor Interne cu prefecții și șefii serviciilor publice comunitare din teritoriu de permise și pașapoarte au participat ministrul Carmen Daniela Dan, secretarul de stat, comisar șef de poliție Mihai Dan Chirică, directorii celor două direcții de la nivel central, reprezentanți de la Imprimeria Națională și CEC Bank.
           Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan, a menționat că este vorba de o ședință de lucru în care s-a abordat modalitatea de organizare a serviciilor în perioada de vară, perioadă aglomerată, pentru care au fost asumate eforturile de a organiza mai bine activitatea față de aceeași perioadă a anului trecut. Ministrul Afacerilor Interne a mai precizat că legea cu privire la prelungirea termenului de valabilitate a fost trimisă pentru promulgare, iar prevederile vor intra în vigoare la 30 de zile după publicarea în Monitorul Oficial. “Noua lege prevede prelungirea termenului de valabilitate a pașaportului electronic de la 5 la 10 ani, însă cea mai importantă schimbare este aceea că pașapoartele simple temporare (cele cu valabilitate de 1 an) se vor elibera în termenul de 3 zile numai atunci când există o urgență dovedită. Altfel, termenul de eliberare este același ca în cazul celui electronic. Această modificare va determina ca un număr cât mai mare de cetățeni să opteze pentru un pașaport electronic cu o durată mai mare de valabilitate și să nu mai avem același număr mare de solicitări în fiecare an”, a declarat ministrul Carmen Dan.
Până atunci vor fi elaborate normele de aplicare a legii. Pentru eficientizarea activității cu cetățenii vor fi implementate măsuri administrative care vizează detașarea de personal, respectiv prelungirea programului de lucru cu publicul. Ministrul Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan, le-a solicitat prefecților să fie mai bine organizați și să trateze cu responsabilitate și atenție activitatea celor două servicii publice comunitare.
Program prelungit de lucru cu publicul în perioada 15 iunie -15 octombrie
         Secretarul de stat, comisar șef de poliție Mihai Dan Chirică, a declarat că au fost dispuse măsuri urgente pentru eficientizarea activității la cele două servicii publice comunitare. Acestea vizează: eliminarea limitării bonurilor pentru prezentarea la ghișee de către persoanele care nu se pot programa electronic, implementarea sistemului cu posibilitatea imprimării numelui și prenumelui pe bonuri și verificarea acestora de către personalul de la ghișee, efectuarea de analize pentru activitatea unui ghișeu de lucru cu publicul la liber, purtarea uniformei de către angajați la ghișee și a ecusonului aferent, detașarea personalului propriu din instituțiile prefectului la cele două servicii. Cererile depuse la misiunile diplomatice și consulare vor fi procesate la nivel central. Programul de lucru cu publicul va fi modificat și stabilit pentru perioada 15 iunie -15 octombrie, între orele 8.30-18.30. Conducerea Ministerului Afacerilor Interne a precizat că angajaților celor două servicii publice comunitare le vor fi plătite orele suplimentare.
         Prefectul Vasile Moldovan a spus: ”Am dispus întocmirea ordinului prefectului pentru prelungirea programului, conform măsurilor stabilite, inclusiv la cele două puncte de lucru mobile din municipiul Sighetu Marmației și orașul Borșa. De asemenea, am solicitat efectuarea unei analize de oportunitate pentru susținerea examinării probei practice în vederea obținerii permisului de conducere și în zilele de sâmbătă”.
          Conducerea Ministerului Afacerilor Interne va analiza, după implementarea măsurilor stabilite, stadiul de eficientizare a programului de lucru cu publicul la serviciile publice comunitare de permise și pașapoarte din fiecare județ.
               
                        
         


Instituția Prefectului – Județul Maramureș

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu